כדי להצביע בבחירות בארה"ב נדרשים בעלי זכות הבחירה להירשם ראשית, ובשנת בחירות – הרשויות עושות מאמצים גדולים לשכנע אותם לעשות זאת כדי להגדיל את שיעור ההצבעה. עבור משפחה אחת באטלנטה, המאמץ הזה הרחיק מעט לכת.
2 צפייה בגלריה
ארה"ב חתול קודי טימס קיבל הודעה לבוחר בחירות 2020
ארה"ב חתול קודי טימס קיבל הודעה לבוחר בחירות 2020
החתול קודי. היה DemoCAT
רון טימס מספר שכשבדק ביום רביעי את הדואר שלו גילה שם טופס הרשמה לבוחר שמוּען עבור קודי טימס. קודי הוא אמנם בן משפחה לכל דבר, אבל יש שתי בעיות: הראשונה – הוא חתול; והשנייה – הוא מת כבר לפני 12 שנה.
טימס ואשתו קרול סיפרו לרשת הטלוויזיה המקומית WAGA-TV שההודעה הפתיעה ושעשעה אותם. "יש מאמץ גדול לשכנע בוחרים להירשם כדי שיגיעו לקלפי, אבל אם הם מנסים לרשום חתולים, לא ברור לי את מי עוד הם ינסו לרשום", אומרת קרול. "אולי כלבים, עכברים, נחשים".
2 צפייה בגלריה
ארה"ב חתול קודי טימס קיבל הודעה לבוחר בחירות 2020
ארה"ב חתול קודי טימס קיבל הודעה לבוחר בחירות 2020
ההודעה שקיבל קודי בדואר, באיחור של 12 שנה
משרד מזכיר המדינה של מדינת ג'ורג'יה, שבה שוכנת אטלנטה, טען כי הטופס לא יצא ממנו, וכי ארגוני צד-שלישי משתמשים במקרים רבים ברשימות דיוור כדי לדלות מהן שמות וכתובות, וסביר שארגון כזה אחראי למעשה. בג'ורג'יה, מדינה הנוטה להצביע לרפובליקנים אך השנה מסתמן בה קרב צמוד יותר מהרגיל, ממקדים הארגונים האלה מאמץ מיוחד.
במשרד מזכיר המדינה מסרו שהם די בטוחים שגם אם קודי היה חי והיה מתייצב בקלפי, לא הייתה ניתנת לו האפשרות להצביע, משום שאין לו רישיון או מספר זהות שיוכל להציג לוועדת הקלפי.
אם אתם תוהים איך קודי היה מצביע אילו יכול היה להשתתף בבחירות, בעליו בטוחים בתשובה: קודי היה דמוקרט, או כמו שהם מציגים זאת – DemoCAT.
דרך אגב: זו לא הפעם הראשונה שחתולים בארה"ב נדרשים למלא את "חובתם" האזרחית. לפני כעשור דווח שסל אספוסיטו, חתול מבוסטון, זומן לכהן כחבר בחבר המושבעים של בית משפט במסצ'וסטס.