1 צפייה בגלריה
בנימין ושרה נתניהו בעליה למטוס
בנימין ושרה נתניהו בעליה למטוס
ראש הממשלה ורעייתו ממריאים לוושינגטון
(צילום: אבי אוחיון לע"מ)
יועצו המדיני הבכיר של ראש הממשלה וסגן ראש המטה לביטחון לאומי (המל"ל), ראובן עזר, הפר את הנחיית לשכת ראש הממשלה שניתנה לכל חברי המשלחת - כולל עיתונאים - שלא לצאת משטח המלון בוושינגטון כדי לשמור על קפסולה, ויצא לריצה מחוץ למלון. המשלחת הישראלית נמצאת בבירה האמריקנית לקראת החתימה מחר על הסכמי השלום ההיסטוריים עם איחוד האמירויות ובחריין. בינתיים, היועצת המשפטית במשרד ראש הממשלה, עו"ד שלומית ברנע-פרגו, כתבה כי ההסכם עם האמירויות לא ייכנס לתוקף עד אישורו בממשלה.
משהובא הדבר לידיעת לשכת ראש הממשלה - הנושא נבדק. בעקבות האירוע, ראש הסגל של ראש הממשלה, אשר חיון, פרסם הבהרה נוספת לכלל חברי המשלחת ולפיה יש לשמור הקפדה יתרה על הנחיות משרד הבריאות הישראלי, אין לצאת מהמלון וחובה לשמור על הקפסולה. הכללים שקבעה לשכת רה"מ נועדו לאפשר לחברי המשלחת שיימצאו בתוך הקפסולה לחזור לארץ ללא בידוד.
יודגש כי בלשכת נתניהו קבעו כללים נוקשים לפי הנחיות משרד הבריאות כדי שהמשלחת תוכל לחזור לארץ אחרי הטקס מבלי להיכנס לבידוד, כי אז היה נמנע מאנשים להיות עם המשפחה בראש השנה.
כל חברי הפמליה ללא יוצא מן הכלל נשלחו לבדיקת קורונה מיוחדת ביום שישי. נאסר על האנשים לצאת מהמלון וגם לא ללכת למסעדות או לקניות. לכן כאשר נראה ראובן עזר בריצה מחוץ למלון הייתה הפתעה גדולה, ולשכת רה"מ נשאלה לפשר העניין.
מהפרטים הידועים עד כה, לאחר טקס החתימה צפויים לנאום ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארה"ב דונלד טראמפ, וכן שני שרי החוץ של האמירויות ושל בחריין. בנוסף, כך לפי התכנון, ינכחו בקהל שגרירים ממדינות ערביות נוספות. האמירתים והבחריינים הביאו שורה של שרים לחתום על הפרוטוקולים השונים. מולם כנראה יחתום שגריר ישראל בארה"ב רון דרמר.
בתקשורת האמריקנית דווח כי התגלע ויכוח על עניין המסכות והריחוק חברתי. האמריקנים לא מתעקשים על ההנחיות, בעוד שהישראלים כן. לבסוף סוכם שהמשלחת הישראלית תהיה בקפסולה ותעטה מסכות.
איחוד האמירויות ובחריין הן המדינות הערביות הראשונות שחותמות על הסכם שלום עם ישראל, מאז ההסכם שנחתם עם ירדן ב-1994. מלבד ההתפתחות הדיפלומטית לטובתה של ישראל, מדובר גם בהישג חשוב עבור מדיניות החוץ של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, רגע לפני הבחירות לנשיאות ב-3 בנובמבר.