3 צפייה בגלריה
מרכז קניות ביג ירכא
מרכז קניות ביג ירכא
כללים ברורים לחללים סגורים. מסעדה בירכא
(צילום: שמיר אלבז)
קבינט הקורונה מכונס בשעה זו וצפוי לאשר מתווה אחיד להפעלת כל החללים הסגורים ובהם בתי הכנסת והמסעדות. המשמעות היא שבחללים של פחות מ-80 מטרים רבועים תותר כניסת עשרה אנשים בלבד ו-30 בחוץ. בחללים של 80 מטרים ויותר - תותר התקהלות של 20 אנשים בפנים והמספר בחוץ יישאר זהה - 30 בני אדם.
לפיכך, אם יתקבל המתווה, יקטן מספר האנשים במסעדות הקטנות בחצי בתוך המסעדה, עם חובת מרחק בין השולחנות.
3 צפייה בגלריה
פיילוט חזרה לשגרה בנתב"ג
פיילוט חזרה לשגרה בנתב"ג
נוסעים יחויבו לעטות מסכה בטרמינל
(צילום: מוטי קמחי )
במקביל, יאשר קבינט הקורונה גם תקנות להפעלת נמלי תעופה וטיסות. על-פי התקנות, לא תותר תותר כניסתו לטרמינל של נוסע שחום גופו הוא 38 מעלות ומעלה, וכל נוסע יהיה מחויב להציג כרטיס טיסה ואישור כי הגיש למשרד הבריאות הצהרת בריאות. על השוהים בטרמינל יהיה לעטות מסכות ולהקפיד על שמירת מרחק של שני מטרים.
לצד זאת, התקנות קובעות גם כי מפעילי הטיסות ינקו ויחטאו לפני כל טיסה ובתום כל טיסה את כלי הטיס, שיידרש גם להיות מצויד בשקיות חד-פעמיות לאיסוף מסכות משומשות ובמסכות שיסופקו לנוסעים. בנוסף, החברות יידרשו להציב במטוסים חומרי חיטוי ושמירה על היגיינה אישית שישמשו את הנוסעים ואת אנשי הצוות.
3 צפייה בגלריה
 המטוסים יחוטאו לפני ואחרי טיסות
 המטוסים יחוטאו לפני ואחרי טיסות
המטוסים יחוטאו לפני ואחרי טיסות
(צילום: AFP)
עוד קובעות התקנות כי המפעיל האווירי בתיאום עם מפעיל נמל התעופה וסיועו, יתקין בנמל התעופה אמצעים שיאפשרו לנוסעים לבצע צ'ק אין באופן עצמאי. המפעיל האווירי יעודד את הנוסעים למזער את כמות הכבודה שהם נושאים עימם לתא הנוסעים וימסד ויישם שיטה לתכנון הושבת הנוסעים שתגדיל ככל האפשר את המרחק הפיזי בין נוסעים שאין ביניהם קרבה מותרת, ומנוסעים שלא חלה עליהם חובת עטיית מסכה.
התקנות קובעות עוד כי מפעיל אווירי ימסד ויישם נהלים לאוורור מרבי של תא הנוסעים ובכלל זה שימוש מיטבי במערכת מיזוג אוויר מדוחס במערכת לשימוש חוזר באוויר לרבות מסנני האוויר שלה, ובמערכת בקרת האקלים בכלי הטיס. מפעיל אווירי לא יתיר לנוסע לעלות לכלי הטיס אלא אם כן הנוסע עוטה מסכה. הנוסע יהיה מחויב בעטיית מסכה במהלך הטיסה.
במקביל, נקבעו גם קנסות להפרת התקנות, שנעים בין 500 ל-5,000 שקל. הקנס לנוסע שייכנס לטרמינל ללא מסכה יעמוד על 500 שקל, בעוד הקנס למפעיל נמל תעופה שלא הסדיר מנגנון שימנע כניסת אדם לטרמינל בניגוד לתנאים יעמוד על 5,000 שקל.