המשטרה החלה לאסוף מצלמות אבטחה מהאזור שבו הותקפו אתמול (שלישי) המפגינים בתל אביב שמחו נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. פרטיהם של התוקפים הגיעו לידי ynet, וארבעה מהם זוהו כאוהדי מכבי תל אביב. המשטרה טרם עצרה את החשודים בתקיפה, אך חקירתה מתבססת על התיעוד שהופץ ברשתות החברתיות. בפתח הכתבה: תיעוד נוסף של תקיפת המפגינים.


6 צפייה בגלריה
מפגין שהותקף בהפגנה בתל אביב
מפגין שהותקף בהפגנה בתל אביב
מפגין שהותקף בהפגנה בתל אביב


6 צפייה בגלריה
מפגינים נגד נתניהו הוכו בתל אביב
מפגינים נגד נתניהו הוכו בתל אביב
מפגינים נגד נתניהו הוכו בתל אביב
(צילום: אסף שפיר)
6 צפייה בגלריה
הפגנת הדגלים השחורים בתל אביב
הפגנת הדגלים השחורים בתל אביב
הפגנת "הדגלים השחורים" בת"א, אמש
(צילום: AP)
6 צפייה בגלריה
תומכי נתניהו היכו מפגינים של הדגלים השחורים
תומכי נתניהו היכו מפגינים של הדגלים השחורים
אחת המפגינות, אמש

ניסנקורן ל-ynet: "יש שיסוי מטורף, מצפה שנתניהו יגנה את התקיפה"

מוקדם יותר התייחס בריאיון באולפן ynet שר המשפטים אבי ניסנקורן לאירועי אמש: "יש שיסוי מטורף. אני חושב שיכולים להיות פה אירועים שלא תהיה שליטה עליהם. אתה אף פעם לא יודע מה יעשה אדם חסר אחריות".
"אני חושב שהאנרכיסטים האמיתיים הם אלה שמכים את המפגינים", אמר ניסנקורן. "כל שר וכל חבר כנסת צריך לגנות את זה ויש לעצור את התופעה", הוסיף בצל שתיקתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו על האלימות. שבעקבותיה, לפי דיווחי המפגינים, חמישה בני אדם נזקקו לטיפול בבית החולים. "המשטרה צריכה לבדוק את זה לעומק, וגם לבדוק את ההתנהלות שלה אתמול".
"זכות ההפגנה צריכה להישמר במדינת ישראל", הבהיר ניסנקורן. "אף אחד לא יכול לפגוע בה. וגילויי אלימות כאלה של אנרכיסטים צריכים להיפסק. אנחנו שומעים מהמפגינים שלמשטרה לקח יותר מרבע שעה להגיע, וזה קורה יום אחרי שמתפרסמות הקלטות השר אמיר אוחנה, שמתדרך את מפקד מחוז ירושלים".
ממלא מקום המפכ"ל, ניצב מוטי כהן, אמר הבוקר בעקבות תקיפת המפגינים בתל אביב והעימותים עם המשטרה כי "לא נאפשר ונפעל בנחישות נגד כל גילויי אלימות, ונדליזם או פגיעה באזרחים ושוטרים". עם זאת, ארבעת העצורים מאתמול היו רק מקרב המפגינים נגד נתניהו.
כהן אמר כי תפקידה של המשטרה הוא "לאפשר את חופש המחאה לכל אזרח באשר הוא בהתאם להוראות החוק", והוסיף: "מחובתנו לפעול למימוש זכויותיו האזרחיות של כל אזרח מכל קצוות הקשת של החברה בישראל, וכך אנו עושים זה תקופה ממושכת כמעט מדי יום. מנגד, שלום הציבור וביטחונו עומדים מעל לכל".


האירוע, כאמור, התרחש אמש, אז הפגינו כאלף בני אדם ברחבי תל אביב, ובמהלך הצעדה הוכו כמה מהם. אנשי מחאת "הדגלים השחורים" אמרו כי חמישה מפגינים נזקקו לטיפול רפואי בבית החולים איכילוב.
ההפגנה החלה סמוך לביתו של השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה בשדרות ההשכלה בתל אביב, במחאה על "ניסיון לסכל את המחאה האזרחית", לטענתם. מאזור ביתו של השר המפגינים החלו בצעדה ארוכה לאורך רחובות מרכזיים בעיר.


למקום הגיעו פרשי משטרה ומנעו מהם לרדת לנתיבי איילון, שנחסמו לזמן קצר. לאחר שהגיעו לאזור הסינמטק, כמה מהמפגינים הוכו על-ידי קבוצת צעירים שהגיעו למקום. כמה מהמוחים נפצעו. רוב החשודים נמלטו, פרט לאדם אחד שנעצר בחשד להשלכת אבן.
סמוך ל-01:00 עדכנה המשטרה כי ההפגנה הסתיימה, וכי כל הרחובות נפתחו מחדש לתנועה. נמסר כי בסך הכל נעצרו ארבעה בני אדם בחשד להפרת סדר ותקיפה, והם נלקחו לחקירה.
מרחוב יגאל אלון, שם החלה הצעדה, המפגינים המשיכו לרחוב קפלן, ממנו הם צעדו לאורך רחוב אבן גבירול, והגיעו לרחוב דיזנגוף. במהלך הצעדה הם קראו, בין היתר, "לא נוותר עד שביבי יתפטר". לאחר מכן המשיכו לרחבת הבימה ולסינמטק - שם החלו כאמור עימותים עם קבוצת צעירים שהכו את המפגינים במקלות של דגלים וכיסאות פלסטיק, ולאחר מכן אף ריססו לעברם גז פלפל.
6 צפייה בגלריה
תומכי נתניהו היכו מפגינים של הדגלים השחורים
תומכי נתניהו היכו מפגינים של הדגלים השחורים
מפגינים צועדים בת"א, אמש

"הרצח הפוליטי הבא - לא שאלה של אם, אלא מתי"

כמו כן, הבוקר שיגרו מנהיגי "הדגלים השחורים" מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו ובו נכתב, בין היתר: "אתמול ראינו את פירות ההסתה שלך מר נתניהו וראשית נבהיר לך: לא נירתע מלממש את זכותנו הדמוקרטית להפגין. נמשיך להיאבק עד שתתפטר.
"יצאנו להניף דגל שחור מעל המעשים שלך, נאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים. למרות האלימות- לא נירתע מלהמשיך להפגין.
"קו ישיר עובר בין ההסתה שלך נגד מערכות המשפט והמשטרה, ההסתה שלך נגד המפגינים ותיוגם כ'מפיצי מחלות' 'אנרכיסיטים' ו'שמאל קיצוני' לבין אירועי הדקירה. אתה הוא זה שמפלרטט מבוקר עד ערב עם הסתה לרצח, הסתה שאת תוצאותיה רואים בפציעות אמש. הרצח הפוליטי הבא הוא לא שאלה של אם אלא מתי".
יעל פרידסון השתתפה בהכנת הידיעה.