נשיא ארה"ב דונלד טראמפ נכנע ללחץ העז לשמש דוגמה לציבור ועטה מסכה בפומבי לראשונה מפרוץ המגפה אמש (שבת) בביקור בבית חולים צבאי.
4 צפייה בגלריה
טראמפ עוטה מסכה בפומבי לראשונה
טראמפ עוטה מסכה בפומבי לראשונה
"בבית חולים, מסכה זה נהדר". טראמפ עוטה מסכה בפומבי לראשונה
(צילום: AP)
טראמפ עטה מסכה שחורה כשהתהלך במסדרונות בית החולים הצבאי וולטר ריד בעיר תסדה שבפרברי וושינגטון הבירה, לשם הגיע כדי לבקר פצועים ואנשי רפואה המטפלים בחולי קורונה. הוא הסיר את המסכה כשיצא מהמקום. הנשיא חלף על פני הכתבים, שהופתעו מהמחזה הבלתי צפוי, ולא עצר לדבר איתם.
"כשאתה בבית חולים, אני חושב שזה דבר נהדר לחבוש מסכה. מעולם לא הייתי נגד מסכות אבל אני מאמין שיש להן זמן ומקום", אמר הנשיא כשיצא מהבית הלבן לבית החולים.
טראמפ סירב בקביעות להיראות בפומבי עם מסכה. למעשה, הוא הכריז שיימנע ממסכות כבר בתדרוך בבית הלבן בתחילת אפריל שבו הודיעו אנשיו שההמלצה שלהם לציבור היא לעטות מסכה, על מנת לצמצם את האפשרות שנשאים שלא פיתחו תסמיני מחלה ידביקו אחרים.
בחודש מאי הופץ תיעוד של טראמפ עם מסכה בביקור במפעל של חברת פורד במישיגן. הנשיא נמנע מלעטות מסכה בחלקים הפומביים של הביקור, אבל חבש אחת בחלק מהסיור, שלא מול מצלמות כלי התקשורת.
הרפובליקנים הבולטים ביותר, כולל סגן הנשיא מייק פנס, תמכו בעטיית מסכה כשהנגיף תפס תאוצה. מושלים רפובליקנים עודדו את השימוש במסכות, וחלקם אף חייבו זאת, ככל שהנגיף התפשט בכמה מדינות בדרום ובמערב ארה"ב.
גורמים בסביבתו של טראמפ אמרו לסוכנות הידיעות AP כי הנשיא חשש שמסכה תגרום לו להיראות חלש ופחד שאם ייראה עם מסכה יעביר את הפוקוס מההתאוששות הכלכלית למשבר הבריאותי.
בשבוע האחרון דווח בארה"ב כי יועציו של הנשיא התחננו בפניו לעטות מסכה בפומבי – ולאפשר לצלם אותו עם המסכה על פניו – בשל העלייה בתחלואה בכמה מהמדינות ומשום שטראמפ מפגר אחרי המועמד הדמוקרטי, ג'ו ביידן, בסקרים לקראת הבחירות לנשיאות שייערכו בנובמבר.