איתן זאב (27), תושב ההתנחלות דולב בבנימין, ירה מנשקו כדור אחד לעבר פלסטיני שהובהל לבית חולים עם פציעות חמורות. כך מתואר בכתב אישום שהוגש הבוקר (יום א') נגד זאב לבית המשפט המחוזי בלוד בגין חבלה חמורה בנסיבות מחמירות. הכוונה להגיש כתב אישום נגד זאב נחשפה ב-ynet.
לפי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד שגיא שגב מפרקליטות מחוז מרכז, ב-5 ביולי הגיע זאב עם ששת חבריו, בהם שלושה נערים, לעבוד בחלקה חקלאית סמוך לכפר בידיה. באותה העת נשא הנאשם על גופו אקדח שאותו הוא מחזיק ברישיון.
3 צפייה בגלריה
כמה עשרות בני אדם מפגינים כעת לתמיכה בחקלאי איתן זאב שהוגש נגדו אישום בגין ירי הפלשתיני
כמה עשרות בני אדם מפגינים כעת לתמיכה בחקלאי איתן זאב שהוגש נגדו אישום בגין ירי הפלשתיני
הנאשם איתן זאב בבית המשפט
(צילום: שאול גולן)
לטענת הפרקליטות, בעת שאנשי החבורה אכלו ארוחת צהריים בחלקה, הגיעו למקום עשרות פלסטינים וחסמו באמצעות כלי רכב את שביל הגישה לחלקה. זאב ניגש לפלסטינים וביקש מהם לפנות את שביל הגישה כדי שחבורתו תוכל לעזוב את המקום. בשלב זה, כך צוין, התפתחה מהומה בין הצדדים.
זאב ניסה להרחיק את הפלסטינים מהמקום כשאקדחו בידו. בשלב מסוים, עמד הנאשם מול אחד הפלסטינים, כשמספר מטרים מאחוריו עמד פלסטיני אחר. הנאשם דחף את הפלסטיני שעמד מולו בידו, וזה הזיז את ידו של זאב.
3 צפייה בגלריה
כמה עשרות בני אדם מפגינים כעת לתמיכה בחקלאי איתן זאב שהוגש נגדו אישום בגין ירי הפלשתיני
כמה עשרות בני אדם מפגינים כעת לתמיכה בחקלאי איתן זאב שהוגש נגדו אישום בגין ירי הפלשתיני
חבריו החקלאים של זאב הפגינו מחוץ לבית המשפט
(צילום: שאול גולן)
בשלב זה כיוון זאב את האקדח בסמוך לראשו של הפלסטיני שעמד מולו וירה כדור אחד בסמוך לאוזנו. הכדור פגע באצבעו של הפלסטיני וחדר דרך ירך שמאל לאגן. הפלסטיני התמוטט וכתוצאה מהירי נגרמו לו פציעות חמורות באצבעו ובירכו.
הפלסטיני שנורה נחלץ מהמקום והובהל לבית החולים בילינסון בפתח תקווה, שם הורדם והונשם ועבר ניתוח חירום במעי. כמו כן הוא עבר ניתוח באצבעו לשחזור העצב. הפלסטיני אושפז בבית החולים עד לשחרורו כעבור 12 ימים.

"עלול לסכן את ביטחון הציבור"

לפי הפרקליטות, "במעשיו האמורים לעיל, גרם הנאשם למתלונן חבלה חמורה שלא כדין כשהוא נושא נשק חם". בבקשה להאריך את מעצרו של זאב צוין כי "קיים יסוד סביר לחשש שהמשיב יסכן את ביטחון הציבור.
"על מסוכנותו ניתן ללמוד מהשימוש בנשק חם שלא כדין בסמוך לראשו של אדם תוך התעלמות מהמון רב של אנשים אשר עמדו לידו, ותוך העמדה שלהם ושל האדם אליו כיוון את הנשק בסכנת חיים".
חגי, אחיו של הנאשם, אמר היום: "איתן הגיב באירוע הזה, ראה עשרות רכבים של המון ערבי זועם שקורא להם להתעמת עם חקלאים יהודים. עומדים מולו עשרות של רכבים, הוא מגיב כפי שמגיב אחרי שחסמו לו את הציר, הוא מבין שייקח לצבא עוד 40 דקות להגיע והוא שם לבד. האירוע מידרדר, אחי וחבריו מצליחים לצאת מהיישוב שהם חיים ולא בארונות.
"אנחנו מצפים שהצדק ייצא לאור כי מדובר על אירוע בשטחים שלו, בבעלות פרטית יהודית. התוקפים באים אליו, הוא הותיר את נשקו הארוך מאחורה, ניסה לקיים עמם שיח והוא נאלץ להגיב. אנחנו מצפים שיזוכה ויקבל תעודת הוקרה שפעל כראוי נכון והחזיר את הבחורים שהיו איתו הביתה בשלום".
עו"ד עדי קידר, פרקליטו של זאב, אמר: "במקום עצמו הם הופקרו לעצמם ומגנים על עצמם. בסופו של דבר המדינה רואה את נסיבות האירוע ומבינה אבל מגישה כתב אישום. לדעתי זה לא ראוי, זה נותן סטירת לחי למתיישבים, לחקלאים וזה תעודת כבוד לפלסטינים ולערבים שמרגישים לעשות חופשי בתוך שלנו. החלטת בית המשפט לשחרר למעצר בית היא לטעמי נקודת פתיחה טובה. נילחם על זיכויו המוחלט".
3 צפייה בגלריה
תמונות הפצוע
תמונות הפצוע
ארבעה מתנחלים נפצעו קל בעימות
זאב עצמו שלח לפני כמה ימים מכתב לחבריו החקלאים. לדבריו, "אני מתרגש לראות את הפעילות שלכם. הפעילות הזו איננה בשבילי, אנחנו רוצים להציל את המדינה מהפרקליטות שמוזילה את דמם של החקלאים. מישהו שם איבד את הכיוון ובמקום להגן על אנשי האדמה, הם מחפשים לשחרר כתבי אישום נגד אנשים המגנים על הבית".
זאב הוסיף כי "הטרור החקלאי הוא לא תופעה, אלא פעילות השחתה מכוונת שכוללת איומים וגניבות מדי יום. הפרקליטות מפקירה אותנו ונותנת כתף לטרוריסטים".
במהלך העימות מול הפלסטינים נפצעו ארבעה מתנחלים באורח קל ופונו אז לקבלת טיפול בבית החולים מאיר בכפר סבא. המתנחלים טענו כי כ-100 פלסטינים תקפו חקלאים יהודים באבנים, סלעים ואלות עד שזאב פתח באש.
בתחילה עיכבה המשטרה לחקירה שלושה חקלאים יהודים אך הם שוחררו כעבור זמן קצר. לאחר יותר משבועיים השלושה נעצרו, והם מצדם טענו כי מדובר היה בהגנה עצמית לאחר שהוכו על ידי מתפרעים פלסטינים. עוד טענו אז החקלאים היהודים כי חשו סכנה לחייהם. ב-ynet אף פורסם כי זאב קיבל תמיכה ממפקד חטמ"ר אפרים, אלוף-משנה יפתח נורקין.