פרסום ראשון: מוחמד שלבי, בן 28 מהיישוב איכסאל שבגליל התחתון, שנחשד באונס ילדה בת 12 בכינרת בשבת שעברה, חשוד בעוד שישה מקרים של תקיפות מיניות בחופי הימה - בהם של שתי קטינות נוספות. כמו כן, ל-ynet נודע כי בחקירתו קשר עצמו החשוד לחלק מהמקרים. החשוד יובא פעם נוספת לבית המשפט בדיון בהארכת מעצרו.
2 צפייה בגלריה
מוחמד שלבי
מוחמד שלבי
החשוד, מוחמד שלבי
(צילום: דוברות משטרת ישראל)
כאמור, האירוע המרכזי שבגינו נעצר שלבי, התרחש לכאורה בשבת שעברה בחוף צינברי. סמוך ל-04:00 לפנות בוקר, לפי החשד, נכנס שלבי לאוהל שבו ישנה הילדה עם אחותה והתעוררה כשהיא מבוהלת לאחר שהבחינה בגבר הזר שנכנס לאוהל. הוא תקף אותה מינית והמשטרה מייחסת לו עבירה של בעילה אסורה, כלומר, אונס. לאחר מכן, לפי החשד, נמלט מהמקום.
2 צפייה בגלריה
חוף גופרה
חוף גופרה
אוהלים בכינרת. ארכיון
(צילום: גיל מועלם רשות הכינרת )
בדיון הראשון בעניינו של שלבי, שבסופו הוארך מעצרו בשישה ימים, עדכן נציג המשטרה את בית המשפט כי החוקרים חושדים ששלבי תקף צעירות נוספות בחופי הימה.
נציג המשטרה ביקש להתיר לפרסום את שם החשוד יחד עם תמונתו כדי שמתלוננות נוספות, אם ישנן, יוכלו לזהות אותו ולהגיש תלונה. בבית המשפט התברר גם כי בידי המשטרה ראיות פורנזיות נגד שלבי והשופט ציין כי רמת החשד כלפיו "גבוהה".
מאז אותו דיון התקבלה תלונה נוספת וחוקרי המשטרה הצליחו להגיע לקורבנות פוטנציאליים נוספים. בין ששת המקרים המיוחסים לחשוד, ישנן כאמור גם שתי ילדות שצפויות להיחקר על-ידי חוקרת ילדים ולמסור את גרסתן, אולם בשל שביתת העובדים הסוציאליים - חקירתן מתעכבת. יצוין כי גם הילדה שהותקפה לכאורה בלילה שבין שישי לשבת בשבוע שעבר - טרם נחקרה מאותה סיבה.
פורסם לראשונה: 22:35, 20.07.20