בניין עיריית תל אביב הואר אמש (יום ד') בדגל לבנון כמחווה לעם הלבנוני לאחר הפיצוץ האדיר שהחריב שלשום את נמל ביירות ובעקבותיו נהרגו יותר ממאה בני אדם ואלפים נפצעו.
3 צפייה בגלריה
עיריית תל אביב
עיריית תל אביב
דגל לבנון על מבנה עיריית תל אביב, אמש
(צילום: AFP)
3 צפייה בגלריה
עיריית תל אביב
עיריית תל אביב
עיריית תל אביב
(צילום: AFP)
בציוץ בטוויטר הסביר ראש העיר רון חולדאי כי החליט על הארת בניין העירייה בדגל המדינה שבה פועל ארגון הטרור חיזבאללה: "‏האנושיות קודמת לכל סכסוך, וליבנו עם העם הלבנוני בעקבות האסון הנורא שפקד אותו". אתמול הוארו גם הפירמידות בגיזה בדגל לבנון.
3 צפייה בגלריה
מפגן סולידריות של איחוד האמירויות עם לבנון
מפגן סולידריות של איחוד האמירויות עם לבנון
הפירמידות בגיזה אתמול
בתגובה לציוץ כתב יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, כי "הנפת דגל מדינת אויב היא עבירה פלילית!!!!". עם זאת, למרות כמה הצעות חוק בנושא בשנים האחרונות, בישראל לא קיים חוק האוסר זאת - ולכן כמובן הארת בניין העירייה אינה עבירה.
דוברו של ראש הממשלה נתניהו לתקשורת הערבית אופיר גנדלמן דווקא התגאה בהארת בניין העירייה, וגם בחשבון הטוויטר "ישראל בערבית" שמפעיל משרד החוץ עלה ציוץ עם התמונה של הבניין ונכתב: "מלב תל אביב, שלום לביירות".



ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אתמול בנאומו בכנסת לאסון: "ראשית אני שולח תנחומים לעם בלבנון. אתמול היה שם אסון גדול מאוד ואנחנו ערוכים להגיש סיוע הומניטרי ללבנון כבני אדם. עשינו את זה גם בסוריה כשהנחתי להקים בית חולים שדה בגבולנו, הצענו כמה פעמים אחרי רעידות אדמה לעם האיראני סיוע. זו הדרך שלנו, אנחנו מבדילים בין המשטרים לעם".

בתוך כך, ממשלת לבנון הכריזה אמש על מצב חירום בביירות למשך שבועיים בעקבות הפיצוץ האדיר ועל שליחת האחראים על האחסון והבטיחות בו למעצר בית. לפחות 135 בני אדם נהרגו בעקבות הפיצוץ של 2,750 טונות של אמוניום חנקתי שאוחסנו בנמל ועוד כ-5,000 נפצעו. עשרות בני אדם עדיין נעדרים.

ד"ר מסעד ברהום, מנהל המרכז הרפואי לגליל בנהריה, קרא אתמול באולפן ynet לאזרחים ולמנהיגים בלבנון לקבל את הצעת הסיוע הישראלית בעקבות האסון בביירות, והזכיר כי זו לא תהיה הפעם הראשונה שישראל תטפל בפצועים זרים.
"מדינת ישראל מוכנה לפתוח בית חולים שדה דרומית לראש הנקרה, אבל הרבה יותר זריז לפנות אלינו חולים כדי שנוכל לטפל בהם. פניתי לנשיא לבנון ואמרתי שאני פותח את דלתות בית החולים כדי לקלוט כל פצוע", אמר ברהום. "בכל דקה שעוברת ימותו יותר אנשים, ולצערי הרב, מניסיון אנחנו יודעים שבאירועים האלה יכולה להיות קריסה של מערכת הבריאות".
פורסם לראשונה: 20:25, 05.08.20