ראש הממשלה בנימין נתניהו כינה אתמול את ההפגנות נגדו "ניסיון לרמוס את הדמוקרטיה", והיום (ב') התייחס בנו, יאיר נתניהו, למפגינים באזור מעון ראש הממשלה בירושלים כאל "חייזרים".
"האמת היא שזה מצחיק אותו, אתה יודע, הוא רואה את המראות שכולנו רואים, על החייזרים האלה וכל ה... בהפגנות. זה מצחיק אותו, זה כמו בידור כזה", אמר נתניהו הבן בריאיון לרדיו "גלי ישראל".
- אתם יושבים ורואים ביחד, יאיר? "אני מראה לו לפעמים כמה כאלה קטעים נבחרים".
- מה הראית לו? תן לי דוגמה. "אני משתדל דברים לא גסים מדי מהדברים בהפגנות, כי בכל זאת זה לא נעים, אבל אתה יודע, זה מבדר אותו, האמת היא שזה נותן לו קצת כוח אפילו".
לאחר מכן ניסה להסביר נתניהו הבן את דבריו וצייץ בטוויטר: "כשדיברתי על 'חייזרים', בהפגנות השמאל בירושלים, התכוונתי לאלה שמתחפשים לחייזרים ועב"מים, אלה שמתפשטים, אלה שמתחפשים לאיברי מין, אלה שמניפים שלטים עם גסויות, אלה ששמים סיר ספגטי על הראש או אלה שמתחפשים לספיידרמן. יש יותר מדי כאלה וזה מצחיק. כל היתר בכלל לא מצחיק - ההסתה והקריאות המפורשות לרצח שמתעצמות מיום ליום ושוברות שיאים חדשים בעידוד תקשורתי בלתי פוסק".
דבריו של יאיר נתניהו מתוך הריאיון פורסמו בציוץ מטעם "גלי ישראל", אולם הציוץ נמחק בהמשך. מנכ"לית תחנת הרדיו עדנה מאור מסרה בתגובה כי "מאחר שלעיתים יש לציוצים נטייה להוציא דברים מההקשר שבו הם נאמרו, ביקשתי להמתין עד שאשמע את הראיון המלא בתום פגישה חשובה שהייתי בה. אנו שמחים שרדיו גלי ישראל ממשיך לעורר עניין".
מנהיגי מחאת הדגלים השחורים הגיבו על דברי בנו של ראש הממשלה: ״מיליון מובטלים מצחיקים אותו, אזרחים שמתים מהמגיפה משעשעים אותו, אצל משפחת הנאשם אנחנו אפילו לא בני אנוש - אנחנו חייזרים. זה לא ראש ממשלה, מדובר בנאשם שהמצוקות של בני עמו משעשעות אותו. ההפגנות ימשכו לגדול עד שהוא יתפטר".
אתמול פסק בית משפט השלום בירושלים נגד נתניהו והורה לו למחוק ציוץ שבו פרסם פרטים אישיים של מובילי המחאה מארגון "חוזה חדש" (Crime Minister), וקרא להפגין ליד בתיהם.
‏"העמוד CRIME MINISTER מלא שנאה, אלימות, הסתה וכותב במפורש שכל מי שרואה אותי תגידו לנו ואנחנו נטפל בו", הוסיף יאיר נתניהו היום. "אני מרגיש שאנחנו בתור מדינה דמוקרטית באמת במדרון, כמו אירופה של אז עם בריונות ברחובות. יותר חשוב לי שאנשים יבינו שאין משפט צדק במדינת ישראל, שלא מתבססים על שום חוק ושום תקדימים, הם עושים מה שהם רוצים בלי קשר לאיזשהו מדד אובייקטיבי".