2 צפייה בגלריה
חוף קריית חיים
חוף קריית חיים
חוף קריית חיים
(צילום: צבי רוגר, עיריית חיפה)
הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה חיפה החליטה לקדם תוכנית להקמת שוברי גלים בחופי קריית חיים. בדיון שהתקיים אתמול (יום ב') בוועדה המחוזית הוחלט על אישור ההנחיות לתסקיר השפעה על הסביבה שיוכן לתוכנית ההגנה על החופים.
מטרת התוכנית, המקודמת על ידי חברת נמלי ישראל, היא הקמת מבנים שיוצבו בים ומטרתם לעצור את נדידת חולות, כגון שוברי גלים. הם יגנו על חופי קריית חיים ו, שאורכם הכולל הוא חמישה קילומטרים, מפני שחיקה מתמשכת של החולות לאורך החופים.
מדובר בתוכנית שמטרתה היא ליצור מסגרת תכנונית להקמת הגנות על חופי קריית חיים מפני שחיקה של החול המתרחשת במקום כתוצאה מהקמת מבנים ימיים במפרץ חיפה, בין היתר נמל המפרץ.
2 צפייה בגלריה
חוף קריית ים
חוף קריית ים
חוף קריית ים
(צילום: עידו ארז)
מאז שהחלה הקמת נמל המפרץ מדרום לקריית חיים בשנת 2015, מזינה חברת נמלי ישראל חול אל חופי קריית חיים על מנת לשמור על החופים הקיימים. חול זה נגרע על ידי זרמי הים מדי חורף מטרת התוכנית היא לשמור על חולות אלו, וכן ולייצר קו חוף יציב ואיכותי הבטוח לרחצה ולשימושי פנאי ונופש.
מתכננת מחוז חיפה במינהל התכנון, ליאת פלד, ציינה כי "מדובר בתוכנית בעלת חשיבות ציבורית וסביבתית גדולה ממנה ייהנו תושבי הקריות והמטרופולין. קו החוף הצפוני של מפרץ חיפה מהווה מרחב ציבורי משמעותי מאוד עבור תושבי הקריות לכל אורך השנה ומימוש התוכנית יאפשר שיקום והרחבה של רצועת החוף לרווחת כלל הציבור ויסייע בשמירה על הסביבה הימית. שיקום החופים, לצד תהליכי התחדשות עירונית המתרחשים בימים אלו והפינוי עתידי של חוות המיכלים בקריית חיים, מהווים בשורה של ממש לתושבי האזור ולפיתוחו כסביבת מגורים איכותית ואטרקטיבית".