שרת התחבורה מירי רגב קיימה היום (חמישי) ישיבת הערכת מצב דחופה, אודות העומסים בתחבורה הציבורית, בעקבות הפרסום ב-ynet על הצפיפות שנבעה מצמצום קווי האוטובוסים.
בישיבה עלה כי השימוש בתחבורה הציבורית אינו מאפיין ימי סגר ולא דומה לזה שבוצע בין החודשים מרץ-אפריל. עוד צוין בישיבה כי בשגרה שלפני הקורונה נרשמו כ-3.2 מיליון נסיעות ביום בתחבורה ציבורית.
1 צפייה בגלריה
מירי רגב
מירי רגב
"לא יהיה מנוס מפתיחה נוספת של קווים". רגב
(צילום: עמית שאבי)
בתחילת ספטמבר ואוגוסט היו כ-2.1 מיליון נסיעות. בסגר הראשון נרשמו 300 אלף נסיעות יומיות בתחבורה הציבורית וההערכות שהועלו בדיון הן שכרגע ההיקף הוא 700 אלף נסיעות יומיות, פער משמעותי לצד היצע דומה של שירות האוטובוסים, לזה שפעל בסגר בין מרץ לאפריל.

ל-ynet נודע שרגב הנחתה את הרשות לתחבורה ציבורית להיערך לתגבורים משמעותיים נוספים החל מהשבוע הבא, עד כדי הפעלה מלאה של קווי השירות ואמרה כי "אם הסגר לא ייאכף, לא יהיה מנוס מפתיחה נוספת של קווי התחבורה הציבורית עד כדי החזרת הרשת לפעילות מלאה. לא ייתכן שהעומסים בתחבורה הציבורית יהפכו לבעיה בריאותית מה שלא היה עד כה, וזאת משום שהסגר אינו נאכף". ואולם, החלטה סופית בעניין תתקבל בתחילת השבוע הבא בהתאם לאכיפת הסגר ולמצב העומסים בתחבורה הציבורית.
כמו כן הנחתה רגב את משרד התחבורה לפנות למשרד האוצר בבקשה לקבל תוספת תקציב עבור גיוס פקחים בנוסף לאלו הפועלים היום.
בכל ערב, נזכיר, מסתיימים שירותי התחבורה הציבורית בשעה 20:00. בסופי השבוע, על פי ההנחיות, פועלת התחבורה הציבורית רק בתוך הערים – ואין שירותי נסיעה בין עירוניים. צמצום מספר האוטובוסים לצד המשך הפעילות במשק הובילו לצפיפות באוטובוסים, מחנק, ולעיתים גם להמתנה של שעות בחום.