על רקע החזרה לשגרה יחסית לאחר החג, סגן ניצב זיו שגיב, ראש מפלג חקירות במשטרה, וסגן ניצב אלעד קליין, מפקד משטרת טייבה, התייחסו לאכיפת התקנות בראיון לאולפן ynet והדגישו כי במהלך סוף השבוע הורגש שיתוף הפעולה של הציבור לצד קבוצות של מתנגדים בשוליים ומיעוט שפגע ברוב. לדברי סגן ניצב שגיב, גם במהלך שבוע העבודה "המצב הנוכחי הוא כזה שיש מניעת תנועה באופן עקרוני במדינה והמשטרה ערוכה על ידי מחסומים וסיורים רגליים".
סגן ניצב קליין הוסיף כי "רוב הציבור היה ממושמע ומי שלא – ספג דו"חות. לצערנו הרב גם פוזרה חתונה וביצענו פעולות מניעה לעשרות חתונות נוספות שנדחו בשל כך". גם סגן ניצב שגיב אמר כי "בסוף השבוע 4,800 דו"חות חולקו על כך שאנשים יצאו שלא לצורך מהבית". אף על פי כן, לדבריו, "לפני שאנחנו מוציאים את פנקס הדו"חות ורושמים קנס לאדם – אנחנו מבררים. ספר התירוצים בלתי נגמר אבל אנחנו צריכים להיות קשובים לאזרחים ולהפעיל שיקול דעת".

4 צפייה בגלריה
אלוף שדה פקוק עומס עומסים כבישים סגר
אלוף שדה פקוק עומס עומסים כבישים סגר
עומסי תנועה במחלף אלוף שדה
(צילום: נתיבי ישראל)
4 צפייה בגלריה
פקקים בכביש גהה
פקקים בכביש גהה
מחסום במחלף גהה
(צילום: שאול גולן)
בשל המחסומים נרשמו הבוקר עומסי תנועה כבדים בכבישים המרכזיים - בנתיבי איילון, בכביש 4 ובכביש 2. באיילון צפון נרשם עומס בין מחלף מבוא איילון למחלף קוממיות ובאיילון דרום נרשמו עומסים כבדים בין מחלף שבעת הכוכבים למחלף רוקח. פקקים נוספים הורגשו בכביש 4, בין היתר במחלף בר אילן, גהה, גן רווה, אלוף שדה ומחלף עד הלום. עומסים הורגשו גם בכביש 40 באזור נתב"ג.
סגן ניצב קליין קרא לציבור להמשיך לשתף פעולה עם ההנחיות והמשטרה. "השוטרים עומדים בחום, בשמש כדי לשתף פעולה עם הציבור. מי שרוצה לעבוד על המשטרה כנראה יצליח, אבל זו לא המטרה. אם נעבוד יחד ננצח את הנגיף, אך אם נחפש אפשרויות לעקוף את המחסומים כנראה נצליח והנגיף ימשיך להתפשט", אמר. "באופן אישי הופתעתי לטובה משיתוף הפעולה בחברה הערבית".
לדבריו, נשמעה גם ביקורת על חוסר אכיפה וחוסר פיקוח, וכעת במהלך שבוע העבודה "נצטרך לשמור על מינון. מצד אחד, לאפשר תנועה, מצד שני להגביל את היציאה שלא לצורך. המחסומים ימשיכו ויהיו מחסומים נושמים ומדלגים. כשנראה שהציבור אכן נשמע להנחיות נוכל להמעיט בכמות המחסומים, אך כרגע הם יישארו".
שרה בורגר, תושבת ירושלים, שחזרה הבוקר מבדיקה רפואית, העידה כי בסך הכל האנשים מקפידים על ההחניות וכי "הבוקר עצוב מאוד. חנויות סגורות, אין אנשים, ריק. זה לא זה. כואב לראות. אנשים מפחדים ולא יוצאים".
לדבריה, היא שמעה בחדשות שאנשים רוצים לפתוח בניגוד להנחיות אך ככל הנראה אם זה יקרה "יהיה בלגן שלם".
מנתוני המשטרה עלה כי במהלך שלושת ימי החג, ניתנו על ידי המשטרה בסך הכל 6,943 דו"חות בגין הפרות שונות במסגרת מבצע "אחריות מנצחת". רוב הדו"חות ניתנו בשל יציאה ממקום מגורים למטרה אסורה - 4,822, ו-1,798 דו"חות ניתנו בגין אי-עטיית מסכה. 121 דו"חות ניתנו בשל הפרת חובת הבידוד.

4 צפייה בגלריה
נהג פרץ מחסום משטרתי במודיעין עילית
נהג פרץ מחסום משטרתי במודיעין עילית
נהג פרץ מחסום משטרתי במודיעין עילית
(צילום: דוברת המשטרה)
4 צפייה בגלריה
מסעדת ניסו ביפו פתוחה במהלך הסגר
מסעדת ניסו ביפו פתוחה במהלך הסגר
מסעדת "ניסו" ביפו פתוחה במהלך הסגר
כמה אירועים חריגים בלטו על רקע היענות הציבור לתקנות, בהם נהג שנעצר לאחר שפרץ מחסום משטרתי ברכבו במודיעין עילית בערב החג, ובעל מסעדה שפתח את המקום לסועדים בשוק הפשפשים ביפו ונקנס בסך 5,000 שקלים. ארבע עסקים נוספים בכפר ג'דיידה-מכר נקנסו גם הם כל אחד בסך 5,000 שקלים לאחר שנפתחו בשעת הסגר, וכן בעל עסק מאבו גוש שנעצר עם עוד שני בני משפחה לאחר שתקף שוטרים שהגיעו לאכוף את תקנות הסגר בערב החג ומצאו את מקומו פתוח.
רק בראשון לציון לבדה ניתנו 77 דו"חות במהלך החג, בין היתר על הפעלת דוכן "חאמרה" על ידי נתינים זרים שפעל בניגוד לצו הסגר ברחוב הרצל, והפעלת בית בושת באזור התעשייה. כמו כן, ברחוב מזל אליעזר נערכה "מסיבת קורונה" שבה השתתפו כ-60 חוגגים. מארגן המסיבה נקנס ב-5,000 שקלים לאחר שהתברר כי את המסיבה הוא קיים בחניון ציבורי שאליו הוא פלש.
בנוסף, המשטרה פיזרה במהלך סוף השבוע האחרון מסיבות טבע ביערות הכרמל ובפרדס חנה, וקנסה את מארגני המסיבה שגם עוכבו לחקירה.

רועי רובינשטיין השתתף בהכנת הכתבה