הערב (שבת), שעות אחרי שבירושלים ואף ביישובים בשרון התעוררו הבוקר בבהלה לשמע קולות נפץ עזים שמקורם בירי זיקוקים במזרח ירושלים והגדה המערבית לרגל קבלת תוצאות בחינות הבגרות לתלמידים פלסטינים, הודיעה המשטרה כי עצרה 38 חשודים ותפסה 185 ״כוורות״ זיקוקים. בפתח הכתבה - תיעוד של מעצר נהג רכב שממנו נורו זיקוקים.
ירי זיקוקים ביום פרסום תוצאות הבגרות, המכונים "תווג'יהי", אינו דבר חריג במזרח ירושלים. גם בשטחי הגדה המערבית והרצועה חוגגים כך ואף יש שמוסיפים ירי באוויר מכלי נשק.


1 צפייה בגלריה
ירושלים
ירושלים
תושבים בירושלים התעוררו מקולות נפץ
(צילום: ערן נחמיאס)
לאחר פרסום דבר מעצר החשודים, אמרו במשטרה כי הכוחות ״נערכו לאורך סוף השבוע לפרסום תוצאות בחינות הבגרות במזרח ירושלים, מתוך כוונה לאתר, למנוע ולעצור את אלו שבחרו להפוך את חגיגות השמחה, לסכנת הציבור על ידי שיגור זיקוקים מסוכנים״.
עוד נאמר: ״לאורך הפעילות שנערכה בנחישות על-ידי המשטרה כבר מיום חמישי ועודנה נמשכת, פעלו כוחות גדולים, סמויים וגלויים ברחבי שכונות מזרח ירושלים והצליחו לסכל את המשך הפעלת הזיקוקים במוקדים שונים״.
במשטרה מסרו עוד כי ״משטרת ישראל תפעל בכל האמצעים והכלים העומדים לרשותה על מנת למצות את הדין עם אותם חשודים, שבחרו לחגוג תוך סיכון חיים ורכוש הציבור״.