אלפי זוגות צעירים נאלצו לדחות את חתונתם בשל הגבלות הקורונה, אולמות האירועים מתריעים מפני קריסת הענף, אך נראה שהדבר לא עצר את בני הזוג מאשדוד לחגוג אמש (שני) במלון "לאונרדו" בעיר. הפתרון שנמצא כדי לעמוד בהנחיות משרד הבריאות - פיצול החופה מהחגיגות, והזמנת אולם כנסים לטובת "ארוחת ערב". צפו בתיעוד בפתח הכתבה.
לפי משרד הבריאות, נזכיר, לא ניתן לפתוח אולמות אירועים - וגם ההתקהלות המותרת במקומות סגורים עומדת על 10 בני אדם.
בתיעוד שהגיע לידי ynet נראים חוגגים רבים כשהם רוקדים יחד, ללא מסכות ושמירת מרחק אחד מהשני, ברחבת אולם הכנסים שהוסב לאולם אירועים - אף שאינו מוגדר כך ברישיון. בתיעוד נראו כנרים שמסתובבים בין האורחים במהלך האוכל ולצד הזוג בדרך לחופה, וחבריהם של בני הזוג רוקדים יחד איתם ברחבה.
אך נראה שהדבר לא עצר מבני זוג מאשדוד ומשפחותיהם לחגוג אמש (שני) חתונה במלון "לאונרדו" בעיר. הדרך "לעמוד" בהנחיות משרד הבריאות - פיצול החופה מארוחת הערב ושימוש באולם כנסים.
אולמות הכנסים במלון, ובפרט אולם "הים התיכון" שבו נערכה החגיגה, מופעלים על-ידי מפעיל חיצוני, וברשת פתאל טענו כי בעל האולם אחראי לאירוע.
המפעיל הפרטי טען בשיחה עם ynet כי כל האירוע התנהל לפי ההנחיות. לדבריו, בני הזוג שכרו חדרים לחוגגים ללילה אחד, ערכו חופה מצומצמת בבריכת המלון ("רק ההורים, האחים והרבנים"), ושעתיים לאחר מכן, הזמינו את האולם לצורך "ארוחה משפחתית".
לדבריו, החוק מאפשר לו להכניס 35% מהתפוסה המותרת, ומאחר שמדובר באולם לעד 500 אורחים, הוא עמד בהנחיות. "הכל לפי התו הסגול והכל מתועד", טען.
"האורחים נכנסו לאכול ולא רקדו. כולם היו עם מסכות חוץ מבזמן האוכל", אמר בעל האולם והוסיף כי "יש לנו צילום של האולם, היו 13 שולחנות במרחקים של שלושה מטרים אחד מהשני".
במשטרה ובאגף הפיקוח העירוני לא הכירו את האירוע מאחר שלא הוגשה תלונה, אך ציינו שיבדקו את הנושא.
בעלי האולמות איימו בשבוע שעבר לפתוח את עסקיהם כבר השבוע גם אם לא יתקבל אישור לכך, ופנו לראש הממשלה בנימין נתניהו. עם זאת בסביבתו של שר הבריאות יולי אדלשטיין אמרו ל-ynet כי לא יהיה שום שינוי בהנחיות לגבי אולמות האירועים. "לא תהיה גמישות, ושינוי ההנחיות לא נמצא כרגע על הפרק", הבהירו בסביבת השר לאור שרשראות ההדבקה הרבות שהחלו באולמות האירועים שנפתחו בחודש שעבר.