ד"ר מסעד ברהום, מנהל המרכז הרפואי לגליל בנהריה, קרא היום (רביעי) באולפן ynet לאזרחים ולמנהיגים בלבנון לקבל את הצעת הסיוע הישראלית בעקבות האסון בביירות, והזכיר כי זו לא תהיה הפעם הראשונה שישראל תטפל בפצועים זרים.
"מדינת ישראל מוכנה לפתוח בית חולים שדה דרומית לראש הנקרה, אבל הרבה יותר זריז לפנות אלינו חולים כדי שנוכל לטפל בהם. פניתי לנשיא לבנון ואמרתי שאני פותח את דלתות בית החולים כדי לקלוט כל פצוע", אמר ברהום. "בכל דקה שעוברת ימותו יותר אנשים, ולצערי הרב, מניסיון אנחנו יודעים שבאירועים האלה יכולה להיות קריסה של מערכת הבריאות.
4 צפייה בגלריה
 נזקים לאחר הפיצוץ בביירות
 נזקים לאחר הפיצוץ בביירות
מאמצי כיבוי בביירות
(צילום: AFP)
"אולי זה יהיה האסון הגדול האחרון של לבנון", אמר ברהום בערבית. "אולי נוכל לעזור אחד לשני ולהביא את השלום".
גם בית החולים איכילוב הצטרף לקריאה ושלח את תנחומיו לאזרחי השכנה מצפון. "אנחנו מוכנים להושיט עזרה בכל מה שיידרש ולקבל את הפצועים אלינו", נכתב בעמוד הפייסבוק של בית החולים בתל אביב. "תהיו חזקים ושנדע רק שלום ואחווה".
ראש העיר, רון חולדאי, אף כתב בטוויטר כי הערב יאיר את מבנה העירייה בצבעי דגל לבנון, וכתב כי "האנושיות קודמת לכל סכסוך, וליבנו עם העם הלבנוני בעקבות האסון הנורא שפקד אותו". בנו של ראש הממשלה יאיר נתניהו הגיב לכך בטוויטר וכתב: "הנפת דגל מדינת אויב היא עבירה פלילית!!!!".
4 צפייה בגלריה
מפגן סולידריות של איחוד האמירויות עם לבנון
מפגן סולידריות של איחוד האמירויות עם לבנון
הפירמידות מוארות בדגל לבנון. הערב: גם בתל אביב
אמש הציעה ישראל סיוע הומניטרי רפואי ללבנון בעקבות הפיצוץ העז שהרעיד את הבירה ביירות. הפנייה הישראלית נעשתה בהנחיית שר הביטחון בני גנץ ושר החוץ גבי אשכנזי דרך יוניפי"ל, האו"ם וצרפת, וכללה הצעה לשלוח ציוד רפואי ולקלוט בארץ פצועים.
במרכז הרפואי שיבא בתל השומר פנו למשרדי הביטחון והבריאות והציעו סיוע רפואי ככל שיידרש. "זו חובתנו לעזור לכל מי שזקוק לכך, וודאי לשכנינו. אנחנו ערוכים ומוכנים לכל משימה שתוטל עלינו", אמר מנהל בית החולים, פרופ' יצחק קרייס. גם בבית החולים זיו שבצפת ובבית החולים רמב"ם בחיפה הציעו את עזרתם.