2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו אביחי מנדלבליט
בנימין נתניהו אביחי מנדלבליט
בנימין נתניהו ואביחי מנדלבליט
(צילום: רפי קוץ, עמית שאבי)
למרות הכחשותיו, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הודה כי סוגיית הנבצרות לראש הממשלה בנימין נתניהו בעקבות משפטו הפלילי לא ירדה מהפרק - ואמר כי אסור לאפשר לנתניהו לנצל את כוחו למינויים במערכת אכיפת החוק ובתיקוני חקיקה הקשורים אליו. כמו כן, מנדלבליט אמר שהמשפט צריך להתנהל במהירות ולא להימרח במשך שנים.
בריאיון שהעניק לעיתון החרדי "במשפחה" אמר מנדלבליט כי "אם אתה מערבב את הדברים ומשתמש בכוח השלטוני שלך כראש ממשלה כדי להשפיע עליך פלילית, פה מתחילה להיות בעיה קשה", הוסיף מנדלבליט. איך מתמודדים עם הבעיה הזאת? אם באמת אי אפשר להתמודד איתה, יכול להיות שכן נתגלגל לנבצרות".
היועמ"ש נשאל מתי אפשר לדעת בדיוק אם נתניהו עובר על ניגודי העניינים, והשיב כי "זה לא מתמטיקה. אני לא נחפז, ואני מנסה להיות מאוד שקול ורגוע. בכל פעם אני סופר עד אלף, לא עד עשר". מנדלבליט הוסיף כי "אני לא מתנהג כמו רשתות חברתיות, אבל אני אומר שלעניין הזה בדיוק נועד הסדר ניגוד העניינים. הוא (נתניהו) לא עושה לי טובה. אני לא מקבל כשהוא אומר 'אני אקח על עצמי בהתנדבות מגבלות'. אתה חייב לקחת מגבלות, זה מה שאמר בית המשפט העליון בפסק הדין שלו, המגבלות האלה נועדו שתיקח על עצמך ונעשה הבחנה.
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו בפתח משפטו
בנימין נתניהו בפתח משפטו
מנדלבליט: "לא הגשתי כתב אישום נגד הימין". נתניהו וחברי הליכוד בבית המשפט
(צילום: רויטרס)
"אני לא תמים ולא נאיבי", אמר היועמ"ש. "ברור לי שזה לא יהיה 100%. אבל כן צריכים את האמירה שהוא לא עוסק למשל במינויים במערכת אכיפת החוק, לא עוסק בתיקון חקיקה ספציפית לעניין האישי שלו כשהוא מנצל את הכוח השלטוני שלו. אסור לאפשר את זה", כלשונו.
על ניהול המשפט אמר היועמ"ש כי "ביקשתי שהמשפט יתנהל מיום ליום. כמה שיותר מהר. עם ישראל חייב הכרעה מהירה בעניין הזה, אי אפשר למשוך את זה באמת חמש שנים. זה רע מאוד. צריך לעשות את זה מיום ליום, לסיים את זה כמה שיותר מהר לכאן או לכאן וצריך להכריע בטענות. במיוחד במיוחד על רקע הטענות שהוא טוען על תפירת תיקים, ו'אין כלום ולא היה כלום כי אין כלום' וכל האמירות האלה. בית המשפט יכריע ונראה מה תהיה ההכרעה", אמר היועמ"ש. "אני מכבד כל הכרעה, בסוף יש בית משפט, כלל הכרעה – בית משפט, אין שום בעיה".
מנדלבליט הדף את הטענות לרדיפה פוליטית ואמר "לא הגשתי כתב אישום חלילה נגד מפלגת הליכוד או כל מפלגה פוליטית. לא הגשתי נגד הימין, ממש לא. תנתח את כתב האישום ותראה אותו, לא רק בתיק 1,000, בכל התיקים אלה מעשים אישיים של מר בנימין נתניהו. מיוחסות לו אישית עבירות פליליות. למרבה הצער, באמת כואב לי הלב, ואני לא אומר את זה סתם. כואב לי הלב ממש בכל יום כשאני מתעורר. מצד שני, זאת החובה שלי לעם ישראל".
הוא ציין כי "אני לא אוותר על שחיתות. בעייני זה שחיתות אישית לכאורה. עומדת לו חזקת החפות, יכול להיות שיוכיח את חפותו, תהיה לו הזדמנות בבית משפט. כרגע, עם הראיות שבפניי, יש סיכוי סביר להרשעה לדעתי. אני לא נבהל מ'שתי כתבות וחצי כתבות ב'וואלה' ולא נבהל מה'כמה סיגריות'. זה לא הסיפור, זה לא התיק. לא הייתי מגיש כתב אישום במצבים כאלה". לדבריו, "הרבה דברים הפתיעו אותי, זה שבנימין נתניהו ישב עם נוני מוזס שנים והם מדברים ביניהם. אני כמעט נפלתי מהכיסא כשראיתי את זה, זה לא דבר שלא הפתיע אותי".
מטעם פרקליטי ראש הממשלה בנימין נתניהו נמסר: "הרעיון שבעל תפקיד, בכיר ככל שיהיה, שנמצא בעצמו בניגוד עניינים, יחליט על נבצרות של ראש ממשלה מכהן, הוא אנטי דמוקרטי וניסיון לסכל את רצון הבוחר בניגוד גמור לחוק יסוד הממשלה. הריאיון של היועץ משפטי לממשלה בעניין המשפט, עולה כדי שיבוש הליכי משפט".