על רקע הזינוק בתחלואה בקורונה, ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים אחר הצהריים (יום ג') שיחת וידאו עם שורת מומחים, שרים ובכירי משרד הבריאות. במהלך הדיון המליצה המל"ל כי אם תהיה החמרה בתחלואה יש "להעביר את המסעדות למשלוחים ולסגור את בתי הכנסת והישיבות". עוד המליצו לצמצם ההתקהלויות מ-20 בני אדם ל-10 בלבד. הישיבה הסתיימה ללא החלטות.
4 צפייה בגלריה
ישיבת ההגבלות
ישיבת ההגבלות
לא התקבלה החלטה. הישיבה בהשתתפות בר סימן טוב
(צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ )
לשיחה רבת המשתתפים זומן גם מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר משה בר סימן טוב, שהוביל את הסגר הקודם. בדיון אמר בר סימן טוב כי יש להחיל את ההגבלות באופן מיידי.
מלבד בר סימן טוב, בדיון שמוביל נתניהו משתתפים מנכ"ל המשרד הנוכחי פרופ' חזי לוי, שר הבריאות יולי אדלשטיין, רה"מ החלופי בני גנץ, שר האוצר ישראל כץ ושר המדע והטכנולוגיה יזהר שי.
4 צפייה בגלריה
סגר בביתר עילית
סגר בביתר עילית
הסגר בביתר עילית.אין החלטות לגבי סגר כללי
(צילום: אלי מנדלבאום)
גנץ התייחס להמלצות המל"ל ואמר שעוד לא עברו שבועיים מהמגבלות האחרונות ולכן יש קודם כל לחכות ולראות מה ההשפעה שלהן.
השר יזהר שי הציע שאם המצב יחמיר יש להטיל סגרים בלילות או בסופי שבוע במקום בכל השבוע. נתניהו וגנץ אמרו שצריך לבחון את זה.
לגבי היערכות בתי החולים, נקבע כי תתקיים פגישה בין משרדי האוצר והבריאות כדי לראות איך לתגבר את בתי החולים למקרה שתהיה עליה בתחלואה.
גנץ אמר שצריך להיערך כבר עתה ל-1 בספטמבר מבחינת מערכת החינוך והמשק, וטען כי יש לעשות מאמץ לייצב את המצב עד אז כדי לאפשר את המשך תיפקודו של המשק.
בדיון סוכם שאם התחלואה תמשיך לעלות המגבלות יובאו בעוד כמה ימים לממשלה או לקבינט הקורונה. בשלב הזה אין הסכמה שצריך ללכת לסגר מלא.
מלשכת רה"מ נמסר כי נתניהו הנחה לחזק את מערכת הבריאות בתוספת תקנים, תקציב ועיבוי כוח האדם, ואמר כי יש לגבש סיוע כספי נוסף למשפחות. הפורום יתכנס שוב בימים הקרובים.
4 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
בני גנץ. "לחכות ולראות אם הצעדים עבדו"
(צילום: אוליבייה פיטוסי)
מוקדם יותר היום התייחס להגבלות המשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' איתמר גרוטו בריאיון לאולפן ynet: "אנחנו עושים את כל המאמצים כדי להימנע מסגר. הפעולות שאנחנו עושים - צמצום התקהלויות, עטיית מסכה ושמירת מרחק - יכולות להביא למניעת הסגר.
"אנחנו מודאגים כרגע מהמצב, אנחנו רואים את העלייה בחולים וגם בחולים הקשים, אבל בהחלט מאמינים שניתן באמצעות האמצעים שיש לנו עכשיו, אם נשתף פעולה כולנו יחד, להגיע למצב שלא מחייב סגר".
4 צפייה בגלריה
חדר כושר "אייקון פיטנס" בבאר שבע
חדר כושר "אייקון פיטנס" בבאר שבע
משרד הבריאות מתעקש לסגור את חדרי הכושר
(צילום: בראל אפרים)
יום לאחר שוועדת הקורונה ביטלה את החלטת הממשלה לסגור את הבריכות הציבוריות וחדרי הכושר, אמר פרופ' גרוטו כי משרדו יתעקש לסגור את מכוני הכושר: "הנגיף לא עובר בהזעה, אבל בנשימה ובנשיפה מאוד עמוקות בהחלט כן. חדר כושר זה אחד ממוקדי ההדבקה".
גרוטו הוסיף בסוגיה: "מבחינה מקצועית אני יכול להגיד שחדר כושר הוא אחד ממוקדי ההדבקה מכיוון שאנשים מבצעים פעילות אירובית מאומצת, אנשים נושמים ונושפים. הזיעה זה משהו שמתמרץ ומריץ את הסיכוי להדבקה במכשירים. כשבן אדם מזיע וטיפות הרוק נדבקות לזיעה, אפשר להידבק גם במכשירים כשנוגעים בהם".
לפי נתונים שפרסם הבוקר משרד הבריאות, אתמול אובחנו 1,681 נדבקים בקורונה. 177 חולים מאושפזים במצב קשה, מהם 55 מונשמים. מספר החולים הפעילים עומד על 21,393, ומספר הימים להכפלת החולים עומד על 12. עד כה מתו 368 בני אדם מסיבוכי המחלה.
לפי נתוני מרכז המידע והידע למערכה בקורונה שפורסמו מוקדם יותר עולה כי בשבעת הימים האחרונים אובחנו 693 חולים חדשים בבני ברק, 648 בתל אביב, 337 באשדוד, 223 בלוד ו-164 בקריית מלאכי. אתמול בוצעו 27,514 בדיקות, מתוכן 6.1% נמצאו חיוביות.
מאז תחילת החודש אובחנו 15,782 בני אדם בישראל כנשאי קורונה - כמעט כמו בכל מרץ ואפריל, שבהם אובחנו עם הנגיף 15,892 בני אדם. הערים ה"אדומות" שדורשות טיפול ייעודי: ירושלים, לוד, רמלה, קריית מלאכי, בית שמש וביתר עילית.
פורסם לראשונה: 17:45, 14.07.20