גופותיהם של שני גברים, שנהרגו בזמן כשכוסו בלבה ובאפר בעת התפרצות הר הגעש וזוב בשנת 79 לספירה, התגלו בחפירות ארכיאולוגיות סמוך לפומפיי. החוקרים מעריכים כי מדובר בגבר עשיר ובעבד.

שרידי הגופות נמצאו במהלך חפירות בווילה מפוארת בפאתי העיר הרומית העתיקה, שנהרסה כליל לפני כ-1,940 שנה. מדובר במקום שבו מתקיימות חפירות מאז 2017 ובו כבר התגלתה אורווה ובה שרידי שלושה סוסים רתומים.
גורמים רשמיים בפומפיי אמרו היום (שבת) כי שני הגברים ככל הנראה ניסו להימלט, לאחר שהלבה הגיעה אל המקום שבו היו. אך נכנעו בסופו של לנוזל שהתפרץ מהר הגעש יום לאחר מכן. כמו גופות רבות בעיר הרומית הקדומה, גם הגופות של השניים השתמרו היטב.
2 צפייה בגלריה
גופות שני הגברים
גופות שני הגברים
גופות שני הגברים
(צילום: AP)
ארכאולוגים אמרו כי ככל הנראה אחד הקורבנות הוא עבד. לדבריהם, מדובר בגבר בן 18 עד 25, שסבל מבעיות בעמוד השדרה, ככל הנראה בשל עבודות פיזיות שהוטלו עליו.
הקורבן השני, שגילו בין 30 עד 40, והוא כנראה היה אדם עשיר באותה תקופה. שני השלדים נמצאו במסדרון שהוביל למדרגות של הווילה המפוארת.
עוד מצאו החוקרים כי הגבר הצעיר יותר לבש טוניקה קצרה ואילו הקורבן המבוגר יותר לבש גם הוא טוניקה ארוכה יותר ובנוסף הוא עטה גלימה.
2 צפייה בגלריה
נמצאו במסדרון ליד מדרגות
נמצאו במסדרון ליד מדרגות
נמצאו במסדרון ליד מדרגות
(צילום: AP)
ההתפרצות הגעשית לפני 1,941 שנה הובילה למותם המיידי של אלפי בני אדם, החריבה את פומפיי השוכנת ליד נאפולי וכיסתה את חלקה הגדול של העיר הרומית תחת מעטה של אפר וולקני. הקבורה הפתאומית של העיר הגנה עליה מוונדליזם, מביזה ומאיתני הטבע. עתיקות התגלו לראשונה באזור פומפיי במאה ה-16, אבל העובדה שעיר שלמה נותרה מתחת לאפר התבררה רק 150 שנה לאחר מכן.
בעשרות השנים האחרונות הפכה העיר שקפאה בזמן לאחד מיעדי התיירות הפופולריים באיטליה. 2.5 מיליון תיירים מבקרים מדי שנה בפומפיי - אתר מורשת עולמית של אונסק"ו - וסוקרים את החנויות הרומיות, המרחצאות והבתים שהשתמרו. בעקבות מגפת הקורונה - האתר סגור למבקרים.