חדרי הכושר ברחבי הארץ נפתחו מחדש הבוקר (ראשון) ב-5:00, עם כניסתה לתוקף של החלטת ועדת הקורונה של הכנסת. זאת כמעט שלושה שבועות אחרי שנסגרו בעקבות החלטת הממשלה במטרה לבלום את התפשטות נגיף הקורונה. המכונים יפעלו תחת כללי התו הסגול שנקבעו עם פתיחתם בחודש מאי - וכוללים בין היתר הגבלה על מספר המתאמנים ומדידת חום בכניסה.
"ההרגשה היא שמחזירים לנו מקור חמצן", סיפרה ניצן מזרחי, שמתאמנת בחדר כושר בתל אביב. היא טענה כי "לא הייתה באמת סיבה לסגור אותם, הרי מי שמתאמן כנראה שומר על עצמו ונזהר לא להידבק. מה גם שכל המחקרים הראו שמעטים נדבקו במכונים".
5 צפייה בגלריה
חדר כושר "אייקון פיטנס" בבאר שבע
חדר כושר "אייקון פיטנס" בבאר שבע
חדר הכושר "אייקון פיטנס" בבאר שבע
(צילום: בראל אפרים)
5 צפייה בגלריה
חדר כושר "אייקון פיטנס" בבאר שבע
חדר כושר "אייקון פיטנס" בבאר שבע
הנחיות הבריאות בחדר כושר "אייקון פיטנס" בבאר שבע
(צילום: בראל אפרים)
5 צפייה בגלריה
חדר כושר "אייקון פיטנס" בבאר שבע
חדר כושר "אייקון פיטנס" בבאר שבע
(צילום: בראל אפרים)
גם בר קורן (30) מבאר שבע, שמתאמן בחדר הכושר של אוניברסיטת בן גוריון, הביע שביעות רצון. "אני מתאמן בין שלוש לארבע פעמים בשבוע וזה היה חסר לי מאוד בתקופה האחרונה. זה היה מטומטם לסגור, כי זה מוקד הדבקה נמוך וחשוב לשמור על כושר", הוא אמר.
קורן הוסיף עם זאת: "יש לי חשש שבגלל החלטות לא הגיוניות של ביבי שוב יסגרו את זה". לדבריו, "מי שלא מתאמן בחדר כושר חייב להבין כמה זה קשה להתאמן בבית. קשה מאוד לשמור על עצמך ועל מסגרת ללא חדר הכושר ועכשיו שהוא חזר אני שמח שאוכל לשמור על רצף האימונים".
5 צפייה בגלריה
בר קורן
בר קורן
"קשה להתאמן ללא מסגרת". בר קורן
מנהלי רשתות מכוני הכושר הביעו אף הם חשש מסגירה מחודשת. "מצד אחד אנחנו מתרגשים מהפתיחה המחודשת, ומצד שני יש לי חשש שלא כל מקבלי ההחלטות הפנימו כמה הקשר בין כושר ובריאות הוא הדוק, ושאסור לסגור אותנו", אמרה מנכ"לית רשת "הולמס פלייס", קרן שתוי.
"הפינג פונג שעברנו לא היה קל. אנחנו מחכים לתשובה ממשרד הבריאות בנוגע לפגישה לקביעת תו סגול חדש. בינתיים אנחנו בהולמס פלייס מחמירים עם ההנחיות במועדונים, יש הפרדה בין מכשיר למכשיר והקפדה על מספר המתאמנים בכל מתחם. יש לנו היום פחות אנשים בכל מקטע ואנחנו גם מגבירים את הניקיון ומחכים לראות את הלקוחות", אמרה שתוי.
לדברים הצטרף מנכ"ל רשת "אייקון פיטנס" ניב הראל. "נלחמנו קשה כדי שהנתונים ידברו, ולא פקידי משרד הבריאות", הוא אמר. "ההרגשה היא שזה הפך להיות אישי, במקום שפקידי משרד הבריאות יבינו שבזכות שיתוף הפעולה עם ההנחיות היו מעט נדבקים, הם נלחמים בנו. במקום שמשרד הבריאות יהיה גאה שהתו הסגול הצליח אצלנו, הם רוצים לסגור. אמרנו להם בוועדת הקורונה שאם יש עוד מה לשפר - נשפר. אני מאוד מקווה שלא ניסגר שוב".
5 צפייה בגלריה
דליה שלומי
דליה שלומי
"מרגישה בטוחה להתאמן בחדר הכושר. דליה שלומי
הראל הוסיף כי הרשת בהנהלתו השקיעה משאבים רבים בהתאמת חדרי הכושר למציאות החדשה: "השקענו יותר מ-100 אלף שקלים בהתקנת מחיצות, מערכות טיהור אוויר, מדבקות ושלטים, השקענו באפליקציות, ובניקיון עם חומרי חיטוי - הכל כדי להתאים לתו הסגול".
גם דליה שלומי (71) מחיפה, שנהגה להתאמן שלוש פעמים בשבוע, שמחה על האפשרות לחזור להתאמן בחדר הכושר. "אני מאוד שמחה שפותחים שוב. זה מאוד מחזק אותי גם פיזית וגם נפשית. אני בריאה, אבל יש ערכים שעלו כשלא היה חדר כושר. הפעילות משאירה אותי בתחושה שאני בריאה, ושלגיל אין משמעות. בחוץ חם ולח ואי אפשר להתאמן, ככה שזה מאוד חשוב שפותחים את המכונים מחדש".
"ניסיתי להתאמן בים בשבוע שעבר והיו שם כל כך הרבה אנשים, שבמכון כושר אני מרגישה יותר בטוחה. שם לפחות שומרים עליי כמו שצריך ועל פי ההנחיות. זה היה עצוב שסגרו את המכונים לכולם, וחשוב לזכור את חשיבותם של חדרי הכושר לבריאות הפיזית והמנטלית", הוסיפה שלומי.
חיים פרנקל, מנכ"ל רשת "ספייס", סיפר הבוקר לאולפן ynet: "ההמונים לא נהרו, ביום חמישי הוצאנו הודעה קצת בהססנות כי אתה שומע כל מיני פוליטיקאים שאומרים 'עוד רגע נסגור עוד פעם'. אני מאמין שברגע שהעננה תרד, האנשים יחזרו לאט לאט".
פרנקל הוסיף: "גם בגל הראשון ראית שאנשים חזרו למועדוני הכושר ואז כמעט ולא נפגענו כי כמות האנשים שבחרה לחזור הייתה זהה לכמות האנשים שהתאמנה בגל הראשון. אין ספק שכל הפחדים וכל החששות שמכניסים ילוו אותנו בתקופה הקרובה. מבחינת הלקוחות, יש רצון מאוד גדול לחזור ולהתאמן".
השתתף בהכנת הכתבה: אטילה שומפלבי