מטוסי קרב, טנקים וכלי טיס של צה"ל תקפו הלילה (ג') מנהרות ועמדות חמאס בדרום רצועת עזה. מצה"ל נמסר כי "תקיפת תשתית התת-קרקעית ועמדות צבאיות של חמאס בוצעה בתגובה להפרחת בלוני הנפץ והתבערה משטח רצועת עזה לשטח ישראל במהלך היום".
2 צפייה בגלריה
צה"ל תוקף ברצועת עזה
צה"ל תוקף ברצועת עזה
תקיפת צה"ל ברצועת עזה, ארכיון
(צילום: רויטרס)
2 צפייה בגלריה
תקיפת צה"ל ב רצועת עזה
תקיפת צה"ל ב רצועת עזה
תקיפת צה"ל בעזה, ארכיון
(צילום: AFP)
דובר צה"ל הוסיף: "צה"ל מקיים הערכת מצב שוטפת ופועל בתקיפות ונחישות נגד כל ניסיון לפעילות טרור נגד אזרחי מדינת ישראל והפרת ריבונותה". זו הייתה התקיפה ה-12 של צה"ל בעזה ב-13 הימים האחרונים.
אמש הכריז חמאס על סגר של 48 שעות ברצועת עזה בעקבות אבחון ארבעה חולי קורונה ראשונים מחוץ למרכזי הבידוד ברצועה. חרף הסגר, השליח הקטארי מוחמד אל-עמאדי ייכנס הערב לרצועת עזה כמתוכנן. אלעמאדי יגיע לישראל, וממנה יעבור לרצועה דרך מעבר ארז. הוא צפוי להיפגש עם בכירי מערכת הביטחון בישראל. ביקורו של אל-עמאדי קריטי הפעם לאור ההסלמה ההדרגתית בין חמאס לישראל.
בעקבות גילוי אותם מקרי קורונה בעזה, חמאס ביקש הלילה מהקהילה הבינלאומית ומארגון הבריאות הבינלאומי סיוע והעברת ציוד מתאים עבור המאבק בהתפשטות הנגיף. כמו כן ביקש הארגון מהרשות הפלסטינית לשאת באחריותה כלפי תושבי עזה.

אתמול פרצו 36 שריפות כתוצאה מבלוני תבערה ביישובי עוטף עזה. שלשום פרצו 28 שריפות כאלה, וגם בתגובה אליהן צה"ל תקף עמדות צבאיות ותשתית תת-קרקעית של חמאס בדרום הרצועה. בימים האחרונים חלה הסלמה משמעותית במצב הביטחוני בדרום, שכללה מאות בלוני נפץ ותבערה ואף שיגור של כמה רקטות לעוטף עזה ולשדרות.
בתוך כך, אמש נהרגו מפיצוץ ארבעה פעילים בזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי, וככל הנראה מדובר ב"תאונת עבודה". התקרית אירעה במתקן של הארגון בסג'עייה שבמזרח העיר עזה.