1 צפייה בגלריה
אשדוד
אשדוד
גן ילדים באשדוד. ארכיון
(צילום: משרד החינוך )
העיריות בפורום ה-15 (הערים העצמאיות בישראל) הודיעו הבוקר (יום ב') על מודל מצומצם חדש להפעלת הגנים בימים ראשון עד חמישי בגן. בימי שישי יתקיים קשר מרחוק עם הגננת באמצעות זום.
המודל שהציגו לגנים בגילאי 6-3 "מאפשר להימנע מהצורך בסייעות משלימות העוברות בין גנים שונים, מאפשר השארת הסייעות השניות בגנים שבהם הן נדרשות, ונותן לילדים יציבות בזכות הצוות הקבוע", נמסר בהודעת "פורום ה-15".
עוד נאמר: "אנו מאמינים כי מודל זה הוא הנכון בשמירה על בריאות הילדים והצוותים, ובמתן חינוך מיטבי לילדים ולילדות. אנו קוראים למשרד החינוך להצטרף למודל".
הערים בפורום ה-15 הן אשדוד, באר שבע, גבעתיים, הרצליה, חדרה, חולון, חיפה, כפר סבא, נתניה, פתח תקווה, ראשון לציון, רחובות, רמת גן, רעננה ותל אביב. למודל יצטרפו גם ירושלים, נס ציונה, אריאל, רמת השרון והמועצות האזוריות מרחבים, גזר, דרום השרון, עמק חפר, בנימין, שדות נגב, נחל שורק והר חברון. הסתדרות המורים סיכמה כבר במוצאי שבת עם עיריית תל אביב ורשויות מקומיות נוספות כי תאשר לגננות ללמד בזום.
במכתב ששלחו המועצות האזוריות לשר החינוך נכתב: "כפי שאתם יודעים, אנו חווים קשיים בפתיחת הגנים למשך 6 ימים בשבוע. הסיבה לכך היא שאנחנו מעסיקים בגני הילדים גם צוותים משלימים - גננות וסייעות - כדי לאפשר לגננות את יום המנוחה השבועי שהן זכאיות לו. זה מצב מורכב, שלא מאפשר לנו לעמוד בהנחיית משרד הבריאות הקובעת כי הצוותים החינוכיים יעבדו לכול היותר בשלושה גנים ולא מעבר. אנו פונים אליכם בבקשה לאשר כעת את הפעלת הגנים במשך חמישה ימים בשבוע״.
סגנית ראש עיריית תל אביב ציפי ברנד אמרה היא מקווה שהממשלה תתעשת ותאמץ את המתווה: "זהו המתווה היחיד שישמור על בריאות ילדינו וימנע סגר שלישי. לפנינו משימה חשובה נוספת: לדאוג להרחבת הבדיקות של הצוות החינוכי כדי לוודא שלא נאבד שוב שליטה על הנגיף".
בתוך כך, מנכ"ל משרד החינוך, עמית אדרי, אמר הבוקר בוועדת הקורונה כי "המשרד ערוך לכל החלופות שייקבעו על ידי משרד הבריאות. כבר בחודש יולי הצגנו תוכנית לפיצול מערכת החינוך. גיוס כוח אדם והכנות לוגיסטיות תבוצע כחמישה שבועות לאחר אישור התקציב לכך. ההיערכות תהיה קבועה לכל השנה, וחשיבה מחודשת תיערך לקראת שנת הלימודים תשפ"ב. כשני-שליש מהתלמידים חווים קושי אישי מהמשבר הנוכחי, ונרשמת עלייה בדיווחי תלמידים החווים מצוקה וחרדות".
במוצאי שבת פורסם ב-ynet לראשונה כי הסתדרות המורים סיכמה עם מינהל החינוך בעיריית תל אביב-יפו על תוכנית שלפיה הלמידה בגנים בימי שישי תתקיים בזום, לאחר שהעירייה הודיעה לסייעות ששבוע העבודה שלהן יימשך חמישה ימים כדי לצמצם סכנות הידבקות. בהמשך החליטה העירייה לשוב לשישה ימי לימוד, אולם היום חזרה בה שוב והחליטה על דעת "פורום ה-15" לפתוח את הגנים לחמישה ימים בשבוע.