המשטרה הודיעה הבוקר (שבת) כי סיימה את היערכותה לקראת ההפגנה שמתוכננת להתקיים בצאת השבת בכיכר רבין בתל אביב, במחאה על התנהלות הממשלה במשבר הקשה שאליו נקלעו מאות אלפים בעקבות מגפת הקורונה. לפי המשטרה, מאות שוטרים יהיו ערוכים, במספר מעגלי אבטחה, לקראת המחאה שמארגניה מקווים כי אלפים ישתתפו בה. "המשימה שהוגדרה: אבטחת המשתתפים, שמירה על הסדר הציבורי והזרמת התנועה", נמסר.

"לצד מימוש זכות המחאה, השוטרים אחראים לאבטח את המשתתפים, לשמור על הסדר הציבורי ולוודא עמידה בתנאי תקנות שעת חירום לעניין מניעת התפשטות נגיף הקורונה והכול תוך מזעור הפגיעה בשגרת חיי התושבים", הוסיפו במשטרה.
"המשטרה ביחד עם מארגני המחאה קיימו מראש תיאום ציפיות והסדירו את תנאי המחאה כך שיישמר הסדר הציבורי ותתקיים הקפדה על התנאים הנדרשים בדגש לאיום נגיף הקורונה. המשטרה תפעל על מנת לאפשר את קיום המחאה ובו בזמן תוודא עמידה בתקנות שעת החירום כך שלא תהיה פגיעה בבריאות הציבור ומניעת התפשטות הנגיף".
במשטרה קראו למפגינים לעטות מסכות ולשמור על מרחק אחד מהשני. "אנו מודעים לרצון המוחים להשמיע את זעקתם ואת כאבם", הדגישו. "מדובר בהנחיות למען בריאות הציבור שעניינן דיני נפשות".
3 צפייה בגלריה
מחאת העצמאים בעקבות משבר הקורונה
מחאת העצמאים בעקבות משבר הקורונה
נערכים לאלפים. מחאת העצמאים
(צילום: טל שחר)
החל מהשעה 17:00 ייחסמו לתנועת כלי רכב הרחובות הבאים בעיר:
  • אבן גבירול, משד' שאול המלך עד ארלוזורוב בשני הכיוונים.
  • פרישמן, מכיכר מסריק עד אבן גבירול בשני הכיוונים.
  • שד' דוד המלך, מויצמן עד אבן גבירול.
  • רח' גורדון, משלמה המלך ועד מלכי ישראל.
  • רח' מלכי ישראל, מבן גוריון ועד שד' חן בשני הכיוונים.
  • שד' חן, מנצח ישראל עד פרישמן.
  • שד' בן גוריון, משלמה המלך עד אבן גבירול בשני הכיוונים.
  • רח' הדסה, משלמה המלך עד אבן גבירול.
  • רח' בלוך, מארלוזורוב עד אבן גבירול בשני הכיוונים.
כמו כן, ייחסמו לתנועת כלי רכב הרחובות הסמוכים המובילים למתחם האירוע. במשטרה המליצו להשתמש באפליקציית waze, אשר בה יסומנו חסימות הרחובות ודרכי הגישה, כולל עדכונים שוטפים במהלך האירוע.
ההודעה הבוקר מגיעה אחרי שאמש מארגני ההפגנה חתמו על האישור הסופי של המשטרה לקיום המחאה בכיכר רבין. בהפגנה צפויים להשתתף אלפי עצמאים, שכירים בתחומי התיירות, התרבות, האירועים, המסעדות וחיי הלילה, חדרי הכושר וסטודנטים.

השף עומר מילר: "בואו להרעיד את המדינה ששכחה אתכם"

