1 צפייה בגלריה
ראובן עזר
ראובן עזר
סגן ראש המל"ל ראובן עזר
(צילום: רונן חורש, לע"מ)
אגף המשמעת בנציבות שירות המדינה שוקל לפתוח בהליך משמעתי נגד ראובן עזר, יועצו המדיני של רה"מ וסגן ראש המל"ל, לאחר שהפר את הוראות הבידוד ונצפה יוצא לקניות במינימרקט במבשרת ציון - אף שהיה צריך להיות בבידוד לאחר חזרתו לארץ במשלחת ראש הממשלה מוושינגטון. כבר בוושינגטון הפר עזר את ההנחיות ויצא לריצה.
עו"ד גיא דוד, מנהל אגף בכיר משמעת בנציבות, הודיע כי ב-30 בספטמבר פנה לראש המל"ל, מאיר בן שבת, וסיכם איתו שהבירור בעניינו של עזר יבוצע על ידו כמי שעומד בראש יחידת הסמך שבה הוא מועסק. "לכשתתקבל תשובת ראש המל"ל נבחן אם די בטיפול המשרד במקרה זה או שמא יש מקום לנקיטת אמצעים משמעתיים נוספים על ידינו", כתב דוד במכתב ששיגר לתנועה לטוהר המידות.

עוד ציין דוד כי עמדת אגף המשמעת היא שנושא אכיפת הדינים הנוגעים למאבק בהתפשטות נגיף הקורונה נתונה לטיפול של המנהלים הכלליים במשרדי הממשלה ויחידות הסמך בהתאם לסמכויות הניהוליות הנתונות להם ובמקרים המתאימים תוך שימוש בסמכות המשמעתית שהוענקה להם לפי סעיף 31 לחוק המשמעת.
"למרות האמור, בעניינו של ראובן עזר ראינו אירוע ייחודי, המצדיק מעקב שלנו אחר טיפול המשרד", הבהיר. "זאת, לאור תפקידו הבכיר של עזר שמשמש כסגן ראש המל"ל, לאור העובדה כי המל"ל הוא גוף המופקד בימים אלו על המאבק בהתפשטות נגיף הקורונה ולאור כך שעל פי הנטען עזר הפר את ההוראות בנושא פעמיים תוך כמה ימים. בנסיבות אלו, סברנו כי הפרת הוראות הבידוד על ידי עזר פוגעת משמעותית באמון הציבור בצעדי המנע החשובים כל כך".