בבית החולים סורוקה שבבאר שבע שבה הערב (שבת) להכרה האישה (31) שנדקרה אתמול על-פי החשד בידי בעלה ונפצעה קשה במצפה רמון. אמה שחזרה את אירועי אמש, אז התקשרה לביתה בתה. בשיחה עם ynet אמרה האם: "שמענו את הכול בטלפון. היא התקשרה אלינו ואמרה שהיא עוזבת אותו עם הילד. היא צעקה 'אבא, אימא, הוא הורג אותי'. שמענו את הצרחות והתקשרנו למשטרה". האם הוסיפה: "הוא הכה אותה במערוך ובאגרופים לפני שדקר". בנם של הזוג, בן שנה וחצי, הועבר לטיפול אצל קרובת משפחתו.
אמה סיפרה כי בתה פקחה את עיניה והיא "מגיבה, בשעה טובה. היא לא דיברה, אבל אני שואלת אותה שאלות ואומרת לה להזיז ידיים ורגליים - והיא מזיזה, תודה לאל. אני שמחה". עוד סיפרה האם: "היא מצליחה ללחוץ לי קצת את היד. אמרתי לה שאני אוהבת אותה וסיפרתי לה על בנה". קודם לאירוע, היא סיפרה שבתה אמרה שבעלה, שנעצר בחשד לניסיון רצח, "הרביץ לה באגרופים, עוד לפני שהשתמש בסכין". אביה סיפר: "היא אמרה לנו שהוא מכה אותה ולא נותן לה ללכת. היא צעקה 'הצילו'".
3 צפייה בגלריה
החשוד בניסיון רצח והקורבן
החשוד בניסיון רצח והקורבן
החשוד בניסיון רצח והקורבן
האם הוסיפה: "דיברתי עם ההורים של הבעל ואמרנו להם שהוא רצח את הבת שלי. הם בכו ואמרו לנו שהבן שהם הרס כמה משפחות". לדברי האם, "תמיד הייתה אלימות מילולית - אבל לא ידענו על אלימות פיזית". היא סיפרה כי היה מקרה אחד של אלימות פיזית לפני כשנה: "חשבנו שזו הייתה רק פעם אחת. לא ידענו שזה חמור כל כך. בפעם הראשונה התגלע ביניהם ויכוח, הוא התנצל וזה נגמר".
3 צפייה בגלריה
חשד לניסיון רצח במצפה רמון
חשד לניסיון רצח במצפה רמון
בית המשפחה
(צילום: רועי עידן)

עד הראייה צעק לבעל שאחז בסכין: "אל תהרוג אותה"

מוקדם יותר, עדויות שהגיעו לידי ynet חשפו פרטים חדשים וקשים על שאירע אמש בבית המשפחה במצפה רמון שבו גבר בן 45 דקר לפי החשד את אשתו בכל חלקי גופה ותקף אותה גם עם מערוך. כל זאת, מול בנם הפעוט, בן שנה וחצי.
שכנים ששמעו צעקות מהבית הם שהזעיקו את המשטרה, ולפי עדויותיהם אף נכנסו לבית ודיברו עם הבעל בשעת המעשה הנורא - ובכך אולי הצילו את חיי האישה. שוטרי תחנת דימונה שהגיעו למקום מצאו את האישה מתבוססת בדמה, צוות מד"א העניק לה טיפול רפואי ראשוני והיא פונתה במסוק לבית החולים סורוקה בבאר בשבע, כשמצבה מוגדר אנוש. יצוין כי מדובר בנישואיו השניים של הבעל החשוד. שכנים של בני הזוג סיפרו כי הוא מנע מאשתו להתרועע עמם.

3 צפייה בגלריה
חשד לניסיון רצח במצפה רמון
חשד לניסיון רצח במצפה רמון
זירת האירוע
(צילום: רועי עידן)



הבעל נעצר אמש עם הגעת השוטרים לבית המשפחה, והוא חשוד, כפי שצוין, בניסיון רצח. בחקירתו בתחנת דימונה סירב לשתף פעולה ושמר על שתיקה. מחר, עם צאת החג, יובא לדיון בנוגע להארכת מעצרו בבית משפט השלום בבאר שבע.
בני הזוג עברו להתגורר במצפה רמון בשנה האחרונה, באחת השכונות החדשות ביישוב. השניים אינם מוכרים למערכת הרווחה במקום, אבל בשנה שעברה התקבלה תלונה על אלימות במשפחה במחוז תל אביב.


האישה עבדה בחברת פרסום כמנהלת לקוחות. בעלה, במקור מחיפה, למד בטכניון. תושבי המקום סיפרו כי אינם יודעים הרבה על הזוג, שכן עברו למקום רק לפני כשנה. בחברה שבה עבדה האישה עדכנו את העובדים על מצבה ואמרו כי הם מתפללים למענה ולמען משפחתה.
משפחת הקורבן אמרה בבית החולים: "הלוואי והיינו יודעים שהיא האחרונה, אבל כשאין מספיק ענישה ואין הרתעה - זה יכול לקרות שוב. מחר זה יכול לדפוק בדלת של מישהו אחר. צריך להחמיר את הענישה".
בעקבות ניסיון הרצח, צפויה להתקיים מחר ב-20:00 הפגנה בבאר שבע, מול קריית הממשלה וסמוך לבית המשפט, בעת שהבעל החשוד יובא לדיון בהארכת מעצרו. "נקווה כי חייה של האישה ניצלו הודות לעירנות השכנים ולהתערבות הנחושה שלהם", נכתב בדף הפייסבוק של המארגנות. "זה יכול היה להסתיים ברצח. עוד אישה הייתה יכולה להצטרף לסטטיסטיקה הנוראית של 16 נשים ותינוקת שנרצחו על רקע מגדרי מתחילת 2020".
אם אישה בסביבתכם נמצאת במערכת יחסים אלימה, הפנו אותה לקו החירום של משרד הרווחה בטלפון 118 או 077-9208560, או התקשרו בעצמכם. המוקד מאויש במשך 24 שעות ביממה ומעניק שירות בעברית, בערבית, ברוסית ובאמהרית.
פורסם לראשונה: 20:21, 19.09.20