3 צפייה בגלריה
גיא ניר
גיא ניר
גיא ניר
(צילום: דוברות המשטרה)

אחרי שנתיים של איומים על תת ניצב גיא ניר ועל בני משפחתו, הודיעה היום (ב') המשטרה כי עצרה חשוד באיומים. ניר כזכור נמצא בחופשה כפויה מזה ארבע שנים, אחרי שחשף בין היתר עבירות של מנהל לא תקין במשטרה.
בנוסף, לאחרונה הודיעה המשטרה על כוונתה לחזור בה מכתב האישום המשמעתי.
נציג של היחידה המרכזית במחוז תל אביב הגיע לבית המשפט עם עצור שהמשטרה טוענת כי הוא זה ששלח את האיומים על ניר ובני משפחתו. הם הגישו בשנתיים האחרונות כמה תלונות בעניין, אך במשטרה לא הצליחו למצוא את האחראים.
המשטרה הוכיחה לא פעם, גם בתקופה האחרונה, שהיא יכולה לאתר במהירות מאיימים ברשתות החברתיות. האם הטיפול היה שונה אם היה מדובר באדם אחר שאינו גיא ניר, קצין בכיר שיצא נגד המערכת ומנהל כבר שנים מאבק מול צמרת המשטרה?
בכל מקרה, עורכי דינו של החשוד באיומים, שחר חצרוני ויהלי שפרלינג, הכחישו את המיוחס לו ואמרו כי מרשם "מאמין כי לאחר חקירה יסודית חפותו תתברר".
3 צפייה בגלריה
עורך הדין שחר חצרוני
עורך הדין שחר חצרוני
"חפותו תתברר". עו"ד שחר חצרוני
3 צפייה בגלריה
עו"ד יהלי שפרלינג
עו"ד יהלי שפרלינג
עו"ד יהלי שפרלינג
(צילום: עידו ארז )
תנ"צ ניר ניהל במשך תקופה ארוכה מאבק נגד פיקוד המשטרה, שבמהלכו חשף ליקויים באגף החקירות הרגיש. במקביל הוא עמד מאחורי עדותה של רב פקד צ' נגד מפקד יחידת להב 433 לשעבר, ניצב רוני ריטמן, בגין הטרדה מינית. ריטמן ננזף בתיקו האישי ופרש מהמשטרה, ונגד תנ"צ ניר ופקודתו צ' הוגשו כתבי אישום לבית הדין המשמעתי של המשטרה במטה הארצי בירושלים.
ניר הואשם בין היתר בהתנהגות שאינה הולמת. הדיונים בתיק מתנהלים כבר כארבע שנים, ובמהלכן ניר מקבל מהמשטרה שכר מלא, רכב ותנאים של קצין בדרגתו, בעלות שהצטברה ליותר משני מיליון שקלים. זאת מבלי לקחת בחשבון את הליך הבדיקה של קצין בודק בתיק, והשעות הרבות שהושקעו בעבודה המשפטית.