אחרי שאי-הציות ההמוני להגבלות הוביל להתקפלות הממשלה והארכת פתיחת המסעדות עד ליום שלישי, מסעדנים ושפים מרחבי הארץ הודיעו היום (ראשון) שאין בכוונתם לסגור את עסקיהם. על אף החלטת הממשלה שפורסמה ביום שישי חצי שעה לפני שעת הסגירה - המסעדנים הודיעו שיגיעו מחוץ למעון ראש הממשלה בירושלים ביום שלישי וימחו.
3 צפייה בגלריה
המסעדות וההגבלות
המסעדות וההגבלות
המסעדות שהצטרפו למרד
(צילום: תיקי גולן, אייבי)
המסעדנים פנו למנכ"לית משרד האוצר, קרן טרנר אייל, ופירטו את רשימת הנושאים שירצו לדון בהם עם ראש הממשלה, בהם הפחתת הקריטריון לקבלת פיצויים, ביטול היטל על העסקת עובדים זרים, ארנונה דיפרנציאלית לפי מדרגות של ירידה בהכנסות, הפחתת ארנונה ומיסים עירוניים בתקופת ההגבלות, תשלום לעובדים שנמצאים בבידוד, פתרונות לחישוב הטיפים למלצרים וביטול אגרות שילוט ולילה עד סוף 2021.
בין המסעדות שהכריזו על פתיחה גם ביום שלישי: סוסו אנד סאנס, האחים, אייבי, סנטה קתרינה, בר 51, מלגו ומלבר ומונא בירושלים.
"ההחלטה לסגור את המסעדות היא שרירותית וחסרת כל הגיון", אמר אחד המסעדנים ל-ynet שסירב לחשוף את שמו מחשש שייקנס בעוד יומיים כשיפתח את המסעדה. "אין שום מחקר שמראה על הידבקות גבוהה במסעדות, אלא בדיוק ההפך", הוסיף. "גם בממשלה יש שרים שטוענים שזאת החלטה הזויה. קיבלנו תמיכה משרים בממשלה, ואם בממשלה יש חילוקי דעות - אולי הגיע הזמן לבטל את ההחלטה הזאת עד שיציגו נתונים חד-משמעיים".
3 צפייה בגלריה
מחאה הפגנה מסעדנים מסעדות בלפור ירושלים
מחאה הפגנה מסעדנים מסעדות בלפור ירושלים
הכרזה שהופצה בקרב המסעדנים
תומר מור, מנכ"ל "מסעדנים חזקים ביחד", אמר כי "אנחנו נפגשים בערב עם ראש הממשלה כדי לנסות לראות איך אפשר לשמור על תעשיית המסעדנות פתוחה במטרה להגן על עשרות אלפי המסעדנים שנקלעו למצב כלכלי בלתי אפשרי, ולאור העובדה שהפיצוי לסגירת הגל השני לא נראה באופק".
הוא הוסיף כי "השטח בוער, מסעדנים מכל הארץ ובכל המגזרים אובדי עצות ולא רואים איך סוגרים את העסקים מול הידיעה שהם צריכים להביא פרנסה הביתה. יש פה שבר אישי קשה מאוד ותסכול וצורך לפעולה של אנשים לשמור על הפרנסה והבית שלהם". בארגונו של מור החליטו לשקול את צעדיהם הבאים לאחר הפגישה עם נתניהו.
3 צפייה בגלריה
הפגנת העצמאיים בתל אביב
הפגנת העצמאיים בתל אביב
הפגנת העצמאיים בשבוע שעבר
המסעדנים מתכננים כאמור להגיע מחרתיים בערב לירושלים עם דגלי ישראל, ולחלק אוכל לנזקקים סמוך למעון רה"מ. נציגי המסעדות התבקשו להכין 50 מנות כשרות וארוזות לקראת המחאה. מור שובבו הראל, שעוסק ביחסי ציבור בתחום המסעדות ומוביל את מחאת המסעדנים, הסביר כי "במצב הכלכלי הנוכחי, הדבר שאנחנו יודעים לעשות הכי טוב זה להכין אוכל וזה מה שנעשה. זה לא ימין או שמאל, זה הגיון מול חוסר הגיון".