מטוסי קרב וכלי טיס של חיל האוויר תקפו הלילה (ד') תשתית תת-קרקעית של חמאס בדרום רצועת עזה. מדובר צה"ל נמסר כי "התקיפה בוצעה בתגובה להפרחת בלוני הנפץ והתבערה משטח הרצועה לשטח ישראל במהלך היום".
2 צפייה בגלריה
תקיפת צה"ל ברצועה
תקיפת צה"ל ברצועה
תקיפת צה"ל ברצועה, בשבוע שעבר
(צילום: רויטרס)
עוד נמסר כי "צה"ל מקיים הערכת מצב שוטפת ופועל בתקיפות ונחישות כנגד כל ניסיון לפעילות טרור נגד אזרחי מדינת ישראל והפרת ריבונותה".
לפחות 29 שריפות פרצו אתמול בעוטף עזה כתוצאה מבלוני תבערה שהופרחו מהרצועה. רוב השריפות פרצו בשדות קוצים באזור המועצות האזוריות שער הנגב, אשכול ומרחבים. מרבית השריפות היו קטנות ולא מסכנות.

אמש נכנס לרצועה השליח הקטארי מוחמד אל-עמאדי. השליח ידון עם נהגת חמאס בדרישות הארגון ויעביר להם מסרים ואת התשובות לדרישותיהם מישראל. אל-עמאדי נכנס לעזה עם המענק הקטארי אבל הכסף לא יחולק באופן מיידי, והחלוקה תותנה בדרישת קטאר להפסיק את הפרחת בלוני התבערה ואת ירי הרקטות.

מתיחות בצפון

אמש ירה צה"ל פצצות תאורה באזור מנרה שבגבול לבנון וחסם כבישים בעקבות זיהוי ירי מלבנון על עמדת צה"ל ליד הגבול. איש לא נפגע. נבדקת האפשרות שחוליית מחבלים ירתה משטח לבנון ונמלטה מהמקום. הצבא הנחה את תושבי היישובים יפתח, מנרה, מרגליות, משגב עם ומלכיה להישאר בבתים, ליד ממ"ד או מקלט: "אירוע ביטחוני, חלק מהצירים במרחב נחסמו".
2 צפייה בגלריה
תיעוד פצצות התאורה מהצד הלבנוני
תיעוד פצצות התאורה מהצד הלבנוני
תיעוד פצצות התאורה מהצד הלבנוני
ראש הממשלה בנימין נתניהו נמצא בחופשה משפחתית במלון בצפת. הוא קיים שיחות ביטחוניות וקיבל עדכונים שוטפים על המצב.
כתב רשת "אל מנאר" של חיזבאללה דיווח שצה"ל ירה פצצות 155 מ"מ באזור המקביל לחולא ומיס א-ג'בל שבדרום לבנון. מאוחר יותר טען כתב הרשת כי פצצות תאורה גרמו לשריפות בדרום לבנון.