5 צפייה בגלריה
מסעדות בנתניה פתוחות עוד לפני התאריך שיש אישור לפתוח
מסעדות בנתניה פתוחות עוד לפני התאריך שיש אישור לפתוח
מסעדות בנתניה פתוחות עוד לפני התאריך שיש אישור לפתוח
(צילום: יאיר שגיא)
המסעדנים זועמים על החלטת קבינט הקורונה מהיום (ו') להטיל הגבלות חדשות על ההתקהלות, שלפיהן רק עשרה אנשים יוכלו לשהות בתוך מסעדות ובתי קפה הקטנים מ-80 מ"ר, ומחוץ למבנה יוכלו לשהות עוד 30 איש. לפי ההגבלות החדשות, במקומות גדולים יותר יוכלו לשהות עד 20 איש בתוך המבנה ועוד 30 בחוץ.
אורנה ראסקין, בעלת מסעדת "קיטון" בתל אביב, אמרה בשיחה עם ynet כי בעיניה הממשלה איבדה כל קשר להיגיון. "שוב תקוותנו התבדתה. קיווינו שהפרויקטור רוני גמזו יכניס הגיון בריאותי בריא ולא ייפול למשחקים פוליטיים".

ראסקין זעמה על השוואת המסעדות לבתי הכנסת ואמרה: "מה הקשר בין מסעדות לבית כנסת למעט הספרה 10? ההנחיה רק מוכיחה את עמדת הממשלה כלפי החרדים. בריאות זה חשוב, אבל מניין חשוב יותר. או יותר נכון, הצורך של ראש הממשלה בתמיכת החרדים חשוב יותר מבריאות הציבור".
עוד הוסיפה כי ההנחיות החדשות רק מחזירות את הציבור לגל הראשון: "כשאנשים רוצים לאכול בחוץ ולהתאוורר, ההנחיות האלה מאפשרות רק לקנות אוכל ולשבת בחוסר היגיינה על ספספלים וכיכרות. אין לי כוונה לציית לתקנות וחוקים אלימים. זו אלימות כלכלית. לא יכו אותנו לא ישמידו את מפעל חיי. זה חוסר אחריות שנעדר כל שכל ישר".
שי ברמן, מנכ"ל איגוד המסעדות, אמר כי "אישור התו החדש ביום שישי, שעות לפני כניסת השבת, הוא מחטף פוליטי שנועד לרצות ציבור מסויים ולדאוג אך ורק לשלמות הממשלה. אין בינו לבין שמירה על בריאות הציבור דבר וחצי דבר".
5 צפייה בגלריה
שי ברמן
שי ברמן
שי ברמן
(צילום: אודי גולן)
עוד אמר כי "ההחלטה היום מנוגדת להסכמות שלנו עם פרופ' גמזו על מתווה שיגובש בשקיפות ותוך כדי התייעצות מולנו. התחושה שעולה מהשטח היא שבעלי המסעדות לא מתכוונים לכבד צו שנוצר בחטף וללא שום היגיון בריאותי". ברמן אמר כי בתחילת השבוע יפרסם האיגוד תו סגול מטעמו שיאפשר, לדבריו, לשמור על בריאות הלקוחות אך גם יאפשר למסעדנים להמשיך לתפעל את עסקיהם.
אודי עובדיה, בעלי מסעדת "לופט" בראשון לציון, כינה את ההנחיות החדשות "מחטף" והאשים את השרים ביריקה בפרצוף המסעדנים. "אם זה ייצא לפועל, אני אספוג את הדו"חות או אבקש להישפט. אם הם מקבלים את ההחלטות האלה מבלי להתייעץ ולהתחשב, אני לא מתכוון להקשיב להם. כמה שאני מאמין בחוק וסדר, מבחינתי זה טורף את הקלפים. אני מאמין שרבים כמוני יפסיקו להקשיב להם, ויעשו מה שנראה להם".
5 צפייה בגלריה
"יריקה בפרצוף המסעדנים". אודי עובדיה
"יריקה בפרצוף המסעדנים". אודי עובדיה
"יריקה בפרצוף המסעדנים". אודי עובדיה
גם רפי רביבו מירושלים, שמחזיק במסעדות ג'אקו סטריט וג'אקו סאן, אמר כי הוא "נחרד מהתמונות של חדרי האוכל המפוצצים בבתי מלון והבריכות המלאות, בזמן שאיתנו מדברים על 10 בני אדם בחלל אחד, זה הזוי", אמר רביבו והוסיף "תנו לאנשים להחליט לבד איפה מסוכן להם ואיפה לא. תעזבו אותנו ותנו להתפרנס בשקט ובכבוד, גם ככה העזרה של הממשלה לא עוזרת".
5 צפייה בגלריה
"תעזבו אותנו ותנו להתפרנס בכבוד". רפי רביבו
"תעזבו אותנו ותנו להתפרנס בכבוד". רפי רביבו
"תעזבו אותנו ותנו להתפרנס בכבוד". רפי רביבו
תומר מור, מנכ"ל מסעדנים חזקים ביחד, יצא גם הוא נגד השוואת המסעדות לבתי הכנסת. "בעוד שבמסעדות בתי קפה וברים אין הדבקות, חברי קבינט הקורונה בחרו היום ללא כל הגיון להכניס שיקולים פוליטיים לא קשורים, ולהגביל את תעשיית המסעדות המדממת", אמר מור שהסביר כי ההחלטה תפגע במיוחד בעסקים הקטנים שמתקשים יותר מכולם.
"בזמן שתעשיית התרבות נפתחת והשמיים נפתחים, מקבלי ההחלטות ממשיכים לפגוע במאות אלפי אזרחים במקום להיטיב עמם", הוסיף מור שטוען כי רבים מעמיתיו לא מתכוונים לעמוד בהנחיות החדשות. "עד עכשיו לא הגיעו כל הפיצויים שמגיעים לנו, אז אנחנו מסיקים שהממשלה לא לוקחת אחריות על המשק. שלא יתפלאו כשלא יעמדו בהנחיות", אמר מור.