הללו מוחים על התנהלות הממשלה והיעדר סיוע מספיק בצל המשבר הקשה שאליו נקלעו בעקבות הגבלות הקורונה. אחד מנציגי ענף חיי הלילה אמר ל-ynet כי "המוחים לא מתכוונים להיות נחמדים", וכי בכוונתם "להוציא זעם ולחסום כבישים כדי שהמחאה לא תישכח".
3 צפייה בגלריה
הפרנץ' טוסט של עומר מילר
הפרנץ' טוסט של עומר מילר
"זה לא פיצוי ולא נעליים. זה הכסף שלנו שנשדד". השף עומר מילר
(צילום: אבי חי)
למפגינים מתכוון להצטרף גם השף עומר מילר, ששטח את טענותיו כלפי הממשלה בפוסט שפרסם בפייסבוק. "לכל הטרחנים, צקצקנים, דו פרצופיים ומגני השלטון מטעם עצמם: בבחירה בין היכולת לפרנס ולהביא אוכל הביתה לבין הסיכוי שאולי אדבק בקורונה ואמות: אני ועוד מאות אלפים בוחרים באופציה הראשונה. לא רוצים הפגנות? לא רוצים שנפתח את העסקים? לא רוצים שהאדמה תרעד לכם מתחת לכורסת עור המהודרת שלכם? תנו ת'כסף", הוא כתב.
"זה לא פיצוי ולא נעליים", הוסיף, "זה הכסף שלנו שנשדד על ידי החשוד במרמה, שוחד והפרת אמונים. תמשיכו להצדיק אלימות משטרתית, תמשיכו לטעון שהאזרחים אשמים (מדהים, כשישבנו בבית ספונים ומפוחדים - ביבי קיבל מדלייה. כשרק ביקשנו להביא כסף הביתה כי המדינה שיקרה לנו - אנחנו האשמים. שיטות נפלאות של דיקטטורה). לא יעזור לאף אחד. במאבק בין השלטון לבנינו - אנחנו ננצח. היום בשמונה וחצי בערב בכיכר רבין. בואו להרעיד את המדינה ששכחה אתכם. שימו מסכות (שחלילה לא תחטפו טייזר לבטן משוטר שהתבלבל בהגדרת תפקידו) ויאללה מלחמה על הבית, הלחם והעתיד של המדינה הזו".
תומר מור, יו"ר קבוצת "מסעדנים חזקים ביחד" שנמנה עם מארגני ההפגנה, אמר אמש כי "ארבעה חודשים מתחילת המשבר ועדיין עסקים רבים לא קיבלו את מה שהם צריכים. עסקים קורסים ברחבי הארץ ומה שאנחנו מקבלים זה הבטחות. המדינה אולי רוצה, אבל הכסף לא הגיע לחשבון. אי אפשר להתעלם יותר מהמצוקה".
3 צפייה בגלריה
פגישת נציגי העצמאיים עם בנימין נתניהו
פגישת נציגי העצמאיים עם בנימין נתניהו
פגישת נציגי העצמאים עם רה"מ בנימין נתניהו
(צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
מלבד אנשיו של מור, גם הארגונים אני שולמן, התאחדות העצמאים, ועד הפעולה של התרבות, חיי הלילה והברים, המטה להצלת תיירות חו"ל, מחאת הריבון, צעדת המיליון, ועד הפעולה של ההיסעים הפרטיים, ארגון העצמאים, צו 8 לפועלי התרבות וארגון השחקנים צפויים להשתתף במחאה.
לקראת ההפגנה המתוכננת, ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש אתמול עם נציגי העצמאים בלשכתו בירושלים. עורך הדין רועי כהן, נשיא ארגון להב, אמר כי הפגישה עם נתניהו ושר האוצר ישראל כץ הייתה טעונה. "העלינו את כל הלקונות בתוכניות שהוצגו עד כה וגם בתכנית הקיימת שהוצגה אמש. גרמו לכך שעשרות אלפי עסקים נפלו בין הכיסאות ולא קיבלו אפילו שקל אחד לחשבון הבנק".
בלשכתו של נתניהו אמרו מנגד כי הפגישה הייתה "עניינית וחיובית". ראש הממשלה אמר בפתח הפגישה: "הבאנו תוכנית ענקית, אני חושב שברור לכם שכל המדינות עושות מאמץ עליון, וגם אנחנו עושים מאמץ עליון. אנחנו נעמוד התחייבויות שלנו, כולל בזירוז התשלום המיידי שאנחנו רוצים לתת לכם".
מייסד הארגון "אני שולמן", אביר קארה, ספג אמש ביקורת כאשר טען כי מי שאשם במשבר הם דווקא העצמאים. "ללכת ולצפות ממשלה שבמשך 15 שנה לא התייחסה לעצמאים ולצפות שיעשו את השינוי דווקא עכשיו? אנחנו צריכים לצאת החוצה", אמר קארה בתוכנית "אופירה וברקוביץ'".
בריאיון אמש נשאל קארה אם הוא "סוכן כפול" של נתניהו, אך הוא הכחיש ואמר כי מעולם לא נפגש עם ראש הממשלה. "אני לא משת"פ שלו", התעקש קארה שהמשיך לומר שהעצמאים אחראים למשבר. "אתה מצפה שהוא ישתנה? שמפיל תיוולד תרנגולת?", שאל. "בחיים שלי לא בחרתי ליכוד". בהמשך הבחין המגיש בהודעות שהיו על צג הטלפון של קארה, ושאל אם הוא מתכתב עם שר האוצר ישראל כץ בשידור. קארה הכחיש, אך ברקוביץ' ביקש ממנו לפתוח את ההודעה. "אני לא מתבייש בזה", אמר קארה - והריאיון הסתיים.
בשיחה עם ynet, טען קארה כי מדובר במלכודת שתוכננה מראש. "עשו לי סיכול ממוקד, היה להם מידע מיוחד בתחילת השידור". לדבריו, מדובר בניסיונות לפגוע בארגון מצד ההסתדרות וגורמים אחרים. "אנחנו קוראים תיגר על הממשלה", אמר קארה. מי שיעבוד איתנו לטובת העצמאים אנחנו נהיה איתו, ומי שלא יעבוד איתנו - לא נהיה איתו. אין לי שום שיתוף פעולה עם ראש הממשלה".