מטוסי קרב, מסוקי קרב וטנקים של צה"ל תקפו הלילה (ה') כמה יעדי טרור של חמאס ברצועת עזה. בין היתר הותקפו מתחם צבאי של הכוח הימי של חמאס, תשתיות תת-קרקעיות ועמדות תצפית של הארגון. היום תופסק הכנסת הדלקים לרצועת עזה.

מדובר צה"ל נמסר כי התקיפה הגיעה בתגובה להפרחות בלוני הנפץ ובלוני התבערה משטח הרצועה לשטח ישראל בשבוע האחרון. עוד נמסר כי "צה"ל רואה בחומרה רבה כל פעילות טרור לעבר שטח ישראל וימשיך לפעול ככל שיידרש נגד ניסיונות לפגיעה באזרחי ישראל. ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לנעשה ברצועת עזה וממנה, והוא יישא בהשלכות לפעולות הטרור נגד אזרחי ישראל".
4 צפייה בגלריה
(אחת התקיפות בעזה הלילה )
מפקדת תיאום פעולות הממשלה בשטחים (מתפ"ש) הודיעה הבוקר על עצירת הכנסת הדלקים לרצועת עזה: "בתום התייעצויות ביטחוניות שהתקיימו אמש, אישר היום שר הביטחון בני גנץ את המלצת הרמטכ״ל, מתאם פעולות הממשלה בשטחים וגורמי הביטחון והורה על עצירת הכנסת הדלקים לרצועת עזה. זאת לנוכח המשך הפרחת בלוני התבערה מהרצועה לשטח מדינת ישראל וערעור היציבות הביטחונית".
בחמאס מאיימים בתגובה בעוד הסלמה ואומרים כי עצירת הכנסת הדלקים היא "צעד לא שקול שישראל תישא בהשלכותיו. המדיניות התוקפנית שמטרתה להחמיר את המשבר שבו מצוי העם שלנו שנמצא במצור, לשתק את חייו היומיומיים ולשבש את המאמצים להתמודדות עם נגיף הקורונה תוך שתיקה אזורית ובינלאומית - מחייבת את שינוי הפרמטרים של התקופה, ולקבוע את הדרך המתאימה לשבירת המשוואה זו. לא נקבל את המשך המצב כפי שהוא".
אתמול פרצו 24 שריפות בשדות קוצים ביישובי עוטף עזה כתוצאה מבלוני תבערה שהופרחו משטח הרצועה. זה היה היום השביעי ברציפות שבו נמשך טרור הבלונים. בעקבות השריפות, אישר שר הביטחון בני גנץ - בעקבות המלצת הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי וגורמי ביטחון נוספים - לצמצם את מרחב הדיג ברצועה מ-15 ל-8 מיילים ימיים באופן מיידי ועד להודעה חדשה.
כבאות והצלה במחוז הדרום אמרו אתמול כי צוותי הכיבוי, יחד עם צוותים מקק"ל ורשות הטבע והגנים בסיוע צה"ל ורכזי הביטחון השוטף הצבאיים פעלו לכיבוי הדליקות לאורך היום. כמו כן, אתמול החלה הפעלתה של המערכת ליירוט בלונים, שפעלה בעבר ורשמה הישגים בשיעור של כ-90%. עם זאת, המערכת ממוקמת באזור אחד בעוטף עזה ולא מספקת מענה לכלל הגזרה.
4 צפייה בגלריה
יערות שנשרפו בגלל בלוני תבערה
יערות שנשרפו בגלל בלוני תבערה
שריפות בעוטף עזה בעקבות בלוני התבערה
(צילום: דני בן דוד- קק"ל )
4 צפייה בגלריה
בלוני תבערה בקיבוץ בארי
בלוני תבערה בקיבוץ בארי
(צילום: בראל אפרים)
4 צפייה בגלריה
בלוני תבערה בקיבוץ כיסופים
בלוני תבערה בקיבוץ כיסופים
(צילום: אבי רוקח)
מלבד השריפות, במשטרה התקבל אתמול דיווח על צרור בלונים עם חפץ חשוד שאותר בכניסה ליישוב בתחום המועצה האזורית אשכול. למקום הוזעקו כוחות משטרה וחבלן שקבע כי מדובר בבלון תבערה. מהמשטרה נמסר: "אנו שבים ופונים לציבור כי בכל מקרה מעורר חשד, יש לפנות למוקד 100 ולהשאיר הטיפול בידי כוחות המשטרה המיומנים בכך".
לפי נתוני כיבוי אש, שלשום הוצתו כ-60 שריפות בעוטף עזה, ומאות דונמים עלו באש. כמות כזו של שריפות לא נראתה בעוטף עזה אפילו בקיץ 2018, בתחילת "צעדות השיבה" שגררו עימותים קשים בגבול הרצועה. מאז השבוע שעבר כילו השריפות קרוב ל-2,000 דונם של עצי יער ושדות חקלאיים. בכל האירועים לא היו נפגעים.
גם אתמול בלילה (בין שלישי לרביעי) תקף צה"ל יעדים של חמאס ברצועה, בתגובה לטרור הבלונים. נמסר כי התקיפה בוצעה על-ידי מטוסי קרב, מסוקי קרב וטנקים של צה"ל.