הפגיעה בלוחם עילי חיות באימון מגלן: הפרקליטות הצבאית זימנה קצין במילואים, מפקד צוות לשעבר במגלן, לשימוע לפני הגשת כתב אישום. זאת במסגרת הפרשה שבה לוחם מגלן עילי חיות נפצע בעת שקפץ מרכב נוסע לשיח קוצים. בדובר צה"ל ציינו כי חקירת מצ"ח ביחס למעורבים אחרים באירוע הפציעה טרם הסתיימה.
2 צפייה בגלריה
 עילי חיות שהפך משותק לאחר שקפץ מהאמר בהוראת מפקדיו בטקס חניכה של יחידת מגלן התחיל ללכת
 עילי חיות שהפך משותק לאחר שקפץ מהאמר בהוראת מפקדיו בטקס חניכה של יחידת מגלן התחיל ללכת
עילי חיות. מפקד הצוות לשעבר זומן לשימוע לקראת הגשת כתב אישום
השימוע של מפקד הצוות לשעבר, שהשתחרר מהצבא לפני כמעט שנה, יתקיים בקרוב, ולאחריו יוחלט אם להגיש נגדו כתב אישום ואם כן, באילו עבירות. פרטים מהפרשה נחשפו ב"ידיעות אחרונות".
לפני כמעט חודשיים הורה הפרקליט הצבאי הראשי, אלוף שרון אפק, על פתיחת חקירת מצ"ח בעקבות שורה של טענות ביחס לנסיבות הפציעה והטיפול בה.

2 צפייה בגלריה
עילי חיות
עילי חיות
עילי חיות
(צילום: רמי זרנגר)
תאונת האימונים הקשה והמיותרת אירעה ב-1 באוגוסט 2018, בשבוע השני של חיות במגלן, רגע לפני היציאה חזרה לבסיס משבוע אימונים.
בריאיון ל"ידיעות אחרונות" לפני כשנה סיפר חיות שהלוחמים התבקשו לקפוץ מההאמר לתוך ערימת קוצים שאספו. "זה היה כמו לקפוץ לבריכה בלי מים. בתוך שניות הבנתי – אני משותק", אמר.
"שכבתי בין הקוצים חסר אונים והתחננתי: 'בואו, תפנו אותי'. הם לא האמינו לי, ולא הבינו אותי. חשבו שאני צוחק. בלי לבדוק מה קרה לי, מה חומרת הפציעה, אם אסור או מותר בכלל להזיז אותי, הרימו אותי מהידיים והרגליים והושיבו אותי. כל הזמן אמרו לי מסביב: 'יהיה בסדר, יעבור לך. זה רדום, עוד מעט יתעורר'. הבנתי שהם כנראה מהססים להזעיק פינוי, כי הם דואגים לעצמם. מפחדים ממה שיקרה להם. מה יהיו ההשלכות. הבנתי שאני מוכרח לשכנע אותם. אמרתי להם שאני מבטיח שלאף אחד מהם לא יקרה כלום, רק שיפנו אותי".
לדברי חיות, הפינוי עצמו היה רצוף מחדלים. "עם כל הדחיות והעיכובים, מרגע הקפיצה ועד שהגעתי לבית החולים זה לקח שעתיים ועשר דקות".
מטעמם של עורכי הדין אפרת נחמני בר, שרון זגגי פנחס ואלון פורת, המייצגים את הקצין, נמסר בתגובה: "מדובר באירוע טרגי שהוא תולדה של מסורת רבת שנים שמפקדי היחידה ידעו עליה, גיבו אותה ואפשרו אותה. העובדה שלאחר האירוע נמסר לכל הגורמים, כולל הרמטכ"ל איזנקוט מידע מטעה, באופן שסיכל פתיחת חקירה בזמן אמת, צריכה להדיר שינה מכל מי שהצבא ושלום חייליו יקרים לו.
"מחומר החקירה עולה שבזמן הרב שחלף מאז האירוע, נעשה מהלך ממוסד, מאורגן ומתוזמר של זיהום ותיאום עדויות בהובלת מפקדים בכירים. בהתאם נפתחה חקירה שניכר עליה שהיא מכוונת רק לכיוון הש.ג. על מנת להסיר אחריות מגורמי הפיקוד הבכירים לאותה מסורת רבת שנים. המהלך הזה לא יצלח. אנו לא נשקוט עד שהתמונה המלאה תיחשף ובעיקר, סוגיית אמינות הדיווחים ורצינות התחקירים שהעבירו המפקדים בזמן אמת".