4 צפייה בגלריה
חזרה לגנים בראשון לציון: גן אשכול
חזרה לגנים בראשון לציון: גן אשכול
גן ילדים בראשון לציון
לקראת כינוס ועדת החינוך הבוקר (יום ד'), מזהיר יו"ר הוועדה ח"כ רם שפע כי "אם מקומות העבודה יישארו פתוחים בסגר, גם גני הילדים והכיתות הנמוכות (כיתות א'-ד') ייפתחו".
ועדת החינוך צפויה לדון היום בבקשת הממשלה לאשר את התקנות להשבתת הפעילות הלימודית בבתי הספר עד לאחר סוכות. תוקף התקנות המאפשרות את הפסקת פעילות במוסדות החינוך יפוג היום, ועל מנת להמשיך את הפסקת הלימודים, תידרש ועדת החינוך לאשר אותן מחדש.

4 צפייה בגלריה
רם שפע
רם שפע
יו"ר ועדת החינוך רם שפע
אמש החליט קבינט הקורונה פה אחד להמשיך לסגור את מערכת החינוך עד ל-11 באוקטובר (מיד אחרי סוכות). ההחלטה כפופה כאמור לאישור הוועדה. שר החינוך יואב גלנט טען לחוסר שיתוף פעולה מצד משרד הבריאות בכל הקשור לנתוני ההדבקות בבתי הספר, וטען כי אם היה מקבל את מספרי הנדבקים עם תעודת זהות, היה יכול לקטוע את שרשראות ההדבקה.
מוקדם יותר גלנט הורה לצמצם את מספר בחינות הבגרות המינימלי הדרוש לתעודת בגרות לשש במקום שמונה. ההחלטה מתקנת עוול שנגרם לתלמידי החינוך הטכנולוגי, שהופלו לרעה, ותגדיל את הסיכויים של תלמידים רבים לזכאות לתעודת בגרות.
בהמשך להודעתו על מתווה הבגרויות בתקופת הקורונה, מתווה שהותאם לאתגרי התקופה, החליט כעת גלנט להשוות את תנאי הזכאות לבגרות בין בוגרי החינוך העיוני לבוגרי החינוך הטכנולוגי.
התנאים החדשים לזכאות לבגרות בחינוך הטכנולוגי מאפשרים לתלמידים לגשת לשש בחינות חיצוניות בלבד, במקום שמונה בעבר. עם זאת, תלמיד שירצה לגשת ליותר בחינות חיצוניות יהיה רשאי לעשות זאת.
לפני כמה חודשים נקט משרד החינוך בשינויים והתאמות, כדי לסייע לתלמידים ולאפשר להם לסיים את לימודיהם עם זכאות לבגרות, ובכלל זה: מיקוד חומר הלימוד לבגרויות, לוח בגרויות חדש, מועדי בחינה נוספים, הרחבת אפשרויות הבחירה, ריווח לוח הבחינות ומענה מותאם לאוכלוסיות השונות. כעת כל התלמידים חייבים להיבחן בשישה מקצועות חיצוניים בלבד.
4 צפייה בגלריה
יואב גלנט
יואב גלנט
שר החינוך יואב גלנט
(צילום: אבי מועלם )
בחינוך העיוני ובחינוך הטכנולוגי תלמיד חייב להיבחן במתמטיקה, אנגלית, עברית ובשני מקצועות מהאשכול ההומניסטי. בחינוך העיוני בוחרים גם במקצוע מורחב אחד, ובטכנולוגי במקצוע התמחות אחד. באשר למקצועות רשות, תלמיד בחינוך העיוני שרוצה להרחיב שני מקצועות יוכל לעשות זאת בהיבחנות בית ספרית. אם מדובר במקצוע מדעי - ההיבחנות חיצונית. בחינוך הטכנולוגי יוכל תלמיד שירצה לגשת למקצוע מורחב נוסף לעשות זאת בהערכה בית ספרית. לפני שינוי המתווה, המקצוע המורחב הנוסף היה בהערכה חיצונית.
פורסם לראשונה: 22:40, 22.09.20