חבר פרלמנט נורבגי הגיש את שמו של דונלד טראמפ כמועמד לפרס נובל לשלום ב-2021, בעקבות הסכם כינון היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות. המחוקק, כריסטיאן טיברינג-ידה, אמר לפוקס ניוז שטראמפ עשה למען השלום יותר ממועמדים רבים אחרים.
במכתב לוועדת הפרס באוסלו אמר המחוקק הנורבגי שלממשל טראמפ היה חלק מרכזי בכינון היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות. "בשעה שהצפי הוא שמדינות אחרות במזרח התיכון ילכו בעקבות איחוד האמירויות, ההסכם הזה יכול לשנות לחלוטין את המצב במזרח התיכון, ולהפוך אותו לאזור של שיתוף פעולה ושגשוג", כתב טיברינג-ידה.

3 צפייה בגלריה
דונלד טראמפ ב הבית הלבן נאום הוועידה הרפובליקנית ארה"ב
דונלד טראמפ ב הבית הלבן נאום הוועידה הרפובליקנית ארה"ב
טראמפ. התלונן בעבר שאנשי ועדת הפרס לא הוגנים
(צילום: AFP)
המחוקק הנורבגי גם שיבח את טראמפ על החלטתו להסיג מספר גדול של כוחות מהמזרח התיכון. "טראמפ שבר רצף של 39 שנים של נשיאים אמריקנים שמתחילים מלחמה או מכניסים את ארה"ב לסכסוך בינלאומי חמוש. הנשיא האחרון שנמנע מלעשות דבר כזה היה הנשיא ג'ימי קרטר, חתן פרס נובל לשלום".
זו לא הפעם הראשונה שבה המחוקק הנורבגי מגיש את שמו של טראמפ לוועדת הפרס. ב-2018 טיברינג-ידה ומחוקק נורבגי נוסף הגישו את שמו של הנשיא האמריקני בעקבות הפסגה ההיסטורית שנערכה בסינגפור בין טראמפ לשליט צפון קוריאה קים ג'ונג און.
3 צפייה בגלריה
דונלד טראמפ עם קים ג'ונג און
דונלד טראמפ עם קים ג'ונג און
טראמפ עם קים ג'ונג און
(צילום: AP)
"אני לא תומך גדול של טראמפ", אמר טיברינג-ידה. "הוועדה צריכה לבחון את העובדות ולשפוט אותו על סמך העובדות - ולא לפי הדרך שבה הוא מתנהג לפעמים. אנשים שקיבלו בשנים האחרונות את פרס נובל לשלום עשו הרבה פחות מדונלד טראמפ. ברק אובמה, למשל, לא עשה כלום".
במהלך כהונתו לא הסתיר טראמפ את אכזבתו מהעובדה שלא קיבל את פרס נובל לשלום. "הייתי מקבל נובל על הרבה דברים אם הם היו מעניקים אותו בהגינות – והם לא", התלונן הנשיא. "הם נתנו פרס לאובמה מיד בתחילת כהונתו כנשיא, ולא היה לו מושג למה הוא קיבל את זה. אתם יודעים מה? זה הדבר היחיד שאני מסכים איתו עליו".
3 צפייה בגלריה
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מחיאות כפיים אחרי הכרזה הסכם בין ישראל ל איחוד האמירויות הבית הלבן
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מחיאות כפיים אחרי הכרזה הסכם בין ישראל ל איחוד האמירויות הבית הלבן
בבית הלבן אחרי ההכרזה על ההסכם בין ישראל לאמירויות
(צילום: רויטרס)
טראמפ גם חשב שהגיע לו קרדיט על פרס הנובל לשלום שהוענק ב-2019 לראש ממשלת אתיופיה אביי אחמד, . ראש ממשלת אתיופיה קיבל את הפרס על מאמצי הפיוס עם אריתריאה וקידום הדמוקרטיה בארצו. "מנעתי מלחמה גדולה", אמר נשיא ארה"ב אחרי זכייתו של אביי אחמד. בכיר אתיופי אמר אז ל-AP שטראמפ התבלבל: הוא לא התכוון לפיוס בין אתיופיה לאריתראה אלא להרגעת המתיחות בין אתיופיה למצרים, בנוגע לסכר גדול בנהר הנילוס שאתיופיה משלימה את בנייתו.
יש לציין שמדי שנה מקבלת ועדת נובל לשלום שמות של מאות אישים וארגונים, ולא מפרסמת רשימה של מועמדים סופיים. רק אנשים מסוימים רשאים להציע לוועדה שמות – בהם פוליטיקאים וזוכי נובל לשעבר. בסוכנות הידיעות רויטרס נכתב שהמחוקק הנורבגי הציע להעניק לטראמפ את הפרס ב-2021, מכיוון שרשימת המועמדים ל-2020 נסגרה ב-31 בינואר. זהות המנצח תתפרסם ב-9 באוקטובר באוסלו.