אנחנו לא רוצים להרגיז אף אחד, בכל זאת - חדשות טובות - אבל המחקר הבא שנערך באוניברסיטה בטקסס, יכול ברוך השם לחולל סערה. חוקרים ערכו סקר מקיף שבו השתתפו 1,500 בני אדם, שהתפרסם בכתב העת AMERICAN ACADEMY OF SLEEP MEDICINE. הם גילו שאנשים שלא מאמינים באלוהים - ישנים טוב יותר.
המשתתפים חולקו לשלוש קבוצות - דתיים, אתאיסטיים ואגנוסטים - ונשאלו על ההשתייכות הדתית שלהם, התנהגויות, אמונות וגם על זמני השינה שלהם בלילה והקושי להירדם.
ממצאי המחקר הראו בבירור שאנשים שלא מאמינים באלוהים ישנים טוב יותר. יתרה מזאת, אלה שדווקא כן מאמינים באלוהים דיווחו כי הם מתקשים להירדם בלילות, וסובלים מנדודי שינה. המחקר עצמו נערך בהשתתפות נוצרים, אך לא מן הנמנע כי התוצאות דומות אצל דתות אחרות. (רוצים לקרוא עוד על המחקר - לחצו כאן, באנגלית).
3 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
ועכשיו לפינתנו החדשה, מה זה? קבלו את התמונות הבאות - אתם אולי חושבים שזה פופקורן, או שאולי מדובר בקיפוד שעיר במיוחד, לא. גבירותיי ורבותיי, התמונות המדהימות הללו הן בעצם חלק מהשמש.
בימי השרב האחרונים חשבתם שהרגשתם את השמש מקרוב, אבל לפי התמונות הללו, לא הייתם קרובים מספיק. ממש לאחרונה מדענים מגרמניה סיימו פרויקט של שנתיים, שהחל ב-2018 ובו הם שדרגו את הטלסקופ שלהם באיים הקנריים, כעת, הוא מאפשר לחוקרים לעקוב טוב יותר אחר תהליכים שמתרחשים על השמש, והתוצאות לפניכם - תמונות מרהיבות, מדויקות ואיכותיות ביותר.
3 צפייה בגלריה
כן. זו השמש
כן. זו השמש
כן. זו השמש
(צילום: KIS)
ולסיום, הברווזון המכוער של האלפקות הפך לברבור: אלפקה שחורה נדירה נולדה בסקוטלנד, ופרוותה, תאמינו או לא - שווה אלפי דולרים. האלפקה ושמה טיה, נולדה בפארק חיות הבר והפרווה שלה נחשבת ליקרה במיוחד.
3 צפייה בגלריה
האלפקה השחורה
האלפקה השחורה
האלפקה השחורה
(צילום: Auchingarrich Wildlife Centre)
אלפקות מוערכות בזכות הצמר הרך שלהן, כאשר הנדיר ביותר הוא שחור ולבן. בקרוב, אחרי שתגדל קצת, טיה תעבור את "התספורת" - הכסף, מספרים לנו, יילך למטרות ולשימור המין.
מבזק החדשות הטובות בנושאי מדע, סביבה, עלי חיים ועוד מתפרסם בימים ראשון, שלישי וחמישי