יותר משנה לאחר ביטול האישום בפרשת אונס בת 7 ביישוב בבנימין, דורשים הוריה של הילדה לחדש את החקירה. הבוקר (יום ב') הם פנו לפרקליט הצבאי הראשי, האלוף שרון אפק, וכתבו: "לא יעלה על הדעת שתיק תקיפה מינית כה מזעזעת יישאר פתוח תקופה ארוכה".
ביוני שעבר, לאחר שהתברר אישום השווא שהוגש נגד הפלסטיני מחמוד קטוסה, אמר האלוף אפק שהחקירה תימשך ביתר שאת. אלא שמאז לא נרשמה כל התקדמות. אפילו ועדת הבדיקה לבחינת מחדלי המשטרה בתיק לא קמה עדיין.
3 צפייה בגלריה
מחמוד קטוסה
מחמוד קטוסה
מחמוד קטוסה, הנאשם ששוחרר לביתו
(צילום: אוהד צויגנברג)
3 צפייה בגלריה
אלוף שרון אפק
אלוף שרון אפק
אלוף שרון אפק
(צילום: מירי שמעונוביץ, לע"מ)
בעקבות זאת פנו אליו ההורים באמצעות עוה"ד יהודה פריד וטל גבאי וכתבו: "נוכח העובדה שחלפה למעלה משנה ממועד מתן ההחלטה, ואור בקצה המנהרה אין, נבקש לברר אם דבריך אלה בני תוקף ואכן חקירת המשטרה נמשכת ביתר שאת, שכן בוודאי לא ניתן יהיה להשלים עם תוצאה לפיה פרשה זו תעשה דרכה אל תהום הנשייה.
"יתרה מכך, הותרת הפרשה פתוחה משך תקופה כה ארוכה מונעת בהכרח את קיומו של הליך הפקת הלקחים הנדרשים כפי שסוכם בינך לבין ראש אגף חקירות ומודיעין במשטרת ישראל, שהרי על פי האמור בסעיף 24 להחלטתך זה יעשה רק 'לאחר סיום החקירה'".
ביוני שעבר התלוננה בת ה-7 על אונס שעברה, ובעקבות זאת נפתחה חקירה במחוז ש"י של המשטרה. קטוסה, שעבד ביישוב, נעצר והואשם בהתבסס על החקירה הרשלנית של המשטרה. רק לאחר חשיפת המחדלים חזרה בה הפרקליטות הצבאית מכתב האישום.
3 צפייה בגלריה
עו"ד יהודה פריד וטל גבאי
עו"ד יהודה פריד וטל גבאי
עו"ד יהודה פריד וטל גבאי
השר לביטחון הפנים דאז, גלעד ארדן, הורה למשטרה להקים ועדת בדיקה לבחינת התנהלות החוקרים. במשטרה הבטיחו לבדוק את שרשרת המחדלים שנגעה בין היתר לחקירה המאוחרת של החשוד ואי בדיקת כיוונים נוספים. על פי המשפחה, דבר מכך לא בוצע עד עתה.