842 ישראלים אובחנו היום (חמישי) עם נגיף הקורונה. שיעור החיוביים עומד מאז חצות על 3.9%, אך יש לציין כי בימים האחרונים עלה באופן חד שיעור בדיקות הסקר. מספר הנדבקים בארץ מפרוץ המגפה עומד כעת על 300,011.
בכך הפכה ישראל למדינה ה-24 בעולם שבה אובחנו מפרוץ המגפה יותר מ-300 אלף תושבים מאומתים לקורונה. מבין כל 24 המדינות, ישראל היא היחידה שבה יש פחות מ-10 מיליון תושבים.
בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים 1,314 חולי קורונה, 730 מהם במצב קשה. מדובר בנתון הנמוך ב-200 חולים קשה מתחילת החודש - אבל בדו"ח אמ"ן עלה הספק אם המספר מדויק. מספר החולים שנזקקים לסיוע של מכונת הנשמה עומד על 248.
מפרוץ המגפה נפטרו מסיבוכי המחלה 2,121 ישראלים. מספר החולים הפעילים עומד כעת על 41,203, ומספר המחלימים עד כה מסתכם ב-250,684.
1 צפייה בגלריה
מחלקת טיפול נמרץ קורונה בבית החולים איכילוב
מחלקת טיפול נמרץ קורונה בבית החולים איכילוב
1,314 חולי קורונה מאושפזים בבתי החולים
(צילום: איתן אלחדז, TPS)

ברקע השיפור בנתוני התחלואה, אישר היום קבינט הקורונה כי היציאה מהסגר המלא תחל ביום ראשון הקרוב ותכלול בשלב הראשון פתיחה של מוסדות החינוך בגילים 6-0, עסקים ללא קבלת קהל, איסוף עצמי ממסעדות, שמורות טבע, גנים לאומיים וחופי הים.
בנוסף, תבוטל מגבלת היציאה למרחק של יותר מקילומטר מהבית, לא יחול איסור על ביקורים בבית אחר, והתקהלויות יתאפשרו בכמות של עד 10 אנשים במרחב סגור ו-20 במרחב פתוח. עוד נקבע כי רחבת הכותל המערבי וכנסיית הקבר ייפתחו לתפילה לפי קפסולות. השלב הראשון לא כולל יישובים עם נתוני תחלואה גבוהים ("אדומים"), שימשיכו להתנהל תחת הגבלות מחמירות.
התקנות בדבר פתיחת עסקים ללא קהל וגני הילדים לא דורשות אישור של הממשלה. התקנות האחרות ובכללן מגבלת התנועה למרחק של קילומטר, יובאו בהמשך הערב למשאל בקרב שרי הממשלה. הדיון בנוגע להמשך הסגר בערים "אדומות" יובא להכרעת ועדת השרים להכרזת אזור מוגבל, שתתכנס מחר או במוצאי שבת.