1 צפייה בגלריה
מחלקת קורונה ברמב"ם חיפה
מחלקת קורונה ברמב"ם חיפה
מחלקת הקורונה בבית החולים רמב"ם בחיפה
(צילום: רויטרס)
הירידה במספר המאומתים לקורונה ובשיעור הבדיקות החיוביות ממשיכה - ולראשונה זה יותר מחודש מספר המאובחנים היומי נמוך מאלף. לפי נתוני משרד הבריאות, אובחנו אתמול (שבת) כחיוביים לנגיף רק 887 איש. במקביל, שיעור החיוביים מבין הנדבקים ירד ל-7.3%, הנתון הנמוך ביותר מתחילת ספטמבר.
בכל שבת מספר בדיקות הקורונה צונח משמעותית והפעם התקיימו רק 12,219 בדיקות לאיתור נדבקים בנגיף. אבל שיעור החיוביים הנמוך מראה כי נמשכת המגמה שהחלה לפני מעט יותר משבוע - לאחר שבשיא מספר המאומתים הגיע ליותר מ-9,000 ביום ושיעור החיוביים אף האמיר למעל 15%. לפי נתוני משרד הבריאות, בסך הכול התקבלו תוצאות של 13,387 בדיקות, בהן גם כאלה שבוצעו לאבחון החלמה.
לפי הנתונים המעודכנים, 1,563 חולי קורונה מאושפזים בבתי החולים. מצבם של 825 מהם מוגדר קשה. 214 מחוברים למכונות הנשמה. מפרוץ המגפה נפטרו 1,941 חולי קורונה.
במשרד הבריאות מעריכים כיום כי עד יום א' הבא, 18 באוקטובר, יעמוד מספר המאומתים החדשים על כ-2,000 ליום ומקדם ההדבקה יירד אל מתחת ל-0.8 - כך שניתן יהיה להתחיל בהקלות.
לפי הערכות מומחים, מקדם ההדבקה כבר ירד מתחת ל-1 והוא עומד על 0.91. על כן, שרי כחול לבן ובכירי משרד האוצר סבורים שהתנאי להורדת מקדם ההדבקה עוד יותר יביא לדחייה בהקלות במשק עד סוף אוקטובר, וייתכן שאף לתחילת נובמבר. הם מתעקשים על תחילת השלב הראשון בהקלות מיד, או לכל המאוחר בעוד שבוע.

אתמול קרא פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו ללכת להיבדק, גם במקרה שחשים תסמינים קלים או חשד להידבקות. "אם אתה חושב ומרגיש קצת חשד, אם היית קרוב לחולה, התקהלות, ארוחה עם חבר ולא שמרת על הכללים - לך להיבדק", אמר. "אי אפשר לחסל קורונה בלי להיבדק, יכול להיות שאיש בריא הוא מאומת, ויכול להדביק. כל אדם, גם אם מרגיש בריא, אבל יש חשד - שיילך להיבדק".
פרופ' גמזו ציין כי נתוני התחלואה במגמת ירידה והעריך כי ישראל בדרך לכ-2,000 חולים ליום בשבוע הקרוב: "אם נמשיך באותו כיוון, נהיה מסודרים לחורף".