יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן התייחס הבוקר (ראשון) לסדרת הפיצוצים שהתרחשה באיראן ותקף: "ההדלפות בנושא – בידיעת נתניהו ותוך פגיעה בביטחון המדינה". בריאיון לאולפן ynet התייחס ליברמן גם למשבר הכלכלי החמור, ואמר כי התוכנית הכלכלית שהציג ראש הממשלה "זו תוכנית ההישרדות של נתניהו. מעבר לתשלום דמי שתיקה - אין בה כלום".
4 צפייה בגלריה
אביגדור ליברמן בראיון לאולפן ynet
אביגדור ליברמן בראיון לאולפן ynet
אביגדור ליברמן
(צילום: אבי מועלם)
לדבריו, "אנחנו יודעים מההיסטוריה, לא צריך להמציא את הגלגל. במשבר הכלכלי אתה מטפל קודם כל באמצעות הוצאה ציבורית לפרויקטים בתחום התשתיות. מה שהיה עוד בימי רוזוולט. הרחבת כביש 90 לדו-מסלולי, רכבת מבאר שבע, הדרך לערד".
יו"ר ישראל ביתנו טען כי פיקוד העורף חייב להיות הגוף שמרכז את המאבק בקורונה. "זה טיפול שחייב להיות משולב. זה גם משבר קורונה וזה גם משבר כלכלי, אי אפשר לטפל רק בצד אחד. חייבים להעביר את כל האחריות, הגוף המרכזי המתכלל חייב להיות פיקוד העורף. זה לא קורה כי רה"מ רוצה להשאיר שליטה אצלו בידיים, אצלו בלשכה. אין שום סיבה אחרת".

ליברמן תקף: "זה הכול שיקולים אלקטורליים, שיקולים של פרסום. מי ידברר ומי יוביל. הכול עניין של קרדיט. הרי בשביל זה הוקם פיקוד העורף, בדיוק בשביל נסיבות כאלו. הוא הגוף היחידי שיש לו באמת פריסה מאילת עד קריית שמונה, עם אנשים מתאימים".
- לו צה"ל היה בתמונה המצב היה יותר טוב? "היה אפשר לעשות הרבה יותר טוב, כל ההחלטות לא מבוססות. אני כל הזמן שואל: איפה מסד הנתונים? למה מחליטים למשל להשאיר בתי כנסת פתוחים וחדרי כושר סגורים? מי אמר? למה בכל המסעדות זה עד 20 איש? יש מסעדה של 400 מטר ויש מסעדה של 20 מטר, וכך הלאה".
4 צפייה בגלריה
חדר כושר "אייקון פיטנס" בבאר שבע
חדר כושר "אייקון פיטנס" בבאר שבע
"למה חדרי כושר סגורים ובתי כנסת פתוחים?"
(צילום: בראל אפרים)
שר הביטחון לשעבר מתח ביקורת חריפה על יו"ר כחול לבן בני גנץ. "יש לנו ראש ממשלה רזרבי. אני לא רואה בכלל שהוא שותף להחלטות הכלכליות, לכל ההחלטות בתחום המאבק בקורונה", טען ליברמן. "כל מסיבות העיתונאים, כל הדברור - רה"מ עושה לבד או עם שר האוצר או עם שר הבריאות.
"ראיתי שהיום מפרסמים עוד תוכנית כלכלית עם עמיר פרץ, שבמרכזה דמי אבטלה לעצמאים. הרי רק לפני חודש הצבעתם נגד הצעה שלנו בנושא, זה טירוף מוחלט. תוסיף לזה שגם בתוך הליכוד יש את שר האוצר ושר האוצר הרזרבי, ניר ברקת, שגם הוא פרסם תוכנית כלכלית משלו. יש פה פשוט אי סדר ואנדרלמוסיה".
- אתה לא מאמין שגנץ יהיה רה"מ? "אני לא מאמין שהממשלה הזאת שורדת. אני לא מבין איך הם מתכננים לשרוד, אני אומר לך, בטווח של שבוע".
4 צפייה בגלריה
בני גנץ
בני גנץ
"לא מאמין שהממשלה הזו שורדת". בני גנץ
(צילום: ניידת שידור ses)
לדברי ליברמן, "לא צריך לסגור את המשק, זה לא אירוע קצר טווח. אי אפשר להתחבא כל הזמן במקלטים, צריך לנהל במקביל גם מאבק בקורונה. בתחום הכלכלי לא מספיק להוציא כסף, צריך גם לייצר צמיחה, לייצר תעסוקה אמיתית".
שר הביטחון לשעבר התייחס גם לסדרת הפיצוצים שהתרחשו לאחרונה באיראן. "אני עוקב, וקראתי ככה ב'ניו יורק טיימס' על התדרוך/הדלפה מכוונת על כל הנושא של נתנז. ברור שזה נעשה בידיעה ובתמיכה או בהסכמת רה"מ. ואני אומר לך, כשר הביטחון לשעבר, כשר החוץ לשעבר, כיו"ר וועדת החוץ והביטחון, כחבר קבינט הרבה שנים ובשביעייה - זו פגיעה בביטחון המדינה רק כדי לשנות את סדר היום, להסיח את הדעת ולברוח מהאחריות".
4 צפייה בגלריה
שריפה מבנה מתקן גרעיני נתנז איראן
שריפה מבנה מתקן גרעיני נתנז איראן
הנזק למתקן הגרעיני בנתנז
(צילום: AP)
לדברי יו"ר ישראל ביתנו, "יש פה פגיעה בביטחון המדינה, יש פה פעילות בניגוד למדיניות של כל הממשלות, שמאל או ימין, לדורותיהם. רק על מנת להסיח את הדעת, לשנות את סדר היום ולברוח מלהחליט".
- ומי אחראי על ההדלפות האלה, לדעתך? "קודם כל, זה ראש הממשלה. אין ספק כשאתה מסתכל, שזה רץ, אתה יודע באופן סיסטמטי כמה שעות, ואתה רואה את התדרוכים האלה בניו יורק טיימס על מה קרה בנתנז. ברור שההדלפות האלה, התדרוכים האלה, נעשים בידיעת רה"מ תוך פגיעה בביטחון המדינה".
- היית חוקר את ההדלפות האלה? "אם אני היום נכנס ללשכת שר הביטחון, דבר ראשון אני אומר למבקר מערכת הביטחון ולצנזורה - תבדקו מתי התקבלה ההחלטה על שינוי המדיניות הדרמטית שבאמת תמיד הייתה מקובלת על כל ראשי הממשלה, על כל שרי הביטחון. מדיניות העמימות הפכה למדיניות הפטפוטים הבלתי פוסקים".