8 צפייה בגלריה
נזקי הסופה
נזקי הסופה
"סרט בדיוני רע". נזקי הסופה
(צילום: AP)
סופת ההוריקן "לורה" שהכתה שלשום בדרום ארצות הברית, והחריבה את קו החוף של לואיזיאנה, הותירה עד כה לפחות 14 קורבנות. כך דווח הלילה (בין שישי לשבת). ההרוגים הם תושבי לואיזיאנה וטקסס, בהם חמישה שנפגעו מקריסת עצים וחפצים.
אף שהסופה נחלשה באזור זה ועושה את דרכה לכיוון צפון-מזרח, ממדי הנזק שהיא הותירה עם הגעתה ליבשה ממשיכים להתגלות - והסכנה כלל לא הוסרה. כ-600 אלף בני אדם עדיין מנותקים מחשמל, לרבים מהם גם אין אספקת מים. שיטפונות וסופות טורנדו מאיימים על מוקדי הסערה הצפויים, ברקע התחזיות לגשמים שלפי האזהרות עלולים לגרום להצפות בכבישים ואזורים עירוניים.
ראש העיר לייק צ'ארלס, ניק האנטר, אמר לתושבים כי לא ברור מתי תשתיות ושירותי החשמל והמים ישובו לפעול באופן תקין. הוא קרא למי שהתפנה מהעיר ומעוניין לשוב אליה "להבין לאן הוא חוזר ולהתכונן לחיות כך ימים ואף שבועות".
8 צפייה בגלריה
נזקי הסופה "לורה"
נזקי הסופה "לורה"
נזקי הסופה לורה
(צילום: רויטרס)

מושל לואיזיאנה, ג'ון בל אדוארדס, פנה לנשיא דונלד טראמפ בבקשה לקבלת סיוע כספי מיידי. הוא קרא לו להכריז על מצב חירום, בדומה לטקסס וארקנסו, כדי לקבל את המשאבים הפדרליים הנחוצים. לפי הבית הלבן, טראמפ עצמו צפוי להגיע לאזור במהלך היום.
במסיבת עיתונאים ציין המושל כי "לורה היא הסופה החמישית החזקה ביותר בהיסטוריה המתועדת של ארה"ב, והחזקה ביותר שפגעה בלואיזיאנה". על הימים האחרונים הוא אמר כי "כאילו שהם נלקחו מסרט מדע בדיוני רע".
בתוך כך, אלפי אנשי הצלה ומתנדבים ממשיכים לפעול בשטח, לפנות הריסות וכמובן לאתר לכודים או פצועים. שריף טוני מנקוסו סיפר כי הנזקים "קטסטרופליים", ותיאר את הקשיים בעבודות הפינוי והחילוץ: "מאוד מסוכן כאן מבחינת דרכי הגישה ותנאי הדרך. על כולם להתאזר בסבלנות".
8 צפייה בגלריה
נזקי הסופה "לורה"
נזקי הסופה "לורה"
"התנאים קשים, התאזרו בסבלנות". צוותי החירום בשטח
(צילום: רויטרס)
8 צפייה בגלריה
נזקי הסופה "לורה"
נזקי הסופה "לורה"
אזהרות מפני הצפות וסופות טורנדו
(צילום: רויטרס)
8 צפייה בגלריה
נזקי הסופה לורה
נזקי הסופה לורה
הערכה: כ-8,000 בתים ניזוקו
(צילום: AP)

לורה הגיעה לחופי לואיזיאנה ביום חמישי האחרון, מעט לפני 01:00 שעון מקומי (09:00 שעון ישראל), כסופת הוריקן בדרגה 4 בליווי רוחות של 240 קמ"ש. העיירה קמרון בלואיזיאנה.
בהמשך היא נחלשה לסופה בדרגה 1, עם רוחות של 120 קמ"ש, ולאחר מכן הוגדרה כסופה טרופית. לפני הגעת הסופה, בארה"ב הזהירו מפני "קטסטרופה" ופינו כחצי מיליון תושבים מבתיהם. לפי שעה ההערכה היא שכ-8,000 בתים ניזוקו ברמות שונות, בהם רבים שנהרסו כליל.