אלפי ישראלים מילאו את החופים היום (שבת) ברקע החלטת הממשלה על סגירת חופי הים לרחצה בסופי השבוע - וזאת החל מיום שישי הקרוב.
עידן זאדה, שהגיע לחוף בראשון לציון, אמר על ההגבלות: "זו בדיחה עצובה. מבאס שמתנהלים ככה מעכשיו לעכשיו בלי שום ממצאים. כן יודעים לא יודעים". רווית, רוחצת נוספת, הוסיפה: "כל עוד אנחנו שומרים פה מרחק עם מסכות אף אחד לא יכול להידבק. יש מקומות שכן צריך לסגור אותם אבל פה זה מיותר".
שם טוב, שגם הגיע לחוף: "זה לא לעניין. לא מתקרבים פה אחד לשני יותר מידי. מילא סוגרים חדרי כושר אבל את החוף גם כן? לא להגזים".
8 צפייה בגלריה
חוף הצוק תל אביב
חוף הצוק תל אביב
חוף הצוק בתל אביב
(צילום: עמית הובר)
8 צפייה בגלריה
חוף הצוק תל אביב
חוף הצוק תל אביב
"החלטה לא הגיונית"
(צילום: עמית הובר)
שמשון, שהגיע לחוף הצוק בתל אביב, אמר דברים דומים: "אם מאפשרים ריכוז של 10 אנשים ביחד, בים אין ריכוז של יותר מהמשפחה הגרעינית, לכן הים צריך להישאר פתוח וההחלטה היא החלטה ממש לא מקצועית".
אביב ומאיה הוסיפו: "אנחנו באוויר הפתוח ואפשר לשמור פה מרחק של שני מטר. אנשים לפעמים יושבים צפוף ועל זה צריך לשים יותר עין, אבל זה לא חכם לסגור. זה רק עניין של אחריות אישית".
רון, שעובד בחוף הצוק: "מבחינתי זה בכלל לא הגיוני. באים ומחליטים לסגור לנו את כל החופים בלי שום סיבה באמת מוצדקת, שיבדקו איפה יש את המוקדים הגדולים של ההתפרצות. זה עצוב שמשבוע הבא יהיו גם פה מלא אנשים גם בלי פרנסה".
8 צפייה בגלריה
רון
רון
רון בחוף הצוק. "סוגרים בלי סיבה מוצדקת"
(צילום: עמית הובר)
אתמול אישרה הממשלה שורה של הגבלות חדשות, ביניהן כאמור סגירת חופי הים לרוחצים בסופי השבוע עד להודעה חדשה - החל מסוף השבוע הבא הרחצה תיאסר בין יום שישי ב-17:00 ליום ראשון ב-05:00. בנוסף לחופים ייסגרו בכל סופ"ש חנויות, קניונים, שווקים, מספרות, מכוני יופי, ספריות, גני חיות, פינות חי, מוזיאונים, בריכות ואטרקציות תיירותיות. עם זאת, השרים החליטו שלא להגביל את מרחק היציאה מהבתים, ולכן למעשה לא מדובר בסגר.
הבוקר הודיעה רשות הטבע והגנים כי הגנים הלאומיים בחוף פלמחים ובחוף בית ינאי הגיעו לתפוסה מלאה והמליצה שלא להגיע למקום. גם הכניסה לחוף דור לחוף מכמורת נסגרה עקב עומס של רכבים בחנייה.
8 צפייה בגלריה
חוף ים עמוס
חוף ים עמוס
חוף תל ברוך בתל אביב הבוקר

לגבי הגנים הלאומיים שנמצאים בחופים עדיין לא נקבע אם הם ייסגרו החל מסוף השבוע הבא וזאת מכיוון שהם מקבלים קהל שאינו מגיע לחופים. הדבר יוחלט במהלך השבוע. כ-70 אלף מטיילים פקדו היום את שמורות הטבע והגנים הלאומיים ברחבי הארץ. מרשות הטבע והגנים נמסר כי האתרים המובילים היו הגן הלאומי ירקון (תל אפק), שמורת עין גדי, גן השלושה (הסחנה), שמורת שפך נחל דליות (המג'רסה) וקיסריה.
סביב הכינרת נפשו היום כ-38 אלף בני אדם, 15 אלף מתוכם בחופים השקטים של איגוד ערים כינרת. עוד לפני הצהריים נסגרו החופים צאלון, גופרה, חוקוק צפון, שקמים וצינברי בשל תפוסה מלאה.
8 צפייה בגלריה
חוף עין גב
חוף עין גב
חוף עין גב
(צילום: חגי פלג, כפר הנופש עין גב )
8 צפייה בגלריה
נהר הירדן
נהר הירדן
נהר הירדן
(צילום: ירדן נקש, פרויקט משותף מועצה אזורית עמק הירדן ורשות כינרת)
8 צפייה בגלריה
חוף חוקוק
חוף חוקוק
חוף חוקוק
(צילום: טלי בר, איגוד ערים כינרת )
יש לציין כי ההגבלות שאישרו השרים בסופי השבוע לא חלות על חנויות שמספקות שירותים חיוניים - ובהן חנויות למכירת מזון, בתי מרקחת, חנויות למכירת מוצרי היגיינה, חנויות אופטיקה ומעבדות לתיקון מוצרי תקשורת. עוד אישרו השרים כי גם בריכות השחייה בבתי המלון לא ייסגרו בסופי השבוע. בתי הכנסת יישארו פתוחים על פי המגבלות של 10 במרחב סגור ו-20 במרחב פתוח.
8 צפייה בגלריה
מתפללים מחוץ לבית כנסת ברמת גן
מתפללים מחוץ לבית כנסת ברמת גן
מתפללים מחוץ לבית כנסת ברמת גן הבוקר. בתי תפילה לא ייסגרו
לגבי מערכת החינוך והישיבות עדיין לא התקבלה הכרעה. ההמלצה הייתה לסגור את כל מוסדות הלימוד, ההוראה וההשכלה מכל הסוגים, בכל הגילאים ומכל הזרמים, אבל עקב התנגדות עזה של השרים הוחלט לא להחליט בינתיים בנוגע למערכת החינוך, כאשר נתניהו וגנץ צפויים להכריע בקרוב. בינתיים, הקייטנות בגנים ובתי הספר יימשכו, לפחות בתחילת השבוע.
"ההמלצות שאנחנו מביאים כוללות את הדרך למנוע התקהלויות של מעל 10 במרחב סגור ומניעת התקהלויות של מעל 20 איש במרחב הפתוח", אמר ראש הממשלה נתניהו בפתח הדיון. "זה לא מדעי, תמיד יהיו חריגים, אבל זו הכוונה שלנו – למנוע את ההתקהלות".
במהלך הישיבה, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי הציג תחזית פסימית לגבי מועד ייצור חיסון לקורונה. "אולי לקראת אמצע שנת 2021", הוא אמר.
נתניהו הזהיר כי "אם נמשיך כך - ללא מגבלות חדשות - תוך שלושה שבועות נגיע ל-1,600 חולים קשים. אם לא נשטח את העקומה - נשקפת סכנה לישראלים רבים".