ב', אביה של אחת מבנות ה-15 שאיתן קיימו כדורגלני מכבי תל אביב דור מיכה ועומר אצילי יחסי מין, טען הבוקר בריאיון לאולפן ynet: "הן לא ענו להם מה גילן אלא לאיזו כיתה הן עולות. הבת שלי עולה לכיתה י"א, והיא לא תהיה בת 16 גם אז".
הוא סיפר על מצבה של בתו: "זה אירוע מאוד לא פשוט. היא בסך הכול ילדה בת 15. מה שעשו שם, אנשים בוגרים שאחד מהם נשוי, זה פשוט עבירות קשות מאוד לכאורה בילדות".
הוא הוסיף: "אני יודע את כל הסיפור, שמעתי את כל הפרטים, לא מהצד המשפטי אלא מהצד האנושי. כל נערה יכלה ליפול לתוך המלכודת ולעבור את האירוע הקשה הזה שיהרוס לה את החיים. הרבה מאוד שנים יעברו עד שהן בכלל יוכלו לחייך ולצאת מהבית. איך הבת שלי אמרה לי, 'אבא, מתי אני אוכל לחזור לחיים שלי?'"
2 צפייה בגלריה
עומר אצילי דור מיכה
עומר אצילי דור מיכה
עומר אצילי ודור מיכה. "בושה שככה מתנהגים אנשים"
(צילום: עוז מועלם)
האב לא חסך ביקורת מהשחקנים: "הם, עורכי הדין שלהם והיחצ"נים יוצאים בריש גלי בהצהרות 'הם חפים מפשע, נעשה להם עוול'. בושה לנו כחברה שככה מתנהגים אנשים שמואשמים בכאלה עבירות. במקום לצאת, לבקש סליחה, להקטין את הנזק לבנות ובאופן כללי, לנערות. נערות מחזרות ונערות סוגדות לשחקנים ולזמרים, מזה הם חיים".
הם טוענים שהבנות שיקרו להם לגבי גילן. "הן לא שיקרו. מהתכתובות שלהן, הם שאלו בת כמה את והן אמרו כיתה ולא גיל. הבת שלי אמרה 'אני עולה לי"א'. אגב, כשהיא תהיה בי"א היא לא תהיה בת 16, גם בתעודת הזהות, לפי תאריך הלידה שלה, היא לא תהיה בת 16 כשהיא תהיה בי"א. מעבר לכך, תקשיבו לשאלות שאתם שואלים. אם היו מזמינים את הבנות למגרש כדורגל, לסרט, אם מזמינים את הבנות למסיבת בריכה של נערים ונערות בני גילם, לא צריך להגיד את הגיל. כשמזמינים ילדות לדירה סגורה למטרה אחת, לפגוע ולעשות את 'הכיפה האדומה' הזאת, ולהפיל אותן לתוך מלכודת, חובה עליך לבדוק ולבקש לראות תעודת זהות, שמא תעבור עבירה מאוד חמורה. ונעשו שם לכאורה עבירות מאוד חמורות, גם מעבר לבעילת קטינה בהסכמה".
2 צפייה בגלריה
שחקן מכבי תל אביב
שחקן מכבי תל אביב
שחקן מכבי תל אביב מגיע למסור עדות במשטרה
(צילום: נדב אבס )
על כך שנשמעות הערכות שהתיק ייסגר ולא יוגש כתב אישום אמר ב': "אם הפרקליטות והמשטרה לא ייקחו את זה בשתי ידיים ויגישו כתב אישום, כדי להראות שכאן מגינים על ילדות, ושלילדה מותר להצטלם באינסטגרם ושמותר לה לרצות לצאת להראות ולהיראות, וזה לא נותן לאף אחד אישור לפגוע בהן, אז חבל מאוד.
"לבוא ולהגיד שהן הטעו זה שקר אחד גדול", הדגיש ב'. "זה כמו שבתחילת הפרשה יצאו ואמרו שהנערות שיקרו והציגו תעודות זהות. לאט-לאט כל השקר מתפרק מעצמו. אלה הבנות שלנו, זה קורה היום, זה קרה אתמול, זה יקרה מחר. זה קורה בכל מיני אירועים של מפורסמים. האם המשטרה והפרקליטות יבחרו לטמון את ידן בצלחת או שהן ירצו לעשות מזה תיק שיראה שלפגוע בנערות זה דבר אסור?"
הוא הבהיר כי גם אם ההחלטה תהיה שלא להגיש כתב אישום, הוא לא מתכוון להרפות: "אנחנו לא ננוח עד שיהפכו את זה לתיק פלילי דרך הפרקליטות ויגישו כתבי אישום".
עו"ד רומי שנבל, שמייצגת את אחת הנערות, התייחסה גם היא להערכות שהתיק לא יגיע לכדי משפט: "זה עצוב מאוד. זה יהיה לנו עצוב מאוד כחברה, עצוב מבחינת מערכות האכיפה. כולם יודעים, זה דבר ברור שמדובר בנערות מתחת לגיל 16. כשנעצר עובד באתר בנייה שאין לו רישיון שהייה, לא שואלים מי אמר, מה אמרו לך, האם יש לך רישיון? כשעובדת זרה נעצרת בתוך בית שהיא מנקה ובעלי הבית באים ואומרים שהעובדת אמרה שיש לה רישיון, זה לא מעניין אף אחד. ופה, על אחת כמה וכמה, כשעסקינן בנערות צעירות. בגיל שהוא גיל של קלות דעת. בגלל זה מה שיהיה לנו עצוב כחברה, מה שיתרחש, מה שעתה מתרחש, זה מה שצריך להטריד אותנו".