6 צפייה בגלריה
הפגנת עצמאיים מול הסניפים הראשיים של הבנקים בתל אביב
הפגנת עצמאיים מול הסניפים הראשיים של הבנקים בתל אביב
הפגנת עצמאים מול הסניפים הראשיים של הבנקים בתל אביב
(צילום: מוטי קמחי)
בזמן שנציגי המגזר העסקי נועדו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר ישראל כץ וראש אגף התקציבים, מארגני ההפגנה נגד הטיפול במשבר הכלכלי שנוצר בגלל הקורונה חתמו אתמול (שישי) על האישור הסופי למשטרה לקיום המחאה בכיכר רבין בתל אביב.

המשבר הכלכלי - כתבות נוספות

הגורמים שנפגשו עם ראש הממשלה אתמול בצהריים מייצגים גופים ממוסדים בעיקר, דוגמת לשכת העצמאים והתאחדות הנסיעות, אך בהפגנה שתיערך בצאת השבת צפויים להשתתף אלפי עצמאים, שכירים בתחומי התיירות, התרבות, האירועים, המסעדות וחיי הלילה, חדרי הכושר וסטודנטים. אחד מנציגי ענף חיי הלילה אמר ל-ynet כי "המוחים לא מתכוונים להיות נחמדים", וכי בכוונתם "להוציא זעם ולחסום כבישים כדי שהמחאה לא תישכח".
6 צפייה בגלריה
הפגנת האומנים בת"א
הפגנת האומנים בת"א
הפגנת האומנים בתל אביב
6 צפייה בגלריה
נציגי העצמאים מגיעים לפגישה עם בנימין נתניהו
נציגי העצמאים מגיעים לפגישה עם בנימין נתניהו
נציגי המגזר העסקי לפני הפגישה עם נתניהו
(צילום: יואב דודקביץ)
תומר מור, יו"ר קבוצת "מסעדנים חזקים ביחד" שנמנה על מארגני ההפגנה, אמר אמש כי "ארבעה חודשים מתחילת המשבר ועדיין עסקים רבים לא קיבלו את מה שהם צריכים. עסקים קורסים ברחבי הארץ ומה שאנחנו מקבלים זה הבטחות. המדינה אולי רוצה, אבל הכסף לא הגיע לחשבון. אי אפשר להתעלם יותר מהמצוקה".
מלבד אנשיו של מור, גם הארגונים אני שולמן, התאחדות העצמאים, ועד הפעולה של התרבות, חיי הלילה והברים, המטה להצלת תיירות חו"ל, מחאת הריבון, צעדת המיליון, ועד הפעולה של ההיסעים הפרטיים, ארגון העצמאים, צו 8 לפועלי התרבות וארגון השחקנים צפויים להשתתף במחאה.
6 צפייה בגלריה
פגישת נציגי העצמאיים עם בנימין נתניהו
פגישת נציגי העצמאיים עם בנימין נתניהו
פגישת נציגי המגזר העסקי עם נתניהו
(צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
מייסד הארגון "אני שולמן", אביר קארה אמר אמש כי מי שאשם במשבר היו דווקא העצמאים. "ללכת ולצפות ממשלה שבמשך 15 שנה לא התייחסה לעצמאים ולצפות שיעשו את השינוי דווקא עכשיו? אנחנו צריכים לצאת החוצה", אמר קארה בתוכנית "אופירה וברקוביץ'".
זוהי לא הפעם הראשונה שקארה מסרב לצאת נגד ראש הממשלה בכל הנוגע לטיפול בעצמאים. בריאיון לאולפן ynet השבוע תקף קארה בחריפות את השר צחי הנגבי, וכשנשאל על ראש הממשלה העדיף לומר שהוא לא מצפה שהשינוי יגיע ממנו.
בריאיון אמש נשאל קארה אם הוא "סוכן כפול" של נתניהו, אך הוא הכחיש ואמר כי מעולם לא נפגש עם ראש הממשלה. "אני לא משת"פ שלו", התעקש קארה שהמשיך לומר שהעצמאים אחראים למשבר. "אתה מצפה שהוא ישתנה? שמפיל תיוולד תרנגולת?", שאל. "בחיים שלי לא בחרתי ליכוד".
בהמשך הבחין המגיש בהודעות שהיו על צג הטלפון של קארה, ושאל אם הוא מתכתב עם שר האוצר ישראל כץ בשידור. קארה הכחיש, אך ברקוביץ' ביקש ממנו לפתוח את ההודעה. "אני לא מתבייש בזה", אמר קארה - והריאיון הסתיים.
בשיחה עם ynet, טען קארה כי מדובר במלכודת שתוכננה מראש. "עשו לי סיכול ממוקד, היה להם מידע מיוחד בתחילת השידור". לדבריו, מדובר בניסיונות לפגוע בארגון מצד ההסתדרות וגורמים אחרים. "אנחנו קוראים תיגר על הממשלה", אמר קארה. מי שיעבוד איתנו לטובת העצמאים אנחנו נהיה איתו, ומי שלא יעבוד איתנו - לא נהיה איתו. אין לי שום שיתוף פעולה עם ראש הממשלה".
במקביל, בקבוצות הדיונים של הארגון נרשמו עימותים לפני ואחרי הריאיון בין חברי הארגון שטענו לשיתוף פעולה של מייסדיו עם ראש הממשלה. "מי מאשר את הפוסטים בקבוצה?" שאל אחד הגולשים. "עלינו עליכם, שלוחות של הדיקטטור, בובות על חוט". חבר נוסף בקבוצה השיב לו כי "לא מאשרים פוסטים שמבקרים את ביבי".
בקבוצת דיונים אחרת, בוואטסאפ, קרא אחד המשתתפים למייסד קארה להודיע פומבית על תמיכתו בהפגנה.
פורסם לראשונה: 22:13, 10.07.20