1 צפייה בגלריה
מסלול טיסה מישראל לקטאר
מסלול טיסה מישראל לקטאר
מסלול הטיסה מישראל לקטאר
מטוס מנהלים המריא ביום ראשון בבוקר מנמל התעופה בן גוריון, ואחרי עצירה בירדן המשיך לדוחא בירת קטאר. הוא נחת שם מעט אחרי השעה 16:00 אחר הצהריים. רק כעבור יממה, ביום שני לקראת השעה 15:30, שב המטוס לישראל.
חובבי תעופה שעוקבים אחרי תנועות מטוסים בעולם רגילים לראות בשנים האחרונות מטוסי מנהלים ממריאים מנתב"ג לנסיכויות המפרץ הפרסי. בעקבות התחממות ביחסים בין המדינות, נראה שהסוד שהיה שמור הופך אט-אט למראה שגרתי.
כך למשל, במאי נחת בישראל מטוס מולבן (מטוס שצבוע לבן ואינו נושא את שם החברה או סימנים מזהים) של איתיחאד איירווייז, חברת התעופה הלאומית של הנסיכות אבו דאבי.
מאחר שאין יחסים דיפלומטיים בין ישראל למדינות המפרץ, ובכלל זה אין הסכמי תעופה בין המדינות, ממריאים מטוסים מישראל למפרץ הפרסי ולסעודיה דרך מדינה שלישית שממנה ניתן להמשיך עד היעד עם מרשה טיסה חדש. בשנים האחרונות רוב המטוסים שממריאים ליעדי המפרץ מנתב"ג מבצעים עצירת ביניים של מספר דקות בירדן, מצרים או בקפריסין.
במרץ האחרון, עם פרוץ משבר הקורונה, הראה אתר מעקב הטיסות "FlightRadar", מטוס מנהלים ישראלי שהמריא מנתב"ג לכיוון המפרץ הפרסי וככל הנראה חזר עם המענק הכספי הקטארי לחמאס ברצועת עזה.
פורסם לראשונה: 23:45, 11.08.20