1 צפייה בגלריה
נתניהו בראיון לסקיי ניוז ערביה
נתניהו בראיון לסקיי ניוז ערביה
נתניהו בריאיון ל"סקיי" בערבית
ראש הממשלה בנימין נתניהו התראיין הערב (ב') לרשת "סקיי ניוז" בערבית, המשדרת מאבו דאבי שבאיחוד האמירויות והתייחס לכינון היחסים הרשמיים בין שתי המדינות.
בתחילת דבריו, בירך נתניהו את יורש העצר של איחוד האמירויות, מוחמד בן זייד, על "חזונו ומנהיגותו". הוא נשאל איך, לדעתו, ההסכם שהוגדר גם על-ידי המראיינת כ"היסטורי", מקדם את השלום במזרח התיכון - והשיב כי "ההסכם מקרב את איחוד האמירויות וישראל. שתי המדינות הן בעלות יוזמה, ולאנשים נמאס מקיצוניות. הם רוצים לראות עתיד טוב יותר עבורם ועבור ילדיהם".
נתניהו הוסיף: "אנשים רוצים לראות שיתוף פעולה בהרבה מובנים, כגון טכנולוגיה, מדע וחקלאות. כשישראל עשתה שלום עם מצרים, העולם גינה את מצרים, ואנחנו רואים עכשיו שרבים תומכים בצעד הזה - מה שמראה שהעולם מוכן לשלום. אנחנו מוכנים לשלום. אני מוכן לשלום. אני חושב שבקרוב מדינות אחרות יצטרפו לשלום הזה, ובסופו של דבר גם הפלסטינים".
"בדיוק באתי משדה התעופה בן גוריון", המשיך נתניהו, "כולנו מתרגשים ומצפים לבקר באיחוד האמירויות - וגם אזרחים מאיחוד האמירויות רוצים לבקר אצלנו. אנחנו מוכנים לקראתכם. נתחיל בהכנות שיאפשרו ביקורים במסגד אל-אקצא". לדבריו, "יש מי שמותח ביקורת על הסכם השלום ורוצה להחזיר אותנו אחורה - אבל אני, בן זאיד וטראמפ, ממשיכים בדרכנו".


"מדינות שראו בישראל אויבת - רואות בה כעת שותפה לשלום"

הוא נשאל על המדינות הנוספות שעשויות להצטרף בעתיד ליוזמת כינון השלום עם ישראל, אך הדגיש כי "בשלב הזה עדיף לא לפרט יותר מדי. יש שינוי שמתרחש: מדינות שראו בישראל אויבת - רואות בה כעת שותפה לשלום, ביטחון ושגשוג. אנחנו רוצים לבנות עתיד יחד - וזה מה שנעשה, למרות שיש קיצונים שמנסים להפריע למהלך".
על ההחלטה לעצור את הסיפוח אמר נתניהו כי "זו הייתה דרישה אמריקנית מתוך אמונה שזה יקדם את השלום". הוא נשאל על הסוגייה האיראנית - והשיב: "אני לא מופתע שאיראן מתנגדת לשלום. היא תמיד התנגדה לו. איראן תומכת בטרור ובקיצונים; היא משגרת טילים לחצי האי ערב, זרעה הרס בעיראק ושואפת להשמיד את ישראל. זה שאיראן מתנגדת מזכיר לנו שוב שאנחנו בדרך הנכונה. לצערי, טורקיה נקטה גישה דומה".