חלי איטח בן זיקרי, אשתו של מיכאל זיקרי (45), שטבע למוות אתמול (יום ו') באגם מול חוף זיקים בזמן שחילץ את תושבת חורה ושלושה מאחייניה שהיו במצוקה במים, שחזרה היום את הרגעים הקשים.
5 צפייה בגלריה
חלי בן זיקרי אשתו של המחלץ שטבע למוות
חלי בן זיקרי אשתו של המחלץ שטבע למוות
חלי בן זיקרי אשתו של המחלץ שטבע למוות
(צילום: רועי עידן)

"חייגתי לאחותי ולאחי, הייתי לבד לא ידעתי מה לעשות. ניסיתי לחזור למים, להציל אותו, המשטרה תפסה אותי וקשרה אותי לא נתנה לי. ידעתי בדיוק איפה הוא נמצא איפה הוא נכנס ולא יצא".
היא הוסיפה: "לא האמנתי שאעלה לאמבולנס ואראה את הגופה שלו. הוא גיבור, הוא איש חזק הוא מסר את נשמתו וזה יחקק להרבה אנשים בזיכרון".

על הרחצה באגם המסוכן אמרה: "כשהגענו לשם האגם היה מלא במשפחות וילדים קטנים במים. זה אגם מתוק אתה לא מצפה שיהיו שם בורות. זה חוף פרוץ לכל דבר".
היום נפגש אביהם של הילדים שניצלו ג'מיל אל כארם עם קרובי משפחה של בן זיקרי על שפת האדם והודה להם על המעשה. צפו בתיעוד מהמפגש:


5 צפייה בגלריה
רוני ועקנין וג'מיל אל כארם
רוני ועקנין וג'מיל אל כארם
גיסו של בן זיקרי רוני ועקנין ואביהם של הילדים שניצלו ג'מיל אל כארם
(צילום: רועי עידן )

"האגם הזה הוא סכנת נפשות. איך קורה שהמקום הזה פתוח ואנשים נכנסים אליו בחופשיות, בלי השגחת מציל", אמר ל-ynet רוני, גיסו של בן זיקרי .
"עוד בזמן שעסקו בחיפוש הגופה של מיכאל, עמדתי שם וראיתי משפחות שלמות, עם ילדים, עדיין מתרחצים במים כאילו כלום לא קרה. אנשים התקהלו בתוך המים, במקומות עמוקים. אני לא מבין איך הרשויות מאפשרות את המצב הזה. למה לא מבודדים את המקום, סוגרים ולא מאפשרים גישה. האסון הבא הוא רק עניין של זמן".
5 צפייה בגלריה
האגם. יש שילוט אבל אין פיקוח
האגם. יש שילוט אבל אין פיקוח
האגם. יש שילוט אבל אין פיקוח
(צילום: רועי עידן)
5 צפייה בגלריה
פעולות החילוץ
פעולות החילוץ
פעולות החילוץ
(צילום: כבאות והצלה לישראל)

בעבר האגם גודר

האגם נחשב כבר שנים למסוכן לציבור. מדובר באגם רחב בשפך של נחל שיקמה, שהתמלא לפני יותר משש שנים. האגם איננו מגודר ואין במקום שירותי הצלה, אבל מבקרים רבים נוהגים להגיע אליו ולרחוץ בו למרות האיסור.
בעבר, המועצה האזורית חוף אשקלון גידרה את האזור, אך במהרה הוסרו המחסומים והגישה לאגם הפכה שוב חופשית שוב. המצילים בחוף זיקים מתריעים פעם אחר פעם על הסכנה באגם שחלקים ממנו מגיעים לעומק של 4 מטרים, אך הרשויות לא גידרו אותו.
עם זאת, מדובר ככל הנראה רק בטביעה קטלנית שנייה שמתרחשת במקום, כשהקודמת הייתה בראשית שנות ה-90.
אחד מאנשי ההצלה בחוף אמר אתמול ל-ynet: "האגם הזה הוא פצצה מתקתקת שכולם יודעים עליה ואף אחד לא נוקף אצבע. כמו שקרה בעבר, גם עכשיו בוודאי יגדרו את המקום, אבל לא יעשו דבר כדי לייבש אותו או למנוע הרמטית את הגישה אליו", הוסיף. "בכל פעם שחוף זיקים מתמלא במתרחצים, אנשים ניגשים אל האגם שנמצא כמה עשרות מטרים מהחוף ומתרחצים כשבעצם הם נתונים לסכנה כי המצילים עסוקים רק בעבודה על החוף ולא באגם".
5 צפייה בגלריה
הטרגדיה באגם
הטרגדיה באגם
הטרגדיה באגם
(צילום: מתן צורי )
מיכאל ואישתו הגיעו אתמול בצהריים לחוף זיקים והחליטו להתמקם באגם מאחר ובים היו הרבה מדוזות. כשישבו על שפת האגם ליד המשפחה מחורה שבנגב, קרה האסון. בני המשפחה, דודה ושלושת אחייניה, נקלעו למצוקה באגם, ומיכאל היה הראשון שזינק למים לחלצם ושילם על כך בחייו. הוא הותיר אחריו שלושה ילדים: 21,15 ו-12. הלוויתו תיערך מחר.
האישה ואחייניה - בת 14, בן 10 ובת 7 - חולצו ומצבם מוגדר קל. פאיז אלכרם, הדוד של הילדים שמאושפזים בבית החולים ברזילי באשקלון, אמר: "אנחנו מתנצלים על מה שקרה. כואב לנו ואנחנו מתרגשים שיש אנשים כאלה. הוא הגיבור שלנו. נלך לבית המשפחה ונחזק אותם. כולנו צריכים להיות גאים בו".
בתוך כך, הבוקר טבעה אישה כבת 75 בחוף השקט בחיפה. המצילים משו אותה מהמים והחלו לבצע בה פעולות החייאה, עד להגעת חובשים ופראמדיקים של מד"א. היא פונתה במצב קשה לבית החולים רמב"ם הסמוך.
מהמועצה האזורית חוף אשקלון נמסר בתגובה: "לצערנו אירע אתמול מקרה טביעה באגם הסמוך לחוף זיקים, אגם אשר הרחצה בו אסורה. במקום מוצב שילוט האוסר בפירוש את הכניסה לאגם ומתריע בפני הסכנה הטמונה בכך".
השתתף בהכנת הכתבה: אחיה ראב"ד
פורסם לראשונה: 10:52, 04.07.20