2 צפייה בגלריה
שירה ואביעד משה
שירה ואביעד משה
שירה ואביעד משה
(באדיבות המשפחה)
שירה משה, שהותקפה במכות ונדקרה כ-20 פעם על-ידי בעלה אביעד משה בערב ראש השנה, מבקשת להפנות זרקור לפגיעה הקשה שחוותה - ואישרה הערב (יום ג') לפרסם את תמונותיה ממיטת בית החולים.
בצהריים התיר בית המשפט המחוזי בבאר שבע לפרסם כי אביעד משה (45), הוא החשוד בניסיון הרצח של שירה במצפה רמון. בית המשפט נעתר לבקשת ynet ו"ידיעות אחרונות" לפרסם את השם, אחרי ששופט בית משפט השלום בבאר שבע ג'ורג' אמוראי החליט להותיר את שם החשוד חסוי.
2 צפייה בגלריה
שירה משה שנפצעה על ידי בעלה אביעד בדירתם במצפה רמון
שירה משה שנפצעה על ידי בעלה אביעד בדירתם במצפה רמון
תמונתה של שירה, שמאושפזת בבית החולים
(באדיבות המשפחה)
שירה שהתה כמה ימים במחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים סורוקה בבאר שבע כשהיא במצב קשה ולא יציב. בהמשך התייצב מצבה והיא הועברה למחלקה הכירורגית. בשבוע שעבר היא הועברה למחלקת השיקום, שם היא צפויה לשהות כמה שבועות כדי שתוכל, בין היתר, ללמוד ללכת מחדש לנוכח הפגיעות הקשות מהן היא סובלת.
בהחלטתו היום, קבע השופט אריאל ואגו כי "הנימוק שניתן לאיסור הפרסום, ולפיו אין פרסום שמו של המשיב יכול לתרום לביסוס ולקידום העניין הציבורי, הוא נימוק שגוי ואין בודקים כלל האם הפרסום מקדם את העניין הציבורי או לא. הכלל הוא לפרסם. האיסור הוא החריג שיש לנמקו. נפלה שגגה בהחלטת בית משפט השלום, אשר יצא מנקודת מוצא הפוכה ועל כן יש לבטלה".

עופר איסקוב, אחיה של שירה, מסר לאחר הדיון: "ניצחון שיכול להמתיק את הגלולה המרה שקיבלנו לקראת השנה החדשה. שמח על ההחלטה של שופט המחוזי להפוך את ההחלטה של בית משפט השלום ולתת יד וכתף לכל הנשים. שירה עדיין מאושפזת, מתמודדת עם הכאבים יום יום. גילו לה עוד חור בריאה, עין אחת שלה נפגעה במהלך ניסיון הרצח, היא עם 30% ראייה, אבל אנחנו איתה והיא תעבור את זה".
עו"ד בן מעוז, שמייצג את משפחתה של שירה, אמר: "מי שניסה לרצוח את אשתו בזמן שבנו הקטין שותת בדם הוא זה שמנסה להגן עליו. לטעון שעמדתו של החשוד עדיפה על עמדת האם ששוכבת בבית החולים בגלל החשוד זו בדיחה עצובה".
עו"ד עידן שני, שמייצג את החשוד בניסיון הרצח, הביע תרעומת על כך שהציבור בחר לטענתו להפר ביודעין את צו איסור הפרסום. "בסופ"ש הפרו בצורה גסה את הצו, הציבור שם פס", אמר פרקליטו של משה. "הפנו בעיתון לרשתות החברתיות, יש פה קטין ומה לעשות שהחשוד עדיין רוצה להגן על בנו". ברקע יוזכר כי בדיון שבו ביקש משה למנוע את פרסום זהותו הוא לא הזכיר כלל את בנו הפעוט.