3 צפייה בגלריה
פצועים בבית חולים פלסטיני
פצועים בבית חולים פלסטיני
אחד הפצועים מהירי
(צילום: עיריית בידיא)
שלושה חקלאים יהודים חשודים בגרימת חבלה בנסיבות מחמירות של ערבי ישראלי מכפר ברא ופלסטיני מהעיירה בידיא בקטטה שאירעה לפני שבועיים ליד היישוב מעלה שומרון. בית משפט השלום בפתח תקווה האריך היום (ג') את מעצרם של שלושת היהודים - תושבי נוף איילון, טלמון ודולב. לפי החשד, במהלך הקטטה פתחו היהודים באש לעבר הערבי-ישראלי והפלסטיני שנפצעו קשה.
התקרית האלימה התפתחה בעקבות ויכוח על קרקע שנמצאת במחלוקת. במהלך העימות נפצעו ארבעה מתנחלים באורח קל ופונו לבית החולים מאיר בכפר סבא. המתנחלים טענו כי כ-100 פלסטינים תקפו חקלאים יהודים באבנים, סלעים ואלות עד שאחד מהחקלאים פתח באש. השניים שנורו פונו לקבלת טיפול באמבולנס של הסהר האדום לבית חולים פלסטיני.
3 צפייה בגלריה
תמונות הפצוע
תמונות הפצוע
ארבעה מתנחלים נפצעו קל בעימות
בתחילה עיכבה המשטרה לחקירה את שלושת החקלאים היהודים אולם הם שוחררו כעבור זמן קצר. אתמול עצרה אותם המשטרה, והבוקר הם הובאו לדיון בהארכת מעצרם בבית המשפט. מעצרו של אחד החשודים במעורבות בירי הוארך בשישה ימים ושל השניים האחרים בשלושה ימים.
החשודים בירי טענו כי מדובר בהגנה עצמית לאחר שהוכו על ידי המתפרעים הפלסטינים. הם ציינו עוד כי חשו סכנה לחייהם. עו"ד עדי קידר מארגון "חוננו", שייצג בדיון היום את החקלאים היהודים, הגיש ערר לבית המשפט המחוזי על הארכת מעצרם של השלושה.
בארגון ציינו כי "מדובר בהליך מעצר נדיר, שכן החקלאים נחקרו בסמוך לאירוע ושוחררו. משטרת ימ"ר ש"י מגבה את הטרור הערבי. אנו עומדים היום עם פה פעור נוכח החרפה שמובילים לנגד עינינו ימ"ר ש"י".

אמו של אחד החשודים, שלהם מיוחסות פציעה או חבלה זדונית שלא כדין וירי מנשק חם שלא כדין פנתה בדיון לשופטת ואמרה: "אני מרגישה זכות להיות כאן ולשבת ליד בני ולא שמשטרת ישראל תבוא לנחם אותי. כאשר המתלונן לא נחקר אפילו, אני כאן בזכות. אני רוצה להודות למשפחה שהצילה את הילד שלי ושבזכותה הילד שלי חי.
3 צפייה בגלריה
עו"ד עדי קידר
עו"ד עדי קידר
עו"ד עדי קידר
(צילום: עידו ארז)
"בתור אימא, אין לי אלא להודות שהבן שלי הצליח להימלט יחד עם הנערים שהיו שם, ופתאום הגיעה אליי הידיעה ואני מברכת שאני לא יושבת שבעה. אני יושבת לידו ויש לי ילד בחיים. האם צריך מקרה של מוות ושאני אהיה עוד אחת מהרשימה?".