6 צפייה בגלריה
מסעדת ניסו ביפו פתוחה במהלך הסגר
מסעדת ניסו ביפו פתוחה במהלך הסגר
מסעדת "ניסו", הבוקר
מסעדה שנפתחה ביפו בניגוד לתקנות נקנסה באלפי שקלים, ומסעדנים נוספים מתכוונים לפתוח את העסק גם לטייק אוויי - אף שהדבר אסור על פי תקנות הסגר. היום (א') המשטרה חילקה דו"ח בסך 5,000 שקלים למסעדת "ניסו" בשוק הפשפשים ביפו והורו לבעלים לסגור את המסעדה לאלתר. לפי הודעת המשטרה, "בתוך המסעדה שהו כ-10 סועדים ומחוצה לה שהו כ-40 נוספים. זאת, בניגוד מוחלט להנחיות ותוך הפרה בוטה של הסגר, שהוכרז כחלק מהמאמץ הלאומי לבלימת הקורונה".
כעת מתכוונים מסעדנים נוספים להחריף את המחאה נגד התקנות החדשות. אחד המסעדנים אמר ל-ynet כי הבחנה בין משלוחים לאיסוף עצמי אינה רלוונטית מבחינת המסעדות, והבהיר כי בכוונתו להוציא משלוחים גם ללקוחות שיגיעו לפתח המסעדה. "אני יכול להבין למה לא מאפשרים להושיב במסעדה, אבל לא לאפשר להוציא טייק אוויי זאת עוולה. לקח לנו זמן להתרומם מהגל הראשון ושוב מטילים הגבלות בלי הגיון".
6 צפייה בגלריה
הבעלים של מסעדת ניסו מודה לציבור שהגיע למסעדה
הבעלים של מסעדת ניסו מודה לציבור שהגיע למסעדה
"הבית כנסת פתוח". הפוסט של הבעלים, אתמול


יוני סלומון, בעלי מסעדת "ניסו", אמר ל-ynet לאחר קבלת הדו"ח כי לא הופתע: "ידענו שהמשטרה תגיע מתישהו. בגל הקודם היו עוד עסקים שפתחו, אבל בגלל שהייתי היחיד הפעם הם באו אלי. אני לא מסתיר משהו, אני פותח. המקום עובד לפי התקנות הלא חוקיות בעליל שכפו עלי, אני לא מתכוון לקבל צו סגירה. אחרי יומיים שהייתי פתוח האימפקט נעשה ואנחנו עכשיו חייבים ביחד למנף את זה כמה שיותר כדי שיאפשרו לנו לעבוד ולהתפרנס לדוגמה שיאפשרו לנו להוציא טייק אוויי".
סלומון, שאתמול פרסם בפייסבוק את הכוונה לפתוח גם היום וכינה את המסעדה "בית כנסת", הוסיף: "לפי היועצת המשפטית של משטרת יפתח הדבר היחיד שמותר לנו זה להוציא משלוח לבית הלקוח בלבד. בצורה הזאת לא תהיה לנו ברירה אלה להפר עוד ועוד תקנות. אנחנו לא יכולים לשבת בבית בלי לקבל כסף לחשבון, יש אנשים שאין להם מה לאכול. אנחנו ממשיכים לעבוד עד שננצח ונחזור לשגרת חיים נורמלית".
תומר מור, מנכ"ל "מסעדנים חזקים ביחד", אמר כי "אנחנו פועלים נמרצות כדי לשפר את המצב של המסעדנים ולאפשר להם להוציא טייק אוויי מהמסעדות. אנחנו לא מצפים שיאפשרו פתיחה מלאה של המסעדות בגלל מגמת העלייה בנגיף אבל יש תחושה שסימנו אותנו למרות שאין שום נתונים שמראים שיש הדבקות במסעדות. לצערי הרב מסעדות נאלצות עכשיו לעשות 'שמ"ק' - שליחים מרחק קצר - וכך מוציאים אוכל מהמסעדה ללקוחות. כל המטרה של המשלוח זה למנוע התקהלויות אבל אין לזה שום הצדקה כל עוד מונעים התקהלות ומוודאים שלא יושבים במקום".
6 צפייה בגלריה
בוטי בתל אביב
בוטי בתל אביב
Buti בתל אביב. גם פתוח
6 צפייה בגלריה
מסעדת ניסו ביפו פתוחה במהלך הסגר
מסעדת ניסו ביפו פתוחה במהלך הסגר
הכבישים ריקים. פתח תקווה, היום
6 צפייה בגלריה
כבישים ריקים בסגר החג
כבישים ריקים בסגר החג
שומם באיילון
(צילום: משה מזרחי)
6 צפייה בגלריה
חופי הכנרת ריקים ממתרחצים בעקבות הסגר
חופי הכנרת ריקים ממתרחצים בעקבות הסגר
חופי הכנרת ריקים ממתרחצים בעקבות הסגר
(צילום: יוני דותן, יחידת פיקוח איגוד ערים כינרת)
מסעדות ומעדניות אחרות מנצלות את העובדה שברישיון העסק שלהן נכתב כי מדובר במאפייה ובעסק לממכר מזון - וכך מתאפשר להן למכור ללקוחות באיסוף עצמי, כולל מכירת קפה. מדובר בין היתר ב"בייקרי" של הבראסרי (ברחוב אבן גבירול בתל אביב), ב"דליקטסן" (ברחוב יהודה הלוי בתל אביב), ו"Buti" בכיכר דיזנגוף. האיסור על טייק אווי הוא רק לעסקים שמוגדרים ברישיון כמסעדות.
אתמול, ביומו הראשון של ראש השנה ושל הסגר, חילקו השוטרים 2,044 דו"חות בגין יציאה ממקום המגורים לפעולה או למטרה שאינה מותרת. 30 דו"חות בגין הפעלת מקום ציבורי או עסקי בניגוד לתקנות.

לכותל המערבי בעיר העתיקה בירושלים הגיעו הבוקר כ-25 מתפללים בלבד, אשר התפזרו ברחבה בקפסולות שתוחמו מראש. הטיילת בתל אביב הייתה ריקה מאדם והתנועה העיקרית שהורגשה בה הייתה של יונים, וגם בריכת גורדון הסמוכה לחוף נותרה ריקה. גם בנתיבי איילון נרשמה תנועה דלילה מאוד. חופי הכינרת נותרו אף הם שוממים. בינתיים נרשמו כמה אירועים יוצאי דופן כמו המסיבה שנערכה אתמול במסווה של הפגנה בחוף פרישמן בתל אביב ואירוע דומה שהתקיים בחוף גורדון.
בתוך כך, על פי נתוני משרד הבריאות המעודכנים שפורסמו הבוקר, ביממה החולפת אובחנו עוד 3,406 נדבקים חדשים. מספר הנדבקים בישראל עומד כעת על 185,490 מאומתים. 607 חולים מאושפזים במצב קשה, 153 מהם מחוברים למכונות הנשמה. מניין הנפטרים עלה בשלושה ועומד כעת על 1,229. מתוכם, 906 (73.8%) מתו מאז 1 ביולי. מהנתונים ניתן לראות בבירור כי מאז חודש יולי חלה עלייה חדה ומדאיגה במספר הנפטרים בישראל.