2 צפייה בגלריה
ח'אלד וליד ג'עו נרצח באירוע ירי באום אל פחם
ח'אלד וליד ג'עו נרצח באירוע ירי באום אל פחם
זירת הרצח באום אל-פחם
חאלד וליד ג'עו, תושב אום אל-פחם בשנות ה-30 לחייו, נרצח ביריות הבוקר (יום א') בעיר. באירוע נפצע גבר נוסף בשנות ה-30 לחייו באורח בינוני. מצבו של הנרצח הוגדר קשה בזירה, והוא פונה יחד עם הפצוע השני לבית החולים העמק בעפולה, שם נקבע מותו. מתחילת השנה נרצחו בחברה הערבית 55 בני אדם, מהם שניים ביממה האחרונה.
לפי עדויות תושבים, ג'עו היה ככל הנראה בדרכו למקום עבודתו. "הוא אדם ישר ומכובד והיו לו קשרים טובים עם כולם", אמרו. "הוא אחד האנשים הטובים בעיר שנרצח בדם קר בלי סיבה".
2 צפייה בגלריה
חאלד וליד ג'עו נרצח באירוע ירי באום אל פחם
חאלד וליד ג'עו נרצח באירוע ירי באום אל פחם
חאלד וליד ג'עו
המשטרה מסרה כי "כוחות משטרה פתחו בסריקות אחר מבצעי העבירה לצד איסוף ממצאים בזירה על-ידי חוקרי הזיהוי הפלילי, לבחינת הרקע והנסיבות".
שני בני משפחה של ג'עו נרצחו בעבר. אחד מהם הוא מחמוד מופיד אגבאריה שנרצח שעות ספורות אחרי הפגנה נגד אלימות ברמלה. השני הוא מוחמד זיאד אגבאריה, נכה שנעזר בכסא גלגלים, שנורה בכניסה לביתו לפני סעודת הרמדאן לפני כחודשיים.
אמש נרצח בדירה ביפו עלי חמאד, בן 50, תושב העיר. הוא אותר בדירה כשהוא פצוע אנושות ופונה לבית החולים וולפסון בחולון, שם נקבע מותו. הדיווח על הירי בדירה ברחוב שם הגדולים ביפו התקבל בשעה 21:06 במוקד 101 של מד"א במרחב דן. חובשים ופרמדיקים של מד"א החלו להעניק טיפול רפואי לפצוע ופינו אותו לוולפסון. שם, כאמור, נקבע מותו של חמאד.
פרמדיק מד"א סיפר: "כשהגענו לרחוב הובילו אותנו לתוך דירה שבה שכב פצוע כבן 50 מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה, עם פציעות בגופו. הענקנו לו טיפול רפואי שכלל עצירת דימומים וביצענו בו פעולות החייאה מתקדמות תוך כדי פינוי לבית החולים, כשמצבו קריטי".
רות לוין חן ועולא נג'מי יוסף, מנהלות "קהילות בטוחות" בעמותת יוזמות אברהם, אמרו בעקבות אירועי הרצח: "הנתונים הקשים חושפים שמכת האלימות והפשיעה בחברה הערבית לא נעלמה או הצטמצמה בצל הקורונה. מקרי רצח הופכים לשגרה יומיומית ביישובים הערביים, וזהו רק קצה הקרחון. במצב כזה, מה הפלא שהאזרחים הערבים מפחדים לצאת מהבית?".