4 צפייה בגלריה
עומר אצילי דור מיכה
עומר אצילי דור מיכה
עומר אצילי ודור מיכה
(צילום: עוז מועלם)
רבים ידעו זאת, ההיעדרות מהמשחקים לא הותירה הרבה מקום לספק - וכעת גם הותר לפרסום: דור מיכה ועומר אצילי הם כדורגלני מכבי תל אביב החשודים בפרשת יחסי המין עם הנערות.
בית משפט השלום בלוד קיבל בצהריים (יום ב') את בקשת סנגורם של שני השחקנים, עו"ד עדי כרמלי, שהחליט שלא לערער לבית המשפט העליון על ההחלטה להתיר את פרסום שמותיהם.
4 צפייה בגלריה
עורכי הדין עדי כרמלי וינון היימן
עורכי הדין עדי כרמלי וינון היימן
עורכי הדין עדי כרמלי וינון היימן
(צילום: תומי הרפז )
4 צפייה בגלריה
צו עיכוב ביצוע
צו עיכוב ביצוע
הבקשה שהגישו עורכי הדין של השחקנים
החקירה בפרשה התנהלה זה שלושה שבועות תחת צו האוסר לפרסם את שמות החשודים המוכרים, אף כי מעטים בקרב אוהדי הכדורגל, והציבור הרחב שמחובר לרשתות החברתיות, לא ידעו מיהם שני השחקנים המוכרים. למרות זאת, בית המשפט השלום הותיר את הצו על כנו. ∙ ההסתעפות בפרשה שנחשפה ב-ynet: האזינו להקלטת ניסיון הסחיטה
אצילי ומיכה נחקרו פעמיים באזהרה בחשד לבעילה אסורה של קטינות, שכן הנערות שעמן קיימו יחסי מין היו בנות פחות מ-16, אף שלטענת השחקנים הציגו עצמן כבוגרות יותר. חשד נוסף נגד השניים נוגע למתן אלכוהול לנערות. היום או מחר אמור מחלק הנוער ביחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז מרכז להעביר את התיק לידי הפרקליטות לצורך קבלת החלטה.
בעקבות הדיון שהתקיים אתמול בבית המשפט המחוזי בלוד, ובו התיר השופט עידו דרויאן את פרסום שמם של שני הכדורגלנים לבקשת עיתון "הארץ" באמצעות עו"ד תמיר גליק (ממשרד ליבליך-מוזר-גליק), הודיעו הסנגורים עו"ד עדי כרמלי וינון היימן, כי הם מבקשים צו עיכוב ביצוע לצורך ערעור לבית המשפט העליון. אלא שעיון נוסף בפרוטוקול בית המשפט, שכלל את קביעת השופט דרויאן כי קיים סיכוי קלוש להגשת כתב אישום פלילי נגד אצילי ומיכה - אמירה נחרצת יחסית בשלב זה של החקירה – שכנע את הסנגורים והשחקנים כי אין טעם להגיע לעליון. יחד הם הבינו כי גם בערכאה העליונה יתירו כנראה לפרסם את שמם, ועל כן הוגשה בקשת הוויתור היום.
4 צפייה בגלריה
השופט עידו דרויאן. ארכיון
השופט עידו דרויאן. ארכיון
השופט עידו דרויאן. ארכיון
(צילום: מוטי קמחי)
דור מיכה נחשב לאחד מהשחקנים הבולטים של מכבי תל אביב בעשור האחרון. בעונה שעברה הוא נבחר לכדורגלן העונה. מיכה, שהופיע ארבע פעמים בנבחרת ישראל, היה במשך שבע שנים במערכת יחסים עם כוכבת הילדים נואל ברקוביץ', בתה של חברת הכנסת לשעבר יוליה שמאלוב ברקוביץ'. לפני כחודשיים השניים נפרדו.
עומר אצילי, ששיחק בעבר בבית"ר ירושלים ובגרנדה הספרדית, משחק במכבי תל אביב החל משנת 2017. בעונה שעברה הבקיע 11 שערים וסייע לקבוצתו לזכות באליפות המדינה. גם הוא ייצג בעבר את נבחרת ישראל.
מעט אחרי פתיחת חקירת המשטרה הודיעה מכבי תל אביב כי החליטה להוציא לחופשה את אצילי ומיכה - אז בלי לנקוב בשמותיהם. "הטענות במקרה זה הן חמורות ובעלות השלכות לכל הנוגעים בדבר", נכתב בהודעת המועדון. "עם כל הקושי שבדבר, אנו סבורים כי בשלב זה חשוב להמתין בסבלנות ולאפשר להליכים להגיע לכדי מיצוי באין מפריע".
תגובת השחקנים באמצעות סוכנם רונן קצב: "שופט ושופטת ראו את הראיות ואמרו את דברם. לא בוצעו עברות מין. צו איסור הפרסום היה הכרחי לתקופת החקירות כדי שהן יתנהלו בצורה היעילה ביותר ללא חשיפת כל הצדדים המעורבים, אבל עם תום הפרק הזה ולמרות רצונם של עורכי הדין לערער לבית המשפט העליון לאיסור פרסום שמם, בגלל הנזק התדמיתי האדיר שנוצר ויכול אף לגדול עם פרסום השמות החליטו דור מיכה ועומר אצילי לחשוף את שמותיהם בידיעה ברורה שלא נפל פגם פלילי בהתנהלותם. הנזק הכולל שנוצר לשחקנים הוא עצום, אבל דור ועומר בוחרים לא להסתתר מאחורי צווי איסור פרסום ולהביט לאמת בלבן של העיניים ולהתמודד עם ההשלכות של הפרסום".