3 צפייה בגלריה
תגובה לבלוני הנפץ: חיל האוויר תקף תשתית תת-קרקעית של חמאס
תגובה לבלוני הנפץ: חיל האוויר תקף תשתית תת-קרקעית של חמאס
חיל האוויר תוקף בעזה. ארכיון
(צילום: מעיין שניאור)
צה"ל תקף הלילה (בין שלישי לרביעי) מתחם צבאי, תשתיות תת קרקעיות ועמדות תצפית של ארגון חמאס ברצועת עזה בתגובה לטרור הבלונים, שנמשך אתמול זה היום השישי ברציפות. נמסר כי התקיפה בוצעה על-ידי מטוסי קרב, מסוקי קרב וטנקים של צה"ל.
"צה"ל רואה בחומרה רבה כל פעילות טרור לעבר שטח ישראל וימשיך לפעול ככל שיידרש נגד ניסיונות לפגיעה באזרחי ישראל. ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לנעשה ברצועת עזה וממנה, והוא יישא בהשלכות לפעולות הטרור נגד אזרחי ישראל".

לפי נתוני כיבוי אש, כ-60 שריפות הוצתו ביממה האחרונה בעוטף עזה, ומאות דונמים עלו באש. כמות כזו של שריפות לא נראתה בעוטף עזה אפילו בקיץ 2018, בתחילת "צעדות השיבה" שגררו עימותים קשים בגבול הרצועה.
בחמאס אמרו על התקיפות כי "המשך ההסלמה הישראלית בעזה והפצצת מוצבי ההתנגדות מוכיחים כי ישראל ממשיכה במדיניותה ובפשעיה. זה לא יניא את העם הפלסטיני וההתנגדות מדרך המאבק לשם ההגנה על זכויותינו וחירויותינו, עד שנשים סוף לסבל בעזה ולמצור. לא ניתן לקבל את המצור כמציאות מוגמרת. לא נשתוק על כך".
השליח הקטארי לשיקום רצועת עזה, מוחמד אל-עמאדי, התייחס אמש בעקיפין למתיחות בגבול הרצועה, ואמר כי הסיוע של קטאר נועד להקל על השלכות המצור עליה. "המגעים עם ישראל אינם חדשים, אלא דבר מתמשך", אמר אל-עמאדי. "המגעים מתנהלים במסגרת המאמץ להקל על הכנסת סיוע לרצועה, שנתקל באתגרים ומכשולים באופן מתמשך". לדבריו, קטאר תמשיך לתמוך בעם הפלסטיני "כדי שייצא מהמשבר ושיוסר המצור מעליו".
3 צפייה בגלריה
שריפה ביער שוקדה
שריפה ביער שוקדה
שריפה ביער שוקדה
(צילום: איציק לוגסי יערן קק״ל)
3 צפייה בגלריה
בלוני תבערה בקיבוץ כיסופים
בלוני תבערה בקיבוץ כיסופים
בלוני תבערה בקיבוץ כיסופים
(צילום: אבי רוקח)
רוב השריפות פרצו באזור כיסופים ובארי שבמועצה האזורית אשכול, ומולן פעלו צוותי כיבוי רבים ורכזי ביטחון מהיישובים עם לוחמי צה"ל. מאז השבוע שעבר כילו השריפות קרוב ל-2,000 דונם של עצי יער ושדות חקלאים. בכל האירועים לא היו נפגעים. מוקד אש נוסף אירע במכתש בארי - שם נשרפו עשרות דונמים של שטחים שבהם בעלי חיים רבים.
בנוסף פרצו שריפות במועצה האזורית שער הנגב ובמועצה האזורית שדות נגב. חייל צה"ל שעבד על שופל ועסק בכיבוי שריפה נפצע בידו מדלת הטרקטור. בנוסף התפוצצו כמה בלוני נפץ באוויר באזור שדרות והמועצה האזורית חוף אשקלון.

אתמול אחר הצהריים פרסמה תנועת חמאס תגובה נוספת על סגירת מעבר כרם שלום בתגובה לטרור הבלונים ואמרה כי מדובר "בפשע נגד שני מיליון פלסטינים ברצועה. ישראל נושאת באחריות לתוצאות ולהשלכות כולן".
ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לשיגור בלוני התבערה ואמר כי "יהיה מחיר כבד מאוד לטרור הבלונים. אנחנו לא נסבול את זה. נפעל ונגבה מחיר יקר". את הדברים אמר בסיור ביטחוני בבסיס חיל האוויר "חצור" שבו ביקר עם הרמטכ"ל אביב כוכבי